Kuidas sotsiaalmeedia sul tööd leida võib aidata ning mida vältida?

Mitte kellelegi ei tule üllatusena, et tänapäeval saavad tööandjad vaadata taustakontrolli tehes ühe esimese üle asjana kandidaadi kandidaadi sotsiaalmeediakontod. Sotsiaalmeedia võib olla suurepärane viis töökuulutuste leidmiseks ja enda reklaamimiseks, kuid täpselt sama suurepäraselt võib sellest saada ka põhjus, miks tööandja sind isegi vestlusele ei kutsu.

Kasuta sotsiaalmeediat enda reklaamimiseks

Kui plaanis on enda ametialast sotsiaalmeediat korraldama hakata, siis kindlasti tasuks mõelda sellele, milline on sinu esmamulje. Kas esimese asjana torkavad silma sinu haridustee ja endised ametikohad – näiteks Facebookis või midagi muud?

Kuid tegelikult ei taha tööandjad näha alati ainult sinu professionaalset külge. Sotsiaalmeedia kaudu on võimalik saada ülevaade ka inimese hobidest, huvidest ja sõprusringkonnast. Kui sul on mõne hobi või tegevuse vastu kirg, ei tasu häbeneda seda ka suuremale avalikkusele näitamast.

Mida vältida?

Sotsiaalmeedia toimib hästi enda reklaamimiseks ning kuigi öeldakse, et pole sellist asja nagu halb reklaam, siis vähemalt tööd otsides tasuks sellest põhimõttest mitte lähtuda.

Enne tööturule sisenemist tuleks kindlasti vaadata kriitilise pilguga üle oma avalikud sotsiaalmeediakontod ning mõelda, kas pildid iseendast purjus peaga pidutsemas (väga levinud) või mõnda lollust tegemas sobivad ikka sinu professionaalse kuvandiga.

Loomulikult ei keela keegi selliseid pilte üles panna, kuid sellisel juhul tasuks teha kindlaks, et need inimesed, kes sellist sisu näevad, ei ole sinuga kuidagi ametialaselt seotud. Vähemalt mitte ülemuse või tööandja rollis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.