CVKeskus.ee

Loovinimese töö – kas mõtte paneb lendama kontoris olev liumägi või hoopis tasuta kommid?

Nobel Digitali juht Anni Kitsing märgib, et neilt pole tasuta Coca-Cola puudumise pärast keegi ära läinud, küll aga on valitud teadlikult oma kontori asukoht – vahva mereäärne kontor, mis inimestele meeldib ja kus mõte lendab.Foto: Nobel Digital

Loovagentuuris töötamise puhul tundub, et sellise töö jaoks on vaja väheke erilisemaid tingimusi kui “tavalise” töö tarvis – et mõte ikka lendaks ja põnevaid ideid jätkuks. 

Mida reklaamiagentuurid selleks tegema on pidanud, et nende inimesed oleksid motiveeritud ja innukalt üha uusi ja rabavaid ideid genereeriks? Kas võtmesõnadeks on kummikommid, mullijoogid ja liumägi kontoris või miski muu? Eesti suurim tööportaal CVKeskus.ee uuriski järele, kuidas töö loovagentuurides tegelikult käib.

Keskkond peab põnevust soosima

Reklaamiagentuuri Zavod loovjuht Silvar Laasik mõtleb hetke ja ütleb siis, et ega nemad küll mingeid spetsiaalseid tehnikaid ei kasuta: “Loovuskoolitusi me väga pikalt ega rangelt ette ei planeeri. Teeme regulaarselt väikese snäki ja joogiga istumise, et luua vabam meeleolu, sest loovusega seotu tahab erinevat lähenemist ja vabamat õhkkonda.”

Ajurünnakuid tehakse Zavodis tavaliselt vastavalt projektidele, sellised ülalpool kirjeldatud koosistumised kujunevad aga täiesti spontaanselt. Siis vaadatakse üheskoos üle, mis laias maailmas reklaamialal on tehtud ja milliseid auhindu jagatud.

Laasik tunnistab, et jaburaid asju pole tema pidanud tegema ja ükski töötaja pole midagi ulmelist ka küsinud. “Kontoris on meil erinevatel aegadel olnud küll pinksilaud, piljard ja PlayStation, kuid need soovid vahetuvad. Tegelikult lähevad alati kõige paremini peale need asjad, mille keegi lihtsalt kohale toob või mis muidu kuidagi pooljuhuslikult kontorisse satuvad. Kui meil mingi mõte tuleb, siis me midagi lahedat ka teeme, liumäge läbi kahe korruse meil igatahes pole,” muigab ta.

Motiveerib töö ise ja võimalus areneda

Digiturunduse agentuuri Nobel Digital turundusjuht Anni Kitsing nendib, et nende kogemuse alusel motiveerib inimest kõige enam huvitav töö ning võimalus areneda ja õppida. “Seda ei kaalu üles ei värviline kummikomm ega suhkrujoogid. Värbame võrdlemisi palju ning seda räägivad kandidaadid kui ühest suust,” räägib ta ja lisab, et töötajate liikumised on agentuuris seotud sellega, et teinekord pole mõnele konkreetsele inimesele piisavalt väljakutseid olnud. 

“Keegi pole meilt tasuta Coca-Cola puudumise pärast ära läinud, küll aga oleme teadlikult oma kontori asukoha valinud – vahva mereäärne kontor, mis me inimestele meeldib ja kus mõte lendab. Soovi korral saab mere ääres või pargis jalutada,” kirjeldab Kitsing Nobel Digitali inspireerivat töökeskkonda. 

Laasik ütleb, et Zavodi inimesi motiveerivad samuti üsna lihtsad asjad: “Et talvel poleks külm ja suvel liiga kuum. Ja et arvuti ikka töötaks ning mõnikord koos kolleegidega midagi lahedat teha ja korraks saaks ka n-ö juhtme seinast välja tõmmata.” 

Siiski tunnistab ta, et arutatud on igasugu ideid – näiteks plaaniti kolida pikka koridor- kontorisse, kuhu saaks lasketiiru või bowlinguraja teha. Teoks see paraku ei saanud, kuid koos kolleegidega on käidud nii lasketiirus, bowlingus kui ka kinos. 

Loomeinimene on inimene nagu iga teine

Loovagentuuri Newton juht Tiina Marandi ütleb, et on mõelnud selle peale, kas loomeinimestel on mingisuguseid erilisi soove või vajadusi: “Ma pean ütlema, et ega siin nüüd midagi eriskummalist välja tuua ei ole. Loomeinimesed on inimesed nagu teised. Töine keskkond peab olema mõnus ja eriti oluline on meeskond, kellega koos asju luuakse.”

Kitsing kinnitab sama: “Inimesi motiveerib huvitav töö, mõnus keskkond ja vabadus oma aega planeerida. Loomeinimestel on see vabaduse ja huvitava töö olulisus võrdse kaaluga.”

Laasik lisab, et loomise puhul on oluline saada oma töösse impulsse ja katkestusi, et mõte saaks uitama minna ja uued ideed tulla. “Keskkond peab põnevust soosima,” nendib ta.

Oled huvitava töö otsingutel? Uusi võimalusi saad avastada siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.