Investor selgitab: mida panevad inimesed firmadesse investeerides tähele?

Iduettevõtte loomisel ja töörütmi arendamisel on väga palju küsimusi. Üks olulisemaid neist on kindlasti küsimus, kuidas investorile meeldida nii, et ta ettevõttesse raha investeeriks?

Uurisime tuntud investorilt Madis Müürilt järgi ning selgub, et oluline on ettevõtte kohta anda palju infot, kuid samas jälgida, et info taga oleks ka tugev meeskond, hea toode ning juba ka häid tulemusi, mida ette näidata.

Selleks, et Müür ettevõttesse investeeriks või veel enam, asuks ettevõttes juhtinvestori positsioonile, on firmal vaja näidata jätkusuutlikkust ning läbi mõeldud toote arengut. “Vaatan kõigepealt, et ettevõte kuhugi maale välja oleks jõudnud, kuukäive 10 000 eurot või natukene peale. Sealt on ära näha, et selle toote järgi on vajadust ja et nad oskavad veidikene müüa ka. Kui nad sinna maani välja on jõudnud, on riskid palju väiksemad,” räägib Müür.

Teine oluline faktor on meeskond, kes ettevõtet veab. Müür toob siin esile just selle, kui oluline on meeskonna taust ning selles olemas olevad kompententsid, eriti just ettevõtte tegevusvaldkonnast pärit süvateadmised. “Tiim peaks olema visa, kui tuleb mõni esimene raske hetk, siis nad ei viskaks püssi põõsasse, et nad ka raskematel aegadel suudaks läbi raskuste tähtede poole minna,” ütleb Müür. Oluline on siinkohal ka meeskonna terviklikkus. 

“Ma vaatan, kas ettevõttes on olemas nii tooteinimene, aga ka müügi- ja turundusinimesed. Näiteks Bikeepi puhul oli müügi koha pealt natukene hõredam, aga siis aitasin ise, mu enda tutvusringkonnas oli paar müügiinimest ja sain ise seega investorina kaasa aidata ja tiimi komplekteerida,” räägib ta.

Enne investeerima asumist teeb Müür kodutööd, uurides ettevõtte kohta välja võimalikult palju infot. “Kui ma tahan ise juhtida, siis teen palju suurema kodutöö, saan ka kokku, isegi mitu korda. Kui investeerin aga passiivsemalt, väiksema summaga, siis see võibolla nii oluline ei olegi. Käin võibolla mingil üritusel, küsin seal paar küsimust ning netist üritan tausta leida, näiteks LinkedInist, või uurin mõne ühise tuttava kaudu, uurin kliendikogemusi” selgitab ta oma tööprotsessi.

Otseselt ettevõtte majandusaastaaruandesse Müür ei kaevu, eelmise aasta tulemused on varajastel kasvuettevõtetel nagu eelmise talve lumi, ebaoluline. Pigem jälgib ta ettevõtte kasvu kiirust, just seda, kui kiirelt on ettevõtte käive kuust-kuusse kasvanud, olgu see siis 5% või 25%. 

Tänastest müüginumbritest tähtsam on tema sõnul strateegia, millega toodet luuakse ning arendatakse. Tähtsam on see, kas näiteks kahe aasta pärast saab ettevõte näidata suurt müügi tõusu ja kas säärane strateegia antud valdkonnas üldse toimib.

Eduka toimimise märgiks on loomulikult klientide tagasiside, mida ettevõtted võiksid Müüri sõnul ka presenteerida. “On oluline aru saada, mis probleemi see klientide jaoks lahendab, kui hästi ta seda teeb, kas kliendid on nõus uuesti maksma ja seda uuesti ostma ja kas nad on nõus seda oma sõpradele ja kolleegidele soovitama. Upsteami puhul soovitas näiteks Tanel Padar, väga tuntud laulja, Upsteam’i teenust oma sõpradele ning väga paljudele klientidele on see vauefekti tekitanud. See on väga positiivne, kui ettevõte midagi sellist suudab saavutada,” räägib Müür.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.