CVKeskus.ee

Avame veel kaarte: Millist palka teenivad Eesti turundusspetsialistid ja millised on tööülesanded?

Foto: Shutterstock.

Turundus ja kommunikatsioon on praegusel ajal üks vägagi populaarne valdkond, mida paljud noored koolilõpetajad edasi kõrgkooli õppima soovivad minna, et siis hiljem turundusspetsialisti või kommunikatsioonijuhina elatist teenida.

Nagu iga teisegi ameti puhul, ei pruugi inimesed tegelikult alati teada, mida üks töökoht endast täpselt kujutab, milline on selle ameti esindaja keskmine tööpäev ja tegelik palganumber.

Millist palka võib turundusspetsialistina oodata?

Eesti suurima tööportaali CVKeskus.ee ja Palgainfo Agentuuri korraldatud tööturu-uuringust selgus, et turundusspetsialisti brutopalga mediaan jääb Eestis 1400 euro ja turunduse tippspetsialistil 1850 euro juurde.

Lisaks reaalsele töötasule vaadati uuringus ka selle valdkonna esindajate palgaootusi, mis on mõistagi tegelikust palganumbrist suuremad. Nii turundusspetsialistid kui ka tippspetsialistid teenivad täna 74% soovitud palgast, mis survestab endiselt tööandjaid palgatasemeid tõstma.

Uuringust joonistus välja ka see, et suurem osa turundustöötajatest saab töötada paindlikult – korraldada ise oma tööaega ja vajadusel ka kodus tööd teha.

Tööandjat valides peavad turundajad aga teiste töötajatega võrreldes olulisemaks võimalust rakendada oma loomingulisust, piisavat vaba aega ja iseseisvust enda töö korraldamisel. Hinnatakse ka seda, et organisatsioonis väärtustataks uusi ideid ja algatusi.

Võrdluse mõttes saab välja tuua, et naaberriigis Lätis on turundusspetsialisti keskmiseks töötasuks umbes 1150 eurot.

Vaata, milline on turundusspetsialisti palka teeniva inimese ühe kuu näidiseelarve (netopalk).

Turundusspetsialisti eelarve

Ainult suhtlemisoskusest jääb väheks: Mida tööandjad turundusspetsialistidelt ootavad?

CVKeskus.ee pöördus tööandjate ootuste väljaselgitamiseks kahe maineka Eesti ettevõtte poole, kes on tuntud ka turundusmaastikul – LHV pank ja Elisa.

Elisa turunduse projektijuhi Kreta Liliumi sõnul peaksid turundusspetsialistil olema oskused projektide juhtimises ja nende elluviimises, ajaplaneerimises ning samuti valmidus teha koostööd erinevate osakondadega.

“Tööd tuleb osata teha nii iseseisvalt kui ka koos tiimiga. Väga kõrgelt hindame oskust oma tööd korrektselt ja tähtaegselt ellu viia. Tihti tuleb ette kooskõlastamisi ja erinevate osapooltega suhtlemist, seega kasuks on hea argumenteerimisoskus ning oma arvamuse põhjendamise julgus,” rääkis ta.

Mõni aeg tagasi korraldas CVKeskus.ee koostöös Palgainfo Agentuuriga 473 turundusvaldkonna töötaja seas uuringu, kus uuris, milliste tööülesannetega peavad nad igapäevaselt kokku puutuma. Sealt selgus, et üheks levinuimaks tööülesandeks, mida turundusspetsialistid ise teevad, on sarnaselt Kreta Liliumi väljatoodule, turundusstrateegia ja tegevusplaani koostamine.

Seda, et turundusvaldkonna inimestel peaks olema hea suhtlemisoskus, ei ole vaja ilmselt kellelegi meelde tuletada. LHV turundusjuht Margit Kotkas tõi olulise oskusena välja aga hoopis matemaatikaoskuse, mida läheb vaja turunduseelarvete, hinnapakkumiste, analüüside ja muu säärase juures.

“Väga hea turundusspetsialist on oma olemuselt „kokk-kondiiter-keevitaja“. Tal peab eelkõige olema lai silmaring ehk ta peab olema kursis nii enda lähedal toimuvaga kui ka sellega, mis toimub maailmas üldiselt. Tal peab olema tunnetus inimeste osas, tunnetus kaupade ja teenuste osas ning tunnetus maailmast,” lisas Kotkas.

Milliste ülesannetega tuleb turundusspetsialistil rinda pista?

Küsisime mõlemalt ettevõttelt ka seda, milliseid oskusi on vaja, et just Elisas ja LHVs turundusspetsialistina töötada ning milliste ülesannetega tuleb igapäevaselt tegeleda. Elisa puhul tõi Kreta Lilium välja eeskätt projektidega tegelemise.

“Olenevalt spetsialiseerumisest, tegeleb turundusspetsialist Elisas igapäevaselt erinevate projektidega. Näiteks brändispetsialist vastutab sponsorlusprojektide elluviimise eest, tegeleb väiksemate turunduskampaaniatega ja majasiseste projektidega ning jälgib, et kõik toimuv oleks kooskõlas Elisa brändiga.

Sinna alla kuuluvad ka erinevad projektid tööandja brändi ja värbamiskampaaniatega. Igapäevaselt tuleb turundusspetsialistil suhelda erinevate partneritega, kelle abiga soovitud idee ellu viiakse. Näiteks istuvad tavaliselt teisel pool lauda reklaamiagentuurid, trükikojad, meediapartnerid jne,” selgitas ta.

LHV turundusjuhi Margit Kotka sõnul on lisaks suhtlemisoskusele väga oluline ka turundusinimese tehniline taip: “Tal peab olema tehniline taip, sest käigu pealt on vaja aru saada, mille poolest erinevad kõrgus ja laius, mis on neljavärvitrükk ning kuidas mõõte kirjutatakse. Tal peab olema ka ruumiline mõtlemine – ettekujutus sellest, kuidas paberil olev kavand reaalsuseks saanuna tulevikus teisest tänava otsast paistab.”

CVKeskus.ee ja Palgainfo Agentuuri turundusspetsialistide uuringust selgus, et ilma suuremate üllatusteta kuulub pea kõikide turundusspetsialistide tööülesannete hulka ka ühe või teise sotsiaalmeediakanali haldamine. Levinuimaks neist on mõistagi Facebook, mille haldamine kuulus 98% uuringus osalenud turundusinimeste töökohustuste hulka.

LHV ja Elisa kogemustest joonistub selgelt välja, et turundusspetsialisti töö ei ole sugugi ainult suhtlemine, sotsiaalmeedia ja digiturunduse tulemuste mõõtmine (mis on kõik mõistagi siiski olulised punktid).

“Üldiselt on turundusspetsialisti töövaldkond väga lai ja vajaminevad oskused, nagu ka ülesanded, võivad erinevate spetsialistide puhul suurel määral erineda,” võttis Margit Kotkas turundusspetsialisti ametikirjelduse kokku.

Kõik uued turundusvaldkonna tööpakkumised leiad siit!


Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.

Populaarsed lood mujal Geeniuses