Funderbeami blogi

Rohkem jäätist kõigile: 100-eurose investeeringuga võid nüüd endale saada tüki La Muust

Eestis mahejäätiste tootmisega kuulsaks saanud La Muu soovib oma ettevõtet laiendada ning otsib selleks rahastust läbi Funderbeami platvormi. Ettevõtte tegevjuhi Rasmus Raski sõnul on see nii just selleks, et oma fännidega rohkem koos olla.

Idee rahastuse kaasamiseks sündis aasta tagasi, vajadusest firmat laiendada. Esimene etapp selles protsessis oli saada meeskonda suuremat ekspertiisi ning tänaseks on ettevõttega liitunud värske kampaania juhtinvestor Katre Kõvask ning Erik Haavamäe ja Silver Kaur, kes on varasemalt olnud jäätisetootja Premia juhtkonnas. Kuna meeskonnas on tänaseks vajalikud teadmised ning finantsbaas saavutatud, saab firma otsida ka lisarahastust.

“Kaalusime ka seda, et võtta investeeringuks raha pangast, aga täiesti teadlikult oleme otsustanud ühisrahstusplatvormi Funderbeam kasuks ja just sel põhjusel, et Funderbeam on väga hea võimalus meil oma enda fännidega tugevam suhe luua,” räägib La Muu tegevjuht Rasmus Rask.

Raski sõnul on La Muu algusest peale olnud tugeva fännibaasiga bränd, seega võiks ühisrahastuskampaania olla ettevõtte võimalus oma fännidele osaluse näol midagi tagasi anda.

“La Muu on sündinud koos oma fännibaasiga ja on sellega hästi tihedalt seotud, kasvõi läbi oma kohviku, kus igapäevaselt kuulatakse, mida inimesed arvavad, soovivad ja tahavad. See jõudis sellesse punkti, kus me saime aru, et kas nüüd või mitte kunagi, kus me saaksime oma fännidele lisaks jäätisele anda ka võimaluse investorina meie kasvuloos osaleda,” räägib Katre Kõvask, La Muu ühisrahastuskampaania juhtinvestor.

Võimalus investeerida on kõigil

Rask räägib, et La Muu arvates võiks firmast saada justkui rahvaaktsia. “Meil on täna Facebookis suurusjärgus 15 000 jälgijat ja ideaalis võiksid nad kõik olla ju ka La Muu osanikud või aktsionärid. Loomulikult nii lihtsalt see ei lähe, aga just seetõttu oleme me investeeringu lävendi seadnud madalale. 100 euro eest on võimalik omandada La Muus osalus.”

Kogu kampaaniaga soovitakse kaasata minimaalselt 200 000 eurot, maksimaalne soovitud ülempiir on 400 000 eurot. “Meie omanikena oleme otsustanud investeeringuga samuti kaasa tulla, oleme eelmärkinud 60 000 euro eest aktsiaid. Loomulikult me ise usume sellesse investeeringusse ja loodame, et see annab ka meie fännidele ja investoritele tõuke investeerida,” sõnab Rask.

Kaasatud rahaga soovib La Muu soetada võimsamaid jäätisemasinaid, mis aitaks toota rohkem jäätist, aga ka luua erinevaid jäätisetooteid. “Kui täna oleme teinud sisuliselt seda ühte pooleliitrist topsi, siis meie plaan on juba järgmisel aastal tulla turule paari uue jäätiseformaadiga,” sõnab Rask ning toob näiteks, et üheks uueks jäätiseformaadiks võiks näiteks saada vahvlijäätis.

“Kõik see, mis puudutab La Muu kööki, kus jäätis ja lisandid sünnivad, jääb täpselt samamoodi samasse kööki, kus ta Telliskivi Loomelinnakus on. Kui kellelgi tekib tunne, et La Muust võiks kasvada tohutu suur masinavärk, siis meie plaan on pakkuda pigem rohkem sortimendi laiendamise võimalust,” räägib Kõvask.

On selge, et laienemissoov eeldab ka liikumist välisturgudele. “Tänaseks on La Muul Eestis pooleliitriste jäätiste segmendis 22% turuosa. Me oleme enda jaoks defineerinud visiooni, et me tahame saada suurimaks Põhjamaade ökojäätiste tegijaks,” kõneleb Kõvask. Säärane enesekindlus tuleb tema sõnul faktist, et Põhjamaade ning arenenud riikide trendid liiguvad selgelt mahe- ja vegantoodete poole. “Mida paremaks läheb vegantoodete sortiment, seda rohkem lubatakse endale ka vegantoodete tarbimist.”

Kõvaski sõnul ei ole selles ambitsioonikas plaanis loomulikult midagi lihtsat, seda illustreerib kasvõi fakt, et La Muu toodete eksporti Saksamaale käivitati tervelt kaks aastat.

Juhtinvestor usub!

Kõvask astus La Muu ridadesse ning juhtinvestori kohale peamiselt usust mahetoodete ja La Muu kui hea kaubamärgi vastu. “Need väärtused, mille eest La Muu seisab, on mulle väga südamelähedased. Peamiselt vastutustundlik ettevõtlus, mahetoodang ja täiesti kompromissitu kvaliteet. See on see, mille peal üks tubli ja särtsakas toiduettevõte püsib ja laiemalt kogukonnale toetust annab. Arvan, et kogukondlik dimensioon selle kõige juures on üha tähtsam. See kõik saigi määravaks, miks ma La Muuga liitusin,” räägib Kõvask.

Juhtinvestori roll koos ülejäänud aktsionäridega ongi ettevõttesse täiendavalt investeerida. Samuti aitab juhtinvestor ka ühisrahastuskampaaniat vedada ning selle raames tehtavaid üritusi ja otsuseid ellu viia. “Igapäevase tegevjuhtimisega tegeleb ikkagi Rasmus, mina olen nõukogu liige ja aitan strateegiliste küsimuste ja mõningase know-howga,” kõneleb Kõvask.

Läbi Funderbeami algatatud kampaania kestab kokku 40 päeva ning eeldatav lõpp-tähtaeg on 11. juuni. Kogu kampaania raames oodatakse mikroinvestoreid, kes investeerivad ettevõttesse 100 kuni 500 eurot. Firma fännide hulgas on palju õpilasi ja üliõpilasi, seega võiks kampaania olla kõigile taskukohane. Ühtlasi saavad kõik investorid eluaegse nimelise -20% soodustuse La Muu Telliskivi jäätisekohvikus, mis peaks tegema investeerimise atraktiivseks kõigile Põhja-Tallinna inimestele, kes La Muu jäätiseid nagunii pidevalt söövad.

Just selleks, et Funderbeami ühisrahastuskampaaniat tutvustada, korraldab firma laupäeval ka perepäeva, kus on võimalik tutvuda nii ettevõtte tööga, kuid kuulata ka Kristi Saare loengut investeerimisest ning aktsiaturgude ohtudest.

Investor Katre Kõvaski sõnul on La Muu Eestis piisavalt tuntud kaubamärk, et vähese populaarsuse taha ei tohiks kampaania takerduda. “Ma sellesse ühisrahastusse väga usun. Usun ka seda, et esialgne kerge kauboikapitalismi maine, mis mõnede platvormidega oli kaasas 6-7 aastat tagasi, on tänaseks möödas,” räägib Kõvask.

Investeerimisvõimalusega saad lähemalt tutvuda siin!

Märksõnad: , , ,

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.