CV-Online'i blogi

Milliseid sotsiaalmeediakanaleid kogenud töötajad kasutavad?

Kõige sobivamate töötajate leidmine ei ole hetkel paljude ettevõtete jaoks sugugi kerge ülesanne. Tööturul on vabu töökohti rohkem kui inimesi, kes neid täidaks, mistõttu tuleb tööandjatel senisest rohkem pühendada aega ja ressursse värbamisele.

Värbamine peab aga olema mõtestatud ning seetõttu on oluline, et tööandjad teaksid võimalikult palju oma ideaalsest sihtrühmast. Arvesse tuleb võtta ka seda, et ideaalne sihtrühm ehk need inimesed, kes reaalselt töökuulutuse peale võivad reageerida, on vaid väga väike osa kogu auditooriumist, kelleni sinu sõnumid jõuavad.

Iseenesest ei ole see halb asi: mida rohkem kõlapinda ettevõte leiab, seda suurem on tõenäosus, et kõnetatakse ka just seda õiget inimest.

Tunne oma sihtrühma ja ole seal, kus nemadki

Instari 2019. aasta tööootuste uuringus küsitleti 541 vastajat, kelle keskmiseks vanuseks oli 43 aastat. Seega osales uuringus peamiselt juba tööturul pikemalt töötanud ja suurema tõenäosusega kogenud töötaja – sihtrühm, mis paljude tööandjate jaoks kõige atraktiivsem on.

Olulisima värbamis- ja infokanalina toodi uuringus välja ettevõtte kodulehte. Sealt otsivad töötajad kõige suurema tõenäosusega sinu ettevõtte kohta infot ning seetõttu tuleks firma kodulehele tekitada eraldi värbamisosa, kust potentsiaalne uus töötajata võimalikult palju olulist leiaks.

Endale tuleb aga teadvustada, et kodulehele jõuavad enamjaolt siiski inimesed, kes on ettevõttest juba huvitatud või vähemalt sellest varem kuulnud. Tõesti laia auditooriumini jõudmiseks on tänapäeval üks populaarsemaid kanaleid sotsiaalmeedia, kuid ka siin tuleks end viia kurssi oma sihtrühma huvide ja eelistustega.

Milliste sotsiaalmeedia platvormide kaudu ikkagi inimesteni jõuda?

Instari uuringust selgus, et 81% vastanutest kasutasid igapäevaselt Facebooki, mis teeb sellest vähemalt kogenud töötajate sihtrühmas populaarseima sotsiaalmeediaplatvormi. Facebookile järgnes aga ehk mõne ettevõtja jaoks üllatuslikult YouTube (35% igapäevaselt, 37% kord nädalas), kuhu on samuti võimalik reklaami suunata, kuid kus tuleb järgida ka formaadi eripärasid.

YouTube’ile järgnes kolmandana Instagram, mida kasutavad igapäevaselt 31% vastanutest. Populaarne on veel suhtlusprogramm Skype (25% igapäevaselt), kuid sealt edasi võib uuringu tulemustest näha juba äppe ja keskkondi, mida enamik vastanutest pea üldse ei kasuta: Whatsapp, Spotify, Pinterest, Snapchat.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.