Tasub teada: kuidas saada lennufirmalt kuni 600 eurot, kui su lend hilineb?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Iga aasta lendab miljoneid reisijaid, kuid paljud ei tea siiani, et lennu hilinemise või tühistamise puhul on ette nähtud õigus kopsakale hüvitisele. Juba 2004. aastast kehtib Euroopa Liidu määrus, mis käsitleb lennureisijate õigusi ja motiveerib lennufirmasid oma tegevust läbi mõtlema. Lisaks hüvitise maksmisele on lennufirma kohustatud pakkuma reisijatele vajaduse korral sööki, jooki, majutust ja ümberbroneerimist.

Määrus kehtib Euroopa Liidu sisestele, Euroopa lennujaamast lahkunud ja Euroopasse saabuvatele lendudele, kuid viimase puhul vaid siis kui lendu opereeriv ettevõte asub Euroopa Liidus.

Määruse alusel on reisijal õigus hüvitisele kolmel juhul:

1)    kui lend on ülebroneeritud,

2)    kui lend on tühistatud ja sellest on ette teatatud vähem kui 14 päeva,

3)    kui lend hilineb rohkem kui 3 tundi.

Hüvitise suurus oleneb läbitud vahemaast. Alla 1500 km pikkuste reiside puhul on hüvitis 250 eurot, 1500-3500 km puhul 400 eurot ja pikema kui 3500 km lennu puhul 600 eurot.

Ka siis kui lend hilineb vähem kui kolm tundi, kuid jääd seetõttu maha oma jätkulennust ja kokkuvõttes hilined lõppsihtkohta ikkagi üle kolme tunni, on sul õigus hüvitisele. Tähtis on just hilinemine lõppsihtkohas.

Kindlasti tuleks alles hoida broneering või lennupiletid, kuna kõik lennufirmad ei maksa hüvitisi esmase nõudmise peale välja. Kui lennufirma poole on pöördutud, aga vastust või hüvitist neilt ei saa, siis võib edasi pöörduda kas tarbijakaitseametisse või kohtusse. Samuti tuleks olla ettevaatlik lennufirma poolt pakutavate vautšerite või tasuta piletitega, kuna need võivad olla hüvitisest väiksema väärtusega ning reisijal peab olema alati valik saada soovi korral rahaline hüvitis.

Lennufirma vabastavad hüvitise maksmise kohustusest erakorralised asjaolud, milleks võivad olla näiteks streik, väga rasked ilmaolud, lennukontrolli keeld, poliitilised rahutused või muu turvarisk.

Kindlasti ei pea hüvitise nõudmise protsessiga tegelema reisija ise ja soovi korral võib kasutada ka õigusbüroo või vastavate teenusepakkujate abi hüvitise kättesaamiseks. Lennuhüvitise võib sisse nõuda kolme aasta jooksul ja õigus nõue esitada on ka siis kui lennupileti ostis sulle keegi teine.

Täiendavate küsimuste korral võtke ühendust jurist Silja Hundtiga e-maili silja.hundt@hedman.ee kaudu.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.