Funderbeami blogi

Investeerimisguru Madis Müür: oleksin ka ise tahtnud La Muu kampaaniat juhtida

Madis Müür.

Hiljuti Funderbeami platvormil üliedukalt raha tõstnud La Muu jäätisefirma investeerimisringi edu seisneb tuntud investor Madis Müüri sõnul nii tugevas meeskonnas kui ka tarbijalähedases tootes.

“Mitu põhjust. See on väga tuntud jaebränd, küllaltki paljud on seda proovinud. Hind oli küllaltki madal, 2,5 korda eelmise aasta käivet,” räägib investor Madis Müür sellest, miks La Muu ühisrahastuskampaania nõnda õnnestunud oli. Tema sõnul on firma käibe kasvatamise võimalused eriti head, kuna neil on plaanis tuua turule mitu head toodet, nagu pulgajäätis ning jäätis vahvlitopsis.

Oluliseks sai ka väga tugev juhatus. “Maht on küllaltki väike, võrreldes investorite huvi ja teiste argumentidega. Nad oleks võinud vabalt miljon või kaks tõsta, aga nad olid valmis võtma vastu ainult 600 000, siis oligi loogiline, et läheb ülemärkimiseks. See, et nemad oluliselt üle märgitakse, oli küll ette näha, ma juba esimesel päeval nägin, et tõenäoliselt märgitakse see maksimumpiir kohe esimesel päeval ära,” räägib Müür. Tema sõnul pakuti ka talle võimalust asuda La Muu kampaania juhtinvestoriks, kuid mitmete teiste projektide tõttu ei jätkunud selleks aega.

Millise ettevõtte investeeringut üldse juhtida?

Müür valib hoolikalt, milliste ettevõtete investeerimisringis ta juhtinvestori rolli võtta soovib. “Kõigepealt peaks see olema Funderbeami jaoks sobilik ettevõte ehk lõppkliendile suunatud ettevõte, millest igaüks kiirelt aru saaks, umbes nagu rattaparklad, elektrirattad või autopesuäpp,” toob ta näiteks.

Samuti räägib Müür, et ettevõte peaks kindlasti juba mingil maal olema, kindlasti ei peaks ta alles prototüüpi välja arendama ning firma kuukäive peaks olema näiteks 10 000 – 30 000 eurot. Seda just selleks, et noore ettevõtte varajased riskid oleks läbi põetud ja kaotatud.

“Käive peab ilusti kasvav olema ja hinnatase mõistlik, et ettevõte oleks ka investoritele huvi ning tootlust pakkuv, see peab olema win-win mõlemale osapoolele,” räägib Müür. Loomulikult on oluline ka ettevõtte strateegia, mis peaks olema innovatiivne ja oma segmendis uudne.

Lisaks mainib Müür ka hea meeskonna olulisust, tiim peaks kindlasti olema teadlik oma valdkonnast. “Umbes nagu Ampleri asutajal, ise oli ta Kauritite motodünastia liige, on sünnist saati motikaid kokku pannud,” toob Müür näiteks.

Peale juhtinvestoriks asumise otsust tuleb välja selgitada investeeringu summa, mis Müüri sõnul selgub nii ettevõtte soovitavast summast kui ka konkreetse turu võimalustest ja hetkeseisust. Ettevõtte soovitav summa võib sõltuda ka mitmetest asjadest, nii sellest, kas soovitakse elada järgmise investeerimisringini, või saada valmis mõni arendus, mis müüki oluliselt kasvatab. Kaasatava summa suuruse ja raha plaanitava kasutuse vahel on otsene seos – milleks raha kasutatakse ja kuidas see viib ettevõtet lähemale äriliste eesmärkide täitmisele.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.