Miks keegi su juurde tööle ei taha tulla ehk asjad, millele täna inimesi värvates mõelda

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Kui veel mõnda aega tagasi oli firmadel töötajatest ukse taga järjekord, siis nüüd tuleb neid kohati tikutulega taga otsida. Kui potentsiaalne kandidaat on ka leitud, siis on tänaseks päevaks inimese värbamise protsess sootuks muutunud.

CV.ee turundusjuht Maris Viires selgitas, et hetkel töötajat otsides tuleb mõelda, kuidas on muutunud kandidaadi tööle jõudmise teekond ja firmana või värbamisjuhina tasub mõelda, mida saab ettevõte ära teha, et julgustada inimest pakkumist vastu võtma ja töökohta vahetama. “Tuleb mõelda kandidaadist kui inimesest, kel on omad huvid ja omad mured,”selgitas ta.

Miks keegi su juurde tööle ei taha tulla ehk asjad, millele täna inimesi värvates mõelda 1

Eriti oluline on selline mõtteviis tihedama konkurentsiga sektorites, näiteks IT-valdkonnas, aga ka üsnagi klassikalistest sektorites, näiteks kaubanduses, kus on alati töötajaid vaja, kuid samas on neid kohati üsnagi keeruline leida.

Mida töötajat otsides mõelda?

Viires tõi välja, et värbamisturunduse üheks suurimaks uuemaks trendiks on kandidaadi teekonna mõistmine ning üldine mõtteviisi muutus inimesi tööle võttes. Kui varem võeti suuresti inimesi tööle mõtteviisiga “maksame talle palka ja ta teeb tööd ja tuleb”, siis nüüd tuleb mõelda palju rohkematele aspektidele.

Üheks uueks mõtteviisiks on see, et suhe ei ole iseenesest mõistetav ehk firma ei saa eeldada, et inimesed tahavad nende juurde tööle tulla. Selle asemel tuleb mõelda, mida kandidaadid tunnevad, mõtlevad ja teevad, miks nad kandideerivad, või vastupidiselt, miks keegi firmasse kandideerida ei taha?

Kui keegi aga juba ühise laua taha jõudnud on, tuleb tänapäevases värbamismaailmas enda jaoks selgeks teha, mis on see, mida kandidaat vajab ehk mis on see, mida suudaks sinu ettevõte talle pakkuda, mida konkurent ei suuda. Üheks aspektiks võib muidugi olla palk, aga äkki on konkreetse töötaja jaoks hoopis motiveerivam parem tiitel, kodust töötamise võimalus või võimalus võtta tööle kaasa koer?

Lisaks tuleks endale selgeks teha, millele mõtleb kandidaat siis, kui ta on vestluse lõpetanud ja ruumist väljub. Mida räägib ta teistele samas valdkonnas töötavatele inimestele või järgmisele firmale, kuhu ta vestlusele läheb? Kõigele sellele on oluline mõelda, kuna see kujundab firma ja brändi mainet ning mõjutab oluliselt ka seda, kas ja millised inimesed järgmise kandideerimisvooruga koputama tulevad.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.