“Kui palgatöö enam ei motiveeri, ettevõte, kus töötad, on sinu jaoks muutunud liiga paindumatuks ja bürokraatlikuks ja tahad olla oma aja peremees, siis lahenduseks võib olla oma firma asutamine,” ütleb Grow Finance’i partner Anna-Liisa Orglaan, sest just nii saab panna proovile oma oskused ja kogemused.
Kui soovitud tegevusvaldkond on paigas ja firma äriregistris asutatud, siis järgmine samm on raamatupidamine. “Väikeettevõttele piisab heast programmist ja koostööpartnerist, kes kord aastas vaatab asjad üle ning vajadusel aitab nõu ja jõuga,” soovitab Orglaan.
Orglaan ütleb, et sobivaim tarkvara selleks peaks asuma pilves. “Läbi on ajad, mil väikefirma juht tõi aastaaruande koostamise ajaks sülearvuti koos kaustadega raamatupidaja kätte,” ütleb ta.
Oluline on ka see, et programmiga on võimalik dokumente arhiveerida. “Kuna dokumente ei ole enam paberil vaja säilitada ja sülearvutis ei ole raamatupidamisarhiivi pidamine turvaline, siis võiks sellele pakkuda lahendust raamatupidamistarkvara,” tõdeb Orglaan.
Peale selle peaks olema programm lihtsasti kasutatav ja kiiresti õpitav. “Seda peaks oskama kasutada ka inimene, kellel ei ole tausta raamatupidamises ja algseadistused võiksid olla tehtud nii, et oleks võimalik programmi kasutamisega alustada pärast tutvumist lühikese sissejuhatusega.”
Orglaan toob välja, et hea raamatupidamistarkvara puhul on oluline ka tasuta klienditugi ja muidugi – mõistlik hind.
Konkreetