Funderbeami blogi

Mis viisil hakkavad lapsed tulevikus õppima? STEMI ehitab valmis uudset vastust

Fotod: STEMI

Mis juhtub, kui kokku saavad kirglikud õpetajad ning innovaatilised insenerid, kes soovivad kasvatada täiesti uue põlvkonna nutikaid noori? Loomulikult sünnib haridustehnoloogia firma nimega STEMI, mille eesmärgiks ongi kiirendada tuleviku tööjõu oskuste pagasi laiendamist. STEMI aitab erinevatel koolidel üle maailma muuta klassiruumid innovatsioonikeskusteks, kus õppurid saavad käed külge lüüa huvitavates projektides, mis peegeldavad pärismaailmas toimuvat.

Ettevõte esimeseks saavutuseks on robootikaprogramm, kus lapsed õpivad tänapäeval relevantseid oskuseid, nagu näiteks 3D-modelleerimine, mobiilrakenduste arendamine ning koodikirjutamine. Kõigele lisaks aitab STEMI neis välja tuua tõelisi 21. sajandil vajalikke iseloomujooni, nagu näiteks loovus, kriitiline mõtlemine, koostöövõime ning soovi panustada elukestvasse õppesse.

Teaduslaagrid innustasid õppereegleid muutma

STEMI üheks asutajaks on horvaat Marin Troselj, kes on viimase kümne aasta jooksul leiba teeninud Višnjani teaduslaagrites lapsi õpetades. Töö käigus tekkis tal kirg teaduse ning hariduse vastu ja lastelaagrid toimisid ideaalse platvormina uudsete õppekeskkondade katsetamisel.

Esmalt alustati algkooli ning keskkooli õppuritega, kellele näidati robootika, neuroteaduse ning programmeerimise taga liikuvaid jõude. Seejärel jagati noored gruppidesse, kellele määrati põnevad ning asjakohased projektid, mis kannustasid õpilasi suure uudishimuga töö kallale asuma. “Hämmastav oli näha, kui innustunult ja kiiresti lapsed töötavad, kui tegu on nende jaoks põneva teemaga,” räägib Troselj.

STEMI asutajad

Siis kohtas Troselj STEMI kaasasutajaid Luka Fuceki, Vlatko Klabucari, Antun Vukicevici and Josip Vukicevici, kes olid tollal veel üliõpilased, ent kes olid ühel tudengivõistlusel valmis ehitanud väga laheda ning mitmekülgse roboti.

Troselj nägi robotit kui ideaalset moodust oma õppekeskkondade muutmise ideed rakendada ning mehed otsustasid jõud ühendada, näitamaks lastele mismoodi enda robotit ehitada ning kuidas arendada selle kontrollimiseks vajalikku mobiilrakendust.

Individuaalsed vajadused on tänapäeval esikohal

STEMI klientideks on koolid ning haridusasutused üle maailma, kes soovivad oma õpilastele luua 21. sajandile kohast õppekeskkonda ning pakkuda neile nii kunstilist kui ka kõrgtehnoloogilist tuge.

Tuleviku õppekeskkonnad elimineerivad suhtlusprobleemide tõenäosuse, loovad selged eesmärgid ning kannustavad lapsi tiimitööd tegema. Seepärast ei arendata lastes mitte ainult tehnilisi oskusi, vaid ka kriitilist mõtlemist, loovust ning kommunikatsiooni. Varasemalt oli seda raske teha, sest õpetajad keskendusid pigem sisu kätte saamisele kui õppuri individuaalvajadustele. “Kui me soovime kasvatada uue põlvkonna insenere, peame oma lähenemist õpetamise osas radikaalselt muutma,” võtab ettevõtte asutaja lühidalt STEMI põhimõtte kokku.

STEMI suurimaks saavutuseks siiani on lühikese aja jooksul omandatud oskuste ja teadmistepagasi muutmine tehnoloogiafirmaks. Mehed peavad tähtsaks ka koolidelt saadud ääretult positiivset tagasiside.

Rahakaasamine on osa STEMI olemusest

Ühel hetkel said STEMi asutajad aru, et nende kätes laiub tohutu suur ärivõimalus. Ärimudel oli kergesti hoomatav ning selge turundusstrateegia loomine oli samuti käkitegu, ent investeerimisvooru sisenemiseks oli vaja abikätt. “Seepärast võtsimegi ühendust Funderbeamiga, kus meie mõtte kasvatamisel olid abiks Damir Bicanic ning Grgo Vukovic,” sõnab Troselj.

Ta lisab, et protsess oli tõesti väga kaasahaarav, sest mõlemad mehed olid pidevalt väga abivalmis. “Nad aitasid meil ühendust võtta potentsiaalsete investoritega ning ilusti kampaaniaks ette valmistuda, selgitades igat sammu detailselt ning hoides meie ootused realistlikud. Sellisel tasemel professionaalsus ning abivalmidus on tõepoolest märkimisväärne ning säästis meile tohutult palju aega,” ütleb kaasasutaja Luka Fuceki.

Rahakaasamine valiti just seetõttu, et see on STEMI DNA-s. Asutajate sõnul lisab rahakaasamine firmale juurde läbipaistvust ning vastutustundlikkust. “Kohati on see nagu demokraatia, inimesed saavad ise hariduse edendamisse investeerida ning pärast ühiskonnas häid tulemusi näha,” arutleb Troselj. Rahakaasamise sihtmärgiks on vähemalt 300 000 eurot.

Tulevikus soovib STEMI kiirelt ehitada Euroopas ning Ameerika Ühendriikides üles lojaalse kliendibaasi ning laiendada partnerite võrku, tuues samaaegselt turule uusi õppeprogramme. Ülimaks missiooniks on asjakohaste oskuste ning tööstusteabe integreerimine haridussüsteemi ning muutuda antud vallas ülemaailmseks liidriks.

STEMI rahastuskampaaniaga saab lähemalt tutvuda siin!

Funderbeam – investeerimis-ja kauplemisplatvorm kasvuettevõtetele.

Märksõnad: , ,
Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.