Mobiilse pesuteenuse lugu: Eesti ettevõte UpSteam sihib saada Euroopa parimaks pesuteenuse osutajaks

Fotd: UpSteam

Kujutage ette, et leiate hommikul maja eest enda puhastamist vajava auto. Elutempo on paraku muutunud väga kiireks ning pesemiseks vajalikku aega on kohutavalt raske leida. Selpuhul tuleb aga appi Eesti ettevõte UpSteam, kelle eesmärgiks on teha liikuvat autode käsipesu. “Samas kõige lihtsam on öelda, et me peseme autosid seal, kus nad on pargitud,” räägib UpSteami kaasasutaja ja operatsioonide juht Valjo Kütt.

Autoomanik võib rahumeeli sõita tööle, parkida auto ära ning vähem kui minutiga UpSteami rakendusest omale autopesu tellida. Sama päeva õhtul töölt parklasse tagasi pöördudes on auto jätkuvalt samas kohas, puhas ning läigib justkui oleks uus.

Raamatumüük Ameerikas pani ettevõttele aluse

Ettevõte lugu ulatub kolme aasta tagusesse aega, kui firma asutajad Valjo Kütt, Martin Kristerson ning Aleksis Anijärvi Ameerikas raamatuid müümas käisid. “Kristerson nägi ühel suvel Ühendriikides sarnast pakutavat teenust ning esitles mulle mõni aeg hiljem suure õhinaga oma nägemust mobiilsest autopesust. Selle nimeks oli SteamWash ning kuna me soovisime mõlemad saada ettevõtjateks, tundus pesufirma rajamine loogiline otsus,” meenutab Kütt. Seejärel ühines firmaga Anijärvi, kelle tehnilise taibuta ja oskusteta firma hammasrattad niivõrd õlitatult ei liiguks.

Küti sõnul on vaimselt väga lihtne teha ettevõtet inimestega, kellega oled koos raamatuid müünud. “Kõik on alati omavahel samas tasandil ning sa tead et neile saab loota,” lisab ta.

2016. aasta lõpus pandi UpSteami idee paika, tehti turuuuringud ning järgmise aasta alguses mindi juba Itaaliasse esimese aurumasina järgi. Kütt räägib, et esimesed paar kuud olid nad sisuliselt hobiettevõtjad, ent murdepunkt tuli veebruaris, kui mehed suutsid oma vahel konkreetselt ära jaotada vastutusvaldkonnad ning paika panna selged eesmärgid. Esmalt määratleti, et märtsikuuks peaks UpSteam omale esimesed 10 klienti saama. Eesmärk täideti 60% ulatuses kuue kliendiga.

Suure pühendumuse taga on oluline roll ühel allkirjastatud paberil nimega “Business Partner Creed”. Nimelt istusid mehed jaanuari algul kolmekesi maha ning kirjutasid käsitsi eraldi paberitele 4-5 asja, mida üheskoos üksteisele lubatakse ning mida nad isiklikult ettevõtte jaoks lubavad. “Raamisime dokumendi ära ning see on meil siiamaani kodudes laua peal. Kui keegi on mõne punkti vastu eksinud, oleme selle paberi kontorisse kaasa võtnud ning antud kaasasutaja saab koheselt probleemidest aru ning lahendab need,” räägib ta.

Teenused on loodussõbralikud ning paindlikud

UpSteami kliendibaas jaguneb peamiselt kolmeks: ärikliendid, püsigraafikuga liikmed ning on-demand erakliendid, kes moodustavad käibe mõttes kõik umbes ühe kolmandiku. Enim on aga viimasel ajal kasvanud äriklientide ja püsigraafikuga klientide osakaal. Viimane tähendab seda, et kui auto näiteks igal esmaspäeval kontorihoone ees seisab, siis automatiseerimise eesmärgil seadistatakse pesugraafik püsivalt selle ajavahemiku peale. Nüüdseks on UpSteamil juba 250+ automatiseeritud pesu tellinud liiget.

Põhiliselt käiakse kas kontorihoonete parklates või ettevõtete eraparklates pesemas. Eriti populaarne on UpSteami klientide seas näiteks Ülemiste linnak.

