Andmeanalüüsist brändijuhtimiseni: võimekamaks muutuv AI aitab järjest rohkemate ülesannete juures

Kreedix Grupi juht MArie Rosin ütleb, et kuigi ScoreStorybooki meedialehtede loomisel kasutatakse märkimisväärselt palju AI abi, nõuab iga leht hea lõpptulemuse saavutamiseks siiski omajagu n-ö manuaalset tööd.Foto: Shutterstock

Tehisintellekt on tulevik – selles on ühel nõul päris paljud arvamusliidrid nii tehnoloogiasektoris kui muudes valdkondades. Mida see tähendab? Suuresti seda, et see aitab tulevikus aina enam töid tõhusamalt teha ja lihtsustada ning seda väga erinevates ja mõnedele ehk isegi ootamatutes valdkondades.

Juturobotist on kasu enamaks, kui õpilaste koduste tööde tegemiseks

Vaid loetud kuud tagasi avalikkuse ette jõudnud, Ühendriikide ettevõtte OpenAI loodud tehisintellektil põhinev juturobot ChatGPT suudab juba praegu vägagi palju. Rääkimata kasutajates hämmastuse tekitamisest, aga näiteks kirjutada ka üle keskmise tasemega ülikoolitöid, nagu mõned uuringud ja eksperimendid näidanud on. Alles jaanuari keskel avaldatud teadusartikli kohaselt suudaks nimetatud robot Ühendriikides asuva Whartoni ärikooli tegevjuhtimise eksami teha hindele B.

Kuid GhatGPT, nagu ka paljud teised AI toel tegutsevad tehnoloogilised abimehed võivad peale õpilaste eest koolitööde ära tegemise olla hämmastavalt kasulikud paljudes valdkondades. Muuhulgas näiteks ettevõtete turunduse toetamisel. Kuidas? Laseme sellele esmalt vastata juturobotil endal (vastus esitatud muutmata kujul):

ChatGPT võib väikeettevõtteid aidata turundusega mitmel viisil, näiteks:

  • Sisusturundus: ChatGPT võib abistada sisusturunduse loomisel, näiteks blogipostituste, e-kirjade ja sotsiaalmeedia postituste koostamisel, et suurendada ettevõtte bränditunnetust ja suurendada veebisaidi liiklust;
  • Otsepromo: ChatGPT võib aitab koostada otsepromo e-kirju ja sõnumid, et suurendada müüki ja klientide lojaalsust;
  • Võtmesõnade uurimine: ChatGPT võib aidata ettevõttel leida õigeid võtmesõnu, mida kasutada SEO ja PPC kampaaniates;
  • Kliendi tugi: ChatGPT võib aidata ettevõttel pakkuda kiiremat ja tõhusamat kliendi tugi, kasutades automatiseeritud vestlusebotit;
  • Konkurentsianalüüs: ChatGPT võib aidata ettevõttel analüüsida oma konkurentide turundusstrateegiat ja leida võimalusi enda eelistamiseks.”

Nagu selgub, kasutusvõimalusi on sellel AI-l mitmeid – ning neid kasutataksegi usinalt nii kogu maailmas kui siinsamas Eestis. Näiteks ärianalüütika teenuseid pakkuv ja Eesti tuntumaid äriinfo portaale Inforegister ja ScoreStorybooki haldav Kreedix Grupp võttis ChatGPT kasutusele sisuliselt selsamal hetkel, kui see avalikkusele kättesaadavaks sai.

ScoreStorybooki portaali kasutajad teavad, et selles on automaatselt loodud profiil absoluutselt iga Eesti juriidilise isiku kohta, kus on üleval kõikvõimalikud andmed alates ettevõtetega seonduvatest uudistest kuni kohtumäärusteni välja. Info on välja toodud eri lehtedel, millede hulgast üks on meedialeht.

Meedialehed pannakse kokku AI toel

Meedialeht on Kreedix Grupi juhi Marie Rosina sõnul justkui sotsiaalmeedia profiili pealeht, kuhu on koondatud peamine ettevõtet iseloomustav teave ja kust saab juba edasi minna kasutajat huvitava info juurde. Meedialeht koostataksegi suuresti Kreedix Grupi välja töötatud andmerobotite abil.

Juba üle aasta on need andmerobotid toimetanud sel moel, et meedialehtedele lisatakse kõikvõimalik avalik ja asjakohane sisu, mida on veebist võimalik leida. Näiteks firma kodulehelt (kui see on olemas või tuvastatav) lisatakse nende pakutavad tooted ja teenused koos otse ettevõtte veebilehele viivate tagasilinkidega.

Samuti leiavad ja jagavad robotid meedialehtedel kogu veebis leiduva seotud sisu, olgu selleks kas uudislood meedias või sisuturunduse lood või blogipostitused firma enda veebilehel. Siia võib tuua ka seotud videod, näiteks Youtube’i keskkonnast või samuti firma kodulehelt. Välja tuuakse ka tegevusaladega seotud ning automaatselt tuvastatud märksõnad, mis aitavad vastava valdkonna ettevõtteid paremini leida.

