Barking loob võimalusterohke silla autojuhtide ja maaomanike vahele

Fotod:Barking.

Tõenäoliselt on kõik autojuhid kogenud olukorda, kus tihedas linnaliikluses odava ja mugava parkimiskoha otsimine tõelist peavalu tekitab.

Selle probleemi lahendamiseks võtsid Kustas Kõiv ning tema meeskond ette uue rakenduse loomise, millega saaks mugavalt maksta nii parkimise kui ka teiste autopõhiste teenuste, näiteks pesu eest.

Tühjade parkimiskohtade rakendamine on kasulik kõigile

Barking sai alguse viie aasta tagusel südasuvel, kui firma asutajad nägid oma kontori aknast kümnete tühjade parkimiskohtadega Estonia Teatri parklat. Tänaval parkimine maksis tollal 4,8 €/h ning kiire arvutuse järel leidsid mehed, et isegi kui teater müüks neid parkimiskohti 3€/h, teeniks nad nende pealt kuus kuni 30,000€.

Seejärel helistati teatrisse ning pakuti välja idee, et asutajad loovad mobiilrakenduse, mis lubaks igal soovijal parkla tõkkepuu avada, parkida ning tasuda. Teenitav tulu jagataks omavahel ära ning kõikidele osapooltele nimetatud idee sobis.

Kõiv räägib, et tehniline meeskond rakenduse loomiseks oli juba olemas, mistõttu valmis äpp sisuliselt ühe nädalaga. Lisaks Estoniale saadi nõusse veel 10 maaomanikku ning tänaseks on Barkingu parklaid üle Eesti kokku ligi 100. Ka suurim kohalik parkimisoperaator Europark on võimaldanud kõikides oma parklates Barkingu rakendusega tasumise. Kokku on äppi alla tõmmatud üle 50,000 korra.

Tulevikus võivad Barkingut kasutada ka isejuhtivad autod

Rakenduse tööpõhimõte on äärmiselt lihtne. Tuleb vaid õige parkla või pesula leida ning “Start” nuppu vajutada. Tõkkepuu või pesula käivituvad automaatselt ning makse võetakse samuti automaatselt pangakaardilt maha, lõpuks tuleb e-mailile ka arve.

“Barkingu eesmärgiks on teenindada ühelt poolt autojuhte, kes saavad äpi kaudu mugavamalt ja soodsamalt autosid parkida või pesta ning teisalt maaomanikke ja pesulaid,” seletab Kõiv.

Ta lisab, et Barking pakub neile lisaks maksevõimalustele ka turundustööriistu, mis on spetsiaalselt nende valdkonna jaoks kohandatud. “Tänu Barkingule saavad pesulad ja parklad teada, kes on nende püsikasutajad ning teha selleläbi neile soodustusi või muusuguseid kampaaniad,” ütleb ta.

Barkingu meeskond töötab igapäevaselt, et liita oma platvormiga võimalikult palju autokesksete teenustega kaupmehi. Tänasel päeval pargitakse ja pestakse Barkingu kaudu sõidukeid 450 asukohas Eestis, Soomes, Leedus, Poolas ja Saksamaal. Asutajatel on eesmärgiks ka lähima viie aasta jooksul jõuda 5000 erineva asukohani.

“Kui kaugemale vaadata, siis isejuhtivad autod võiksid end tänu Barkingule ise pesta ja ka tõkkepuid-väravaid avada. Antud mõttes on laiemaks eesmärgiks ühendada autosid ümbritsev infrastruktuur ja võrk pilvega ning vahendada seda ühendust sõidukitele,” arutleb Kõiv.

Miks otsustati Funderbeamiga liituda?

Koostöö Funderbeamiga valiti just põhjusel, et nii on võimalik Barkingu klientidel firma osanikeks tulla. Kõivu sõnul on teiste Funderbeami kampaaniate näitel avastatud, et selline teguviis loob palju lisandväärtust. “Parim investor on ikka see, kes ise teenust kasutanud on ja seda usaldab,” ütleb ettevõtte asutaja.

Koostöö Funderbeamiga ulatub paari aasta tagusesse aega, kui Barking kaasas kapitali OMA ingelinvestoritelt. Põhiliseks kontaktisikuks Funderbeamis on olnud Baltikumi ja Soome regioonijuht Ardo Mardisoo, kes kõik rahakaasamise plussid ja miinused lahti mõtestanud on.

Esialgseks eesmärgiks on kaasata 150 000 – 350 000 eurot, mis on firma kogu müüdava kauba väärtusega suhestatult pigem konservatiivne eesmärk. “Sellegipoolest on meil üpriski konkreetne plaan, kuidas selle raha abil järgmised poolteist aastat kasvada,” räägib Kõiv.

Barkingu asutaja ja tegevjuht Kustas Kõiv selgitab tausta. “Anname aru, et kasvukapitali kaasamine karantiini perioodil on riskantne, kuid peame oma ärimudelit tugevaks,” ütles ta. Äsja allkirjastati raamleping Ühisteenused ASiga: mai kuust saab tasuda parkimise eest Barking äpiga

Ühisteenuste parklates ja alates septembrist ka kõikidel Tallinna linnatänavatel. “Tavapärasesse elurütmi naasmine võtab aega, kuid meie äri on hästi positsioneeritud. Autopesu osas näitas märts paremaid tulemusi kui veebruar.

Selvepesula konkurentsivõimeline hind on järgnevatel kvartalitel, võibolla ka aastatel, kindlasti argument,” ütles ta.

Saadud rahaga toodetakse 200 kontrollerit, mille abil liidetakse järgmised 200 kaupmeest ning käivitatakse 1-2 aktiivmüügikanalit sihtturgudel. Kampaania juhtinvestoriks on riskikapitalifond Superangel investeeringute juhina tuntud Marko Oolo, kes on ühtlasi ka Investeerimisklubi asutaja.

Kampaania kohta lähemalt saab lugeda siit!

Funderbeam – investeerimis-ja kauplemisplatvorm kasvuettevõtetele.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.