Eesti ettevõte Promoty puhub uue platvormiga sotsiaalmeediaturundusele tuult tiibadesse

Promoty Meeskond. Foto:Kristel Pähkel.

Mis juhtub, kui kombineerida suur huvi turunduse vastu ning see lahutamatu osa meie igapäevasest elust – sotsiaalmeedia? Küberkaitse taustaga mehed Aleks Koha ja Leonardo Romanello teavad vastust, sest just nemad on loonud unikaalse platvormi nimega Promoty, mis toob kokku sotsiaalmeedia influencerid ning turundajad.

Kogemused ja huvi lõid tugeva vundamendi

Mõlemal mehel on tugevad kogemused sotsiaalmeedia kontode kaitsmisel ning andmete kaevandamisel, mis on omakorda olnud aluseks antud valdkonna vastu huvi kasvatamisel.

Mõned aastad tagasi said mehed lõunale minnes kokku ning panid juhtumisi paika Promoty idee. “Rääkisime ühel lõunapausil sellest Leoga ning kuna see tundus äge asi mida arendada, otsustasime selle ette võtta. Alguses oli see lihtsalt õhtune kõrvalprojekt, ent aina rohkem tegeledes hakkasime märkama turul olevaid murekohti. Imbusime sügavamalt teemasse ning seda rohkem see meile meeldima hakkas,” tutvustab Koha Promoty loomist.

Esimene versioon valmis 2017. aasta sügisel ning vastupidiselt üsna madalatele ootustele, sai Promoty ühe nädalavahetusega üle 8000 kasutaja. “Mäletan siiani, kuidas väljalaskmise järgselt linna ühest otsas teise sõites tuli sadu kasutajaid juurde,” meenutab Koha ning lisab, et edu taga oli suuresti hea growth hacki viitamise süsteem.

Hoog tuli sisse ning paar kuud hiljem püüdis Promoty kinni ka oma esimesed kliendid ning ettevõttega liitus nende turundusjuht Marelle Ellen. Esimesed poolteist aastat möödusid üsna aeglaselt, sest põhiline ressurss läks alglaadimise peale, MVP lihvimisele ja klientidega ideede testimisele.

Kusjuures ettevõte alustas rahalises mõttes täiesti nullist ning kõik tulud investeeriti tagasi firmasse. Esimene korralik investeering kaasati möödunud aasta suvel Impact 80/20 asutajalt Kristjan Raudelt ja tehnoloogiainvestorilt Madis Müürilt. Sealt hakkasid rattad kiiremini veerema. “Suvest saati on meil kuust-kuusse kasv olnud keskmiselt 20% ja sealt on tulnud ka 80% meie kogukasvust,” lisab Koha. Praeguseks on Promoty läbi viinud üle 600 kampaania ning platvormile on registreerunud üle 200 turundaja.

Koostöövõimalusi on kergem leida

Nagu ennegi mainitud, on Promoty eesmärgiks kokku tuua turundajad ning sotsiaalmeedia influencerid ja sisuloojad. Promoty tööpõhimõte seisneb selles, et turundajad saavad pärast oma brändi registreerimist tasuta üles laadida oma kampaania kirjelduse. Seejärel kandideerivad sellest huvitatud sisuloojad kampaaniasse ning brändi esindaja saab sobivad kandidaadid endale välja valida. Promotyl on hetkel üle 37 000 registreeritud sisulooja, kes on pidevalt uute koostöövõimaluste otsingul.

Promoty peamisteks klientideks ongi just erinevad firmad ja ettevõtted, kelle turunduspetsialistid ja reklaamiagentuurid on valinud influencerid põhiliseks kanaliks oma toote tutvustamisel või müümisel. “Manuaalselt on see protsess üpriski kulukas, mistõttu aitabki Promoty neil oluliselt oma aega ja raha säästa,” räägib Koha.

Eesmärk on tugev ja siht on selge

Promoty asutajad tutvusid Funderbeamiga läbi Madis Müüri, kes on ühtlasi ka nende mentor ning juht- ja ingelinvestor. Koha sõnul on Promoty teenus rahakaasamiseks väga sobiv ning Funderbeami kaudu saavad nad oma edu klientide ja sisuloojatega hõlpsasti jagada.

Promoty kohta on Müür öelnud, et tegu on väga tugeva ja analüütilise ettevõttega, kes on väga tõsiselt oma klientidele suunatud ning kelle senised saavutused on väga muljetavaldavad.

“Funderbeamist olid meile abiks Ardo, Brigitta, David ja Bert, kes abistasid materjalide, turundusplaaniga ning nõustamisega rahastuskampaania teemadel,” ütleb Koha ning lisab, et tegu oli väga selge ja lihtsa “pardale toomisega” räägib ta.

Promoty ideaalseks eesmärgiks on kaasata 500 000 eurot ning seda planeeritakse kasutada järgmisele viiele turule laienemiseks ning toote järgmiste versioonide väljaarendamiseks. Kõik see lubab ettevõttel paremini end riikide vahel skaleerida.

Rahakaasamise osas ettevõttel hirme pole ning Koha sõnul on kogu meeskond 200% fokuseeritud ja pühendunud. “Meil on head mentorid, investorid ning väga tugev ja ühtne tiim, kellel on selge kuhu suunas minnakse ning mida selleks tarbeks vaja teha on,” räägib Koha.

Tulevik annab inimestele rohkem võimalusi teha seda, mida nad armastavad

Firma asutajate sõnul kuulub firma tulevikuplaanidesse soov laieneda peamiselt Skandinaaviasse ja Baltikumi riikidesse ning sealjuures arendada valmis parema kasutajamugavusega toode.

Pikemas perspektiivis soovitakse siseneda turgudele, kus inglise keel pole emakeel ning saavutada seal influencer-turunduses liidripositsioon. “Alternatiivsed turud jäävad tihtipeale tahaplaanile ning kohalikud brändid, kommuunid ja sisuloojad ei oma seal nii head ligipääsu kui inglisekeelsetel turgudel,” lisab Koha. Kuigi lääne turg ei ole ambitsioonidest väljas, soovitakse esmalt tuua influencerite ligipääs sinna kus see puudub või on vähene.

“Eesmärgiks ongi luua kõige lihtsamini kasutatav ja efektiivsem influencer-turunduse tööriist ja keskkond, mis lubab sisuloojatel teenida elatist tehes seda, mida nad armastavad,” naeratab Koha lõpetuseks.

Funderbeam – investeerimis-ja kauplemisplatvorm kasvuettevõtetele.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.