Funderbeami blogi

CostPocket muudab raamatupidamise lihtsamaks kui kunagi varem

Digitaliseerimine hõlmab pidevalt aina rohkem eluvaldkondi ning nüüdsest on see jõudnud ka arvete, tšekkide ja raamatupidamise töisesse maailma. Eesti ettevõte CostPocket on sellest kõige ehedam näide, sest just nemad on loonud kasuliku rakenduse arvete ja tšekkide digiteerimiseks ja raamatupidamisse edastamiseks.

Kuna raamatupidajad on väga suurel määral oma ajast sunnitud tegelema just andmesisestusega, aitab CostPocketi lahendus selle toimingu muuta poolautomaatseks ning seega hoida kokku tohutult aega.

Inimeste mured tulid kiirelt ilmsiks

CostPocketi asutamise taga on kolm meest nimedega Joonas Sernjuk, Eduard Kotov ja Martin Sookael. “Enne koostöö alustamist oli CostPocket aastaid mul kõrvalprojekt, mida käima üritasin saada. Arendasin algselt seda üsna pikalt ning abiks olid ka erinevad startupi metodoloogiad,” meenutab Sookael.

Alguses prooviti teha kergesti kasutatavat raamatupidamistarkvara, siis lihtsamat eelarvestussofti. Kliendid, kellele müüma mindi kurtsid aga, et hoopis tšekkidega on mure.

Pärast esimese prototüübi valmimist leidis Martin Sookael 2016. aastal SouthWesterni alumni-networki kaudu ettevõtte kaasaustajaks müügile keskenduva Joonas Sernjuki, kelle kaudu omakorda haarati pardale tehniliste oskustega Eduard Kotov.

Raamatupidamine muutub ajasäästlikumaks

CostPocketi põhifunktsiooniks on äpisisene automaatne tekstituvastus, mis leiab arvetelt ja tšekkidelt automaatselt andmed üles. “See tekitabki meie kasutajates nn “ahhaa!” efekti, mis paneb nad paremini meie rakenduse kasulikkust mõistma,” ütleb ta.

Tšekist tuleb vaid pilt teha ning rakendus näitab sekundite jooksul raamatupidajatele vajalikke andmeid. CostPocketi teenuse kasutamiseks piisab ettevõtte töötajal ainult mobiilirakendusest, seevastu kui konkurentide n-ö hübriidlahendustes tuleb äpiga tehtud pilt üle vaadata arvutis. Sookael lisab, et tänapäeval eeldatakse nutitelefonidest kõigetegemise oskust, mistõttu suunatati kogu ressurss vaid sinna.

CostPocketi klientuur on ebatavaliselt lai, koosnedes alates väikestest FIE-dest ja eraisikutest kuni näiteks suurte ülikoolideni nagu TalTech. Lisaks teenindatakse Eestis enam kui 70 raamatupidamisbürood ja 60 firmat Soomest, nüüdseks on osad pärit ka Lätist.

Kuna viimastes riikides on turud juba avatud ja esimesed kliendid leitud, soovib CostPocket seal hakata oma klientide arvu kasvatama. “Funderbeamist kaasatud kapitaliga oleme seadnud eesmärgiks tõestada, et suudame kasvada ka Soomes ja Lätis. Kui see õnnestub, saame kaasata järgmise ringi uutesse Euroopa riikidesse laienemise jaoks,” räägib Sookael.

Lugu Funderbeamiga ulatub aastate taha

Funderbeamiga tutvus Sookael aastaid tagasi, kui läks oma eelmise startupiga EstBANi ühele pitch-üritusele. Sealt tutvuti Funderbeami asutaja ja tegevjuhi Kaidi Ruusalepaga.

Mõned aastad hiljem CostPocketit ehitades võttis Funderbeam ise Sookaelaga ühendust, sest kiirelt laieneva rahvusvahelise ettevõttena oli neil suur mure tšekkide kogumisega. “Meie kohtumised Funderbeamiga olid edukad ja sellest ajas saati on Funderbeam olnud meie hea klient,” meenutab ta.

Kampaania eesmärgiks oli kaasata 100 000-200 000 eurot. CostPocketi kampaania eesmärk täitus Funderbeami platvormil eile juba mõne tunniga.

Mis tõi kampaania edu? Funderbeami Baltikumi ja Soome regioonijuhi Ardo Mardisoo arvates on selleks kolm peamist aspekti: “CostPocketi kampaania puhul oli tegu väga hea eeltööga, muidugi oli väga suur ja arvestatav osa ka juhtinvestoril Kaspar Hannil ja mainimata ei saa ka jätta hästi toimivat ja juba end tõestanud toodet.”

CostPocketi rahastuskampaaniaga Funderbeami platvormil saab lähemalt tutvuda siin!

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.

Populaarsed lood mujal Geeniuses