CV-Online'i blogi

Mida kogenud töötajad tööandjalt tegelikult tahavad?

Tööturul, kus uusi töötajaid tuleb niigi tikutulega taga otsida, on kogenud ja pikema tööstaažiga töötaja eriti väärtuslik. Samas ei pruugi tihtipeale tööandjad teada, mida nende ideaalne sihtrühm tegelikult ootab ja kuidas neile läheneda. Seepärast on oluline, et tööandja tunneks otseselt ka oma võimalike tulevaste töötajate – oma ideaalse sihtrühma – vastu huvi.

Paindlikkus on oluline ka kogenud töötajate, mitte ainult noorte jaoks

Aprillis viis Instar läbi just kogenud töötajate seas uuringu, et selgitada välja, mida juba tööturul aastakümneid tegutsenud inimesed tööandjalt ootavad. Uuringus osales kokku 541 inimest ning vastanute keskmiseks vanuseks oli 43. Märkida tuleb ära ka see, et vastanutest 72% olid naissoost töötajad, kuna enamasti on just naised aktiivsemad küsitlustele vastajad – tööturul jagunevad mehed ja naised suhteliselt võrdselt.

Esiteks küsiti töötajatelt, kas nad tahaksid töötada avalikus sektoris või erasektoris ning erasektor jagunes veel omakorda kaheks: palgatöö ja iseendale tööandjaks olemine. “Avalik sektor oli kunagi populaarne majanduslanguse ajal,” sõnas Instari tegevjuht Kersti Vannas ja lisas, et enam ei paista avaliku sektori stabiilsus enam inimeste jaoks nii oluline kui varem.

Kuid Vannase sõnul ei ole enam isegi avaliku ja erasektori vahel eristamine nii oluline kui varem. “Inimesed tegelikult väärtustavad rohkem vaba aega ja paindlikkust,” sõnas ta. See ei tähenda, et kõik inimesed tahavad endale firmat teha, vaid lihtsalt oma oskusi rohkem ära jagada. “Pigem see viitab sellele, et ma sooviksin natuke teha sulle, natuke kellelegi teisele,” sõnas Vannas ja tõi näiteks inimese, kes töötab täiskohaga töö peal ning käib poole kohaga spordiklubis treeneriks.

“Ja seda soovivad tegelikult, ärme nüüd unusta, kogenud inimesed – keskmine vanus 43,” ütles ta, rõhutades, et paindlikkust ei pea enam oluliseks ainlut noored, vaid ka pikema tööstaažiga kogenumad töötajad.

Ettevõtte seinad ei ole enam müürid, vaid klaasist aknad

Instari uuringus paluti töötajatel ka hinnata enda jaoks töökoha valikul kõige olulisemaid kriteeriume. “Vastajad hindasid tegelikult 47 erinevat tegurit, me oleme välja toonud top viis, kõige olulisemad,” ütles Vannas.

Väga oluliseks pidas ettevõtte valikul 88% vastanutest seda, et ettevõte kohtleb töötajaid võrdselt ja ausalt. Üks protsent vähem vastanutest pidas väga oluliseks ka seda, et ettevõttes oleks hea sisekliima. Kompetentsed juhid on väga olulised 85% vastanute jaoks ning neli viiendikku osalejatest pidasid oluliseks ka töökoha kindlust ja stabiilsust. Häid suhteid töökaaslastega nimetasid väga oluliseks 77% vastanutest.

Nagu tulemustest näha, on enamike töötajate jaoks väga oluline see, et neid tõesti koheldakse teiste töötajatega võrdselt. “See ei ole lihtsalt selline ilus sõnakõlks, mida me tööandjatena lihtsalt kasutame, et minna ühiskonna vooludega kaasa. Tegelikult see ongi, mida tööandjatelt oodatakse,” rääkis Vannas.

Kunagi said tööandjad olla suletud organisatsioonid, kus nö suletud müüride tagant otsustati, mida väljapoole näidata ja mida kas töötajatele või laiemale avalikkusele mitte öelda. “Täna on need ettevõtte seinad muutunud klaasseinaks. Esiteks näeb väljas tulija ettevõtte sissepoole, teiseks on töötajal tekkinud võimalus ettevõtte siseelu väljapoole jagada, olgu selleks sotsiaalmeedia või muud meediumid,” selgitas Vannas.

Seepärast on oluline, et ettevõtte kommunikatsioonis ja tegevuses on olulisel kohal läbipaistvus. Inimene, olgu ta ettevõtte töötaja või välisvaatleja, peab nägema, et selles firmas on temale olulised väärtused ja põhimõtted esindatud. Sedasi näeb potentsiaalne töötaja, et seal ettevõttes võiks tal tõesti hea töötada olla.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.