Funderbeami blogi

Eestis ühisrahastuse ajalugu teinud Bikeep lööb laineid ka järelturul: investor seletab, mis on selle edu taga

Madis Müür.

Nutikaid rattahoidjaid loov Bikeep sisenes aasta alguses Funderbeami platvormile, et raha tõsta ning saavutas seejuures numbreid, mis säärastel platvormidel isegi Euroopa turul igapäevased ei ole.

Raha tõsteti selle aasta algul alanud investeerimisringis ligi 1,2 miljonit eurot. “Selle summa tõstsime me 703lt investorilt. Eesti rekord on nüüd üle kahe korra ületatud, aga see on ka Euroopa ja maailma mõttes küllaltki erakordne. Suurbritannias on mõnel platvormil tuhande kandis, mõni üksik on 2000 kandis investoreid saanud, aga kasvu ja tehnoloogiaettevõtete mõttes on see ikkagi ka Euroopas vägagi erakordne,” räägib Madis Müür, Bikeepi Funderbeami sündikaadi juhtinvestor.

Suurem osa investoritest tuli Bikeepi puhul Eestist. Müüri sõnul on selle põhjuseks fakt, et Bikeep on Eestis kohal, nende toodet saab näha ja proovida, seega on investor ka rohkem valmis ettevõttesse panustama.

Tänaseks on Bikeepi investeerimisvoor lõppenud ja investeeringutega saab piiratud kujul ka kaubelda. “Esimesel päeval oli ostu-müügi huvi kokku näiteks ligi 26 000 euro eest,” räägib Müür ja märgib, et igapäevaselt see loomulikult nii olema ei hakka, kuid see indikeerib ka investorite edasist aktiivsust.

Mis on edu võti?

Müür leiab, et Bikeepi edu taga on mitmed olulised sündmused, mis juhtusid just hiljuti. “Kampaania jooksul saadi pidevalt tellimusi juurde, erinevatest riikidest uusi piloote ja just kauplemispäeval tuli uudis, et San Francisco metroojaam tellis neilt rattaparklaid juurde, mis oli samuti positiivne uudis. Kui Silicon Valleys nende toodet juba omaks võetakse, on see päris hea,” selgitab Müür.

Laiemat pilti vaadates võib eduka rahastusvooru võtmeks lugeda kindlasti ka Bikeepi lihtsasti arusaadavat tehnoloogiat. Lisaks annab Bikeepile boonust ka turvalisus – tehnoloogia peab olema hea, kui viie aasta jooksul on rattaparklast varastatud vaid üks ratas. “Ettevõte on siiski viis aastat tegutsenud ning eelmisel aastal kasvas ta juba enda rahavoo pealt. Seega on riskid ettevõttel palju väiksemad, võrreldes ettevõttega, mis suudab ellu jääda ainult siis, kui raha põletab,” kõneleb Müür.

Müüri sõnul oli huvi Bikeepi vastu kohe algusest peale väga suur. Neil lihtsalt polnud nii palju raha vaja. “Vähendasime investorite investeeritavat summat, suurusjärgus 30-40%. Osad on nüüd lihtsalt juurde ostnud, et saaks algselt soovitud mahu kätte, osad tegid vahepeal ehk veel kodutööd ja hakkas veel enam meeldima,” räägib ta.

Müüri sõnul on Funderbeam väga hea platvorm nii tehnoloogia kui ka väikeettevõtetele raha kaasamiseks. Eriti just ettevõtted, mil on lõpptarbijale suunatud teenus, millest investorid hästi aru saavad ja mis on ka unikaalsed.

“Kui ettevõte suudab näidata, et nad on võimelised ka edaspidi kasvama, on neil lootus Funderbeamist rahastust kaasata. Ja selle vastu on päris suur huvi tegelikult. Mulle tuleb rohkem ettevõtete huvi sisse, kui ma jõuan neile vastata, saadan neid ka teiste investorite poole,” ütleb Müür.

Märksõnad: , ,

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.