Paljude automaatartiklite koostamisega tegeleb ettevõtte enda andmerobot. See võtab ettevõtte algandmed (näiteks asutamise aeg, asutaja, juhatus, käibed, maksud jpm) ning seob need vastavate lausekomplektidega, mis iseloomustavad mingit konkreetset ajaperioodi või sündmust. Siin on näited selliselt loodud artiklite tüüpidest:

  • tegevuslugu, mis annab ülevaate ettevõtte tegevusest;
  • edulugu, mis kajastab ettevõtet ja tema valdkonnas toimuvat;
  • palgarallilugu, mis kirjeldab ettevõtte töötajate arvu ja keskmist brutopalka;
  • ekspordilugu, millest selgub, kas ja kui palju on ettevõte eksportinud;
  • riigihangete lugu, kus on toodud välja, kas ja kui palju on firma võitnud riigihankeid;
  • tervituslugu, mis kirjeldab ettevõtte tegevusvaldkonda;
  • nutulugu, mis kajastab ettevõtte võlgnevusi võlausaldajatele.

Üks Kreedix Grupi teenustest on brändijuhtimine, mis võimaldab ettevõtetel meedialehte oma brändi järgi kujundada ning sealset sisu hallata ja täiendada. Teenust kasutab terve hulk väiksemaid ja suuremaid ettevõtteid, muuhulgas näiteks AS Olerex, OÜ Foxway, AS Paulig Estonia, OÜ Maxima Eesti ja AS Balbiino.

Brändijuhtimine aitab veebis rohkem silma paistmisele kaasa mitmel viisil. Näiteks paremini kujundatud ja loogilisema ning asjakohasema sisuga meedialeht on veebist lihtsamalt leitav, tõstab usaldust ja samas suunab potentsiaalse kliendi juba ettevõtte veebilehele. Samas aitavad tugevad brändilehed eri keskkondades tõsta veebilehe nähtavust otsingumootorites. Näiteks ainuüksi rohkem tagasilinke firma veebilehele aitab seda otsingutulemuste seas ettepoole kergitada.

ChatGPT aitab muuhulgas sisuturundusartikli teemade leidmisel ja nende vormistamisel

Meedialehel ilmuvad ka ettevõttega seotud sisuturundusartiklid: lisaks neile, mis andmerobotid on leidnud, võib iga ettevõte neid ka ise juurde panna, vaja on vaid registreeruda. Samas ei pruugi mõne töötajaga väikefirma juhtidel olla sisuturundusartiklite loomiseks aega, tahtmist ega erialaseid oskusi. Vastava teenuse sisseostmine võib aga omajagu kulukaks osutuda ja ajakulust ei pääse ka sellisel juhul.

Brändijuhtimise teenuse kasutajatele pakub Kreedix Grupp abi ka selle väikese asjaga. Vastavalt kliendi tegevusalale luuakse talle vajadusel ka kindel hulk valdkonna sisuturundusartikleid, mis avaldatakse ScoreStorybooki meedialehel ning mida võib klient soovi korral kasutada näiteks oma veebilehel või sotsiaalmeedias.

Samas on ettevõte võtnud Rosina sõnul sihiks, et teenuse hind peab olema kättesaadav kõikidele firmadele. Olenevalt paketist tähendab see suurusjärku 10–100 eurot kuus. Ilmselt mõistetavalt ei ole kümme eurot kuus hind, mis võimaldaks sisuturundusartikleid puhtalt “käsitööna” valmistada.

Kuid AI, sealhulgas ChatGPT abiga on kvaliteetse ja unikaalse sisu küllaltki kiire loomine siiski võimalik. Esmalt kaardistatakse ettevõtte tegevusvaldkonnad ja teenused, seejärel saab AI abil koostada nimekirja võimalikest teemadest ning siis juturobotit kasutades artiklid vormistada. Tõsi, tehisintellektid pole, vähemalt praegu, veel sedavõrd usaldusväärsed, et kogu töö ise ära teha. Küll aga on tegu kasulike tööriistadega oma valdkonda tundvale spetsialistile.

Turunduses ongi tavapärane, et juturoboteid kasutatakse tööd kiirendavate ja lihtsustavate vahenditena muuhulgas ideede genereerimiseks või lihtsate sisuturundusartiklite kirjutamiseks. Samas tuleb konkreetselt ChatGPT tekstiroboti koostatud materjalidega, enne kui need päriselt kasutusele võtta, veel tööd teha, näiteks artikleid vähemalt kontrollida ja toimetada.

Sarnaselt toob Kreedix Grupi juht välja, et kuigi ScoreStorybooki meedialehtede loomisel kasutatakse märkimisväärselt palju AI abi, nõuab iga leht hea lõpptulemuse saavutamiseks siiski omajagu n-ö manuaalset tööd. Samas on ta kindel, et tulevik on AI päralt ning ükskõik milliste andmetega töötajad tulevikus selle kasutamisest ei pääse. “Need muudavad protsesse lihtsalt nii palju kiiremaks,” leiab Rosin.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.