CVKeskus.ee

Töökoht on sinu, kui leiad Ashton Kutcheri telefoninumbri. Millega Eesti tööandjad kandidaate proovile panevad?

Tehnoloogiaettevõtte Veriff ülemaailmse kommunikatsiooni ja kaubamärgi juht Karita Sall toob välja, et tema kõige põnevamas värbamisloos pidi kandidaat leidma Ashton Kutcheri telefoninumbri.Foto: Veriff

Pole sugugi saladus, et tipptegijate juurde tööle pääsemiseks tuleb läbida tihe sõel ning loomulikult otsitakse enda hulka parimatest parimaid. Seepärast tasub olla valmis, et tööintervjuul üllatatakse sind mõne põneva ülesande või küsimusega. 

Selleks, et saaksid rohkem aimu, milliseid eriilmelisi ja ootamatuid ülesandeid kasutatakse, otsustas Eesti suurim tööportaal CVKeskus.ee uurida kahelt töötajate seas armastatud ettevõttelt, Pipedrive’ilt ja Veriff’ilt, kuidas on nemad oma kandidaate proovile pannud. 

Leia Ashton Kutcheri telefoninumber

Tehnoloogiaettevõtte Veriff ülemaailmse kommunikatsiooni ja kaubamärgi juht Karita Sall toob välja, et tema kõige põnevamas värbamisloos pidi kandidaat leidma Ashton Kutcheri telefoninumbri.

“Otsisime assistenti ettevõtte asutajale Kaarel Kotkasele ning töölesoovija pandi proovile ülesandega, kus ta pidi 24 tunni jooksul saama endale USA näitleja ning Veriff’i investori Ashton Kutcheri telefoninumbri,” muljetab Karita Sall.

Ta lisab, et Kutcher oli nimelt üks esimesi investoreid, kes Veriff’i investeeris ning kokkuvõttes läks ülesanne edukalt ja kandidaat leidis soovitud numbri üles.

Kuna assistendi töö nõuab kiiret kohanemist ja edukat tegutsemist, siis just selline loominguline ülesanne eraldab hästi terad sõkaldest, näidates, kes suudab ennast kokku võtta ja teha lõppeesmärgi nimel kõik vajaliku.

Kas sa “Miro kohtumistel” oled osalenud?

Pipedrive’s sõltub väljakutsete kasutamine värbamisprotsessis suuresti ametikohast. Näiteks tootejuhi kohale kandideerimisel on Pipedrive’s voor, mida majasiseselt kutsutakse “Miro kohtumiseks”. Nimetus tuleneb sellest, et sellel kohtumisel kasutatakse Miro-nimelist tööriista. 

Pipedrive’i tootejuhtimistiimide värbamisjuht Olivia Anni kirjeldab, et tegu on tiimikohtumisega, kus tulevased potentsiaalsed kolleegid disaini-, arendus- ja tootetiimidest mängivad koos kandidaadiga läbi tootejuhi igapäevatöö. 

Mänguline situatsioon annab võimaluse hinnata muuhulgas seda, kuidas uus tulevane kolleeg mõistab võimalikku probleemi, sihtrühma ja turgu ning millise lahenduskäigu lõpuks välja pakub ja kuidas kaasab selle väljatöötamiseks tiimi.

Enne kohtumist saavad kandidaadid vihjeid, kuidas mänguliseks ülesandeks kõige paremini ette valmistuda. “Miro kohtumine” on Anni sõnul aidanud leida väga häid tootejuhte senisest kiiremalt ja efektiivsemalt.

“Lisaks oleme säästnud ka kandidaatide aega ja vaid paari kohtumisega on neil võimalus näidata nii oma teadmisi kui ka motivatsiooni ning tutvuda võimalike erinevate tulevaste kolleegidega,” toob Anni välja kasuteguri. 

Pipedrive’i kandideerimiseks tuleb läbida keskmiselt viis vooru

Olivia Anni räägib, et Pipedrive’i kandideerimisprotsess on alati kahesuunaline – lisaks sobivusele meeskonda soovitakse, et uutel potentsiaalsetel liitujatel oleks võimalus intervjuuvoorudes paremini aru saada, milline on töökultuur uues ametis ja kas see vastab kandidaadi ootustele.

Voorude arv sõltub ametikohast ja sellest, milliseid kohtumisi on värbamisprotsessi raames vaja teha. Keskmiselt läbivad kandidaadid viis vooru, aga mõne rolli puhul on kohtumisi vaid kaks või kolm.

Reeglina on esimene vestlus koos värbaja ja otsese juhiga, seejärel tiimiga ja viimane intervjuu toimub osakonnajuhiga.

Veriff’is teeb viimase intervjuu ettevõtte asutaja

Kõik Veriff’i värbamised lõppevad asutaja intervjuuga. Seejuures ei oma tähtsust niivõrd antud ametis vajaminevad tehnilised oskused, vaid motivatsioon.

“Meie asutaja Kaarel Kotkas või kaasasutaja Janer Gorohhov teevad kandidaadiga alati viimase intervjuu, mille eesmärk on hinnata eelkõige kandidaadi väärtushinnangute kokkusobivust Veriff’i omadega,” selgitab Karita Sall Veriff’i värbamisprotsessi. 

Grupiintervjuuks tasub samuti valmis olla

Teatud positsioonidele kandideerides, kui töölesoovijaid on palju, võib juhtuda, et üks ühele intervjuu asemel pead asuma ennast tõestama hoopis kümne konkurendiga samal ajal samas kohas viibides. Kuigi alguses võib see tunduda pisut hirmus, pole tegelikult mingit põhjust kartuseks – tihtipeale on grupivestlused pigem mängulised ja annavad sulle võimaluse nii üksinda kui ka väiksemas seltskonnas nuputada erinevate ülesannete üle. 

Grupiintervjuude ülesanded on alati hoolikalt valitud, et ettevõtte esindaja saaks panna kandidaate just sellistesse olukordadesse, mis on otseselt või kaudselt seotud tulevase tööga. Vahel ei pruugi ülesandel aga olla üldse midagi ühist valdkonna või tööülesannetega, vaid tahetakse hoopis näha, kuidas kandidaadid taluvad pinget, teevad omavahel koostööd, julgevad sõna võtta või millised on nende väärtused.

Seega grupiintervjuudel püüa tunda ennast võimalikult vabalt, mine ülesannetega kaasa ja ära muretse liigselt, kas välja mõeldud lahendus ülesandele on 100% õige või mitte. Tihtipeale loeb värbaja jaoks sinu teekond, kuidas midagi teed, rohkem kui lõpptulemus. 

Ka muude tööle kandideerimise ajal jagatud ülesannetesse suhtu tõsiselt ja anna endast parim – tahavad ju ettevõtte esindajad näha ja tunda, et sa tõeliselt soovid nende meeskonnaga liituda ja ka edaspidi maksimaalselt nende tegevusse panustada.

Loe ka CVKeskus.ee blogist: 6 kõige raskemat küsimust tööintervjuul

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.