Eraklient tellib pesu tavaliselt ühele või kahele autole ning soovib üldjoontes põhjalikumaid lisateenuseid ja eeldab laitmatut pesukvaliteeti. Lisaks pakutakse neile ka ekspresspesu teenust, mille hinnaklass on sarnane harjapesulatele, ent kvaliteet pigem käsipesulatele vastav. Kuna pesija tuleb kliendi juurde vaid jalgrattaga ning kõigest 1-1,5 liitri vedelikuga, pestakse auto väga hoolikalt ning loodussõbralikult ära.

Äriklient soovib enamjaolt seda, et eraldatud kulud ei tõuseks ning nende enam kui ühest-kahest autost koosnev masinapark oleks soliidne, kuna tööauto on liikuv visiitkaart. Tänaseks päevaks on UpSteamil 69 äriklienti.

UpSteam on tutvustamas ka täiesti uut kontseptsiooni, kus klientideks on suuremad kontori-ning kinnisvarakomplekside omanikud ja haldurid. Nimelt luuakse igale hoonele eraldi kindel keskkond, kuhu kõik töötajad ja maja külastajad saavad kindlatele päevadele pesusid broneerida. Selleläbi saab UpSteam rohkem pesusid ühele päevale koondada ning sellest võidavad majanduslikult nii kliendid kui ka firma ise. “Nii Ülemiste City, Solaris kui ka Telia peamaja on otsustanud meie teenust kasutada,” räägib Valjo.

Funderbeami professionaalsus jäi silma

UpSteami asutajad puutusid Funderbeamiga esmakordselt kokku 2018. aasta suvel, kui esimeste potentsiaalsete investoriga tulevasi tegevusplaane arutati. “Soovisime kindlasti jätkata koostööd esimeste investorite Raini ja Veljoga Superangel VC-st ning peatselt kaasasime ka Henri Treude juhitud Spring Capitali,” sõnab Kütt.

Funderbeam valiti aga just selletõttu, et kuna UpSteam oli tollal peamiselt eraklientidele suunatud teenus, nähti võimalust koduturul tugevat arengut teha ja anda ettevõtte fännidele võimalus saada osaks firma eduloost. UpSteam kaalus ka teisi ühisrahastuse platvorme, ent tänu Funderbeami aktiivsele laienemisele Skandinaavia ja Euroopa turgudele ning nende investorite laiadele portfellidele valiti just nemad.

“Üheks määravaks faktoriks oli ka see, et Funderbeam on samuti Eesti idufirma ning meile meeldib kasutada ja promoda teiste eestlaste loodud tooteid ja teenuseid,” räägib Kütt. Ta lisab, et nad on loonud väga professionaalse imidži, hea väärtuspakkumisega platvormi ning tekitavad justkui uut rahakaasamise mudelit.

Funderbeam kiirendaks UpSteami rahakaasamise protsessi niivõrd hoogsalt, et pesufirma saaks juba koheselt reaalse arengu ning laienemisega tegelema hakata.

Investoreid tuleb mõista

UpSteam soovib esimeses rahakaasamisvoorus kaasata kokku 1 miljoni eurose summa. Enne jõule soovitakse minimaalselt kaasata 300 kuni 700 tuhat eurot. Valjo räägib, et esimesed kaks rahakaasamist olid tõesti pisut hirmutavad, ent viimase kolme aasta jooksul on nad ennast selle teemaga tõsiselt kokku viinud ning on selliste kampaaniate osas hoopis kindlameelsemalt häälestatud.

“Minu arvates on asutajate peamine eesmärk saada aru põhimõtetest-mõõdikutest, mille järgi investorid oma otsuseid teevad. Mida rohkem nendest aru saad, seda vähem võtad tagasisidet isiklikult,” ütleb ta.

UpSteami nägemus on väga konkreetne – saada Euroopas parimaks liikuva autopesuteenuse osutajaks ning seejärel hakata oma platvormile ehitama või liitma muid autodega seonduvaid teenuseid. “UpSteamist saaks ainuke rakendus, mida eraklient või autopargi haldur oma telefonis vajab. Nii pesud, hooldused, kindlustused kui ka tankimised saavad olema UpSteami poolt automatiseeritud,” ütleb ta.

UpSteami kampaaniaga saab tutvuda siin!

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.