Funderbeami blogi

Hakka Juustukuningaks: nüüd on sinu võimalus panustada Eesti ühe maitsvaima firma arengusse

Juustukuningad – ettevõte, mille nimi kõlab samaaegselt nii aukartust- kui ka isuäratavalt, on hollandlase Erwin Wassenaari poolt 2012. aastal loodud firma, mis sai alguse üpriski huvitaval moel. “Nimelt kutsus Hollandi suursaadik mind Rahvusvahelise Naisteklubi poolt korraldatud heategevusüritusele juustu müüma, ent üritusel tabas meid tõeline üllatus. Me suutsime vaid pooleteise tunniga maha müüa niivõrd meeletus koguses juustu, et meil võrsus sealt idee ehitada valmis täitsa oma juustufirma,” meenutab ta ettevõtte loomise ajendit.

Nüüd on Kuningatel aeg aga astuda järgmine samm: kaasata kapitali laiemalt avalikkuselt, et ettevõte veelgi suuremaks kasvatada. “Valisime rahakaasamise, sest tegu on hetkel parima võimaliku viisiga kapitali kasvatada. Pangad peaksid majandust stimuleerima, ent nad justkui ei taha seda rolli võtta,” selgitab Wassenaar.

Chef Dimitri Demjanov nimetab end Juustukuningate ristiisaks. Foto: Juustukuningate kokaraamat

Eesmärgiks on kaasata täpselt miljon eurot, alguses 300 000 eurot ning sealt juba hoogsalt ümmarguse miljoni poole edasi.

Tee Funderbeamini leiti tänu ühe tragi finantseksperdi sõbralikule nõuandele. “Just sellel hetkel olime otsimas raha kaasamiseks lisavõimalusi. Ta kiitis Funderbeami, tutvustades seda kui usaldusväärset ning kasutajasõbralikku platvormi kasvavate firmade ja start-up’ide jaoks,” selgitas ta. Esmalt suheldi sõbraliku Funderbeami meeskonnaga, kellega konsulteeriti parimate võimalike investeerimisvõimaluste teemadel, seejärel suunduti komitee ette, kes andsid rahakaasamisele rohelise tule.

Veelgi edasi, veelgi paremini 

Kaasatud raha kasutatakse juustulettide varustamiseks ning jaekettidesse jõudmiseks, samuti välisturgudel laienemiseks ning veebimüügi arendamisele. “Me tahame leida võimalikult palju väljundeid meie imemaitsva juustu müümiseks” räägib firmajuht. “Me peame üha enam välja mõtlema ning turule tooma uusi maitseid, sest inimesed otsivad pidevalt midagi uut.” 

Ühtlasi annab lisarahastus Juustukuningatele võimaluse suurendada oma ostujõudu, tänu millele saab firma tagada laia tootevaliku ja head hinnad oma poodides ning tekib suutlikkus pakkuda jaekettidele vajalikke suuri juustukoguseid. 

Algus Bermuda kolmnurgas

Esimese juustupoe asukohaks sai kaunis Rotermanni kvartal, mida rahvasuus kutsutakse poodide “Bermuda Kolmnurgaks.” Seda just seetõttu, et vähesed ärid suudavad antud piirkonnas pikalt vastu pidada, väljakolimisi ja läbikukkumisi tuleb ette rohkem kui arvatagi võib.

“Meie kindlaks sooviks oli avada juustupoed populaarsetes kaubanduskeskustes, nagu näiteks Rocca Al Mare, Viru Keskus ja Ülemiste, ent alustada tuli Rotermannist,” meenutab Wassenaar ja lisab, et klientidele hakkas nende juustupood koheselt väga meeldima. “Letid tühjenesid hoogsalt ning inimesed tulid alatasa tagasi lisa küsima,” räägib ta lõbusalt. Juustukuningate populaarsuse kasvule andsid tugeva tõuke ka meediaväljaannete sagedased kajastused ning klientuuri positiivne tagasiside. 

Rahakaasamisest tulenevaid hirme Wassenaaril ei ole. “Me usume, et meil on tuhandeid fänne, kes sooviksid näha Juustukuningate brändi laienemist. Areng annaks neile tulevikus võimaluse kasu lõigata uutest ja erinevatest juustusortidest ning uutest juustukauplustest,” arutleb ta.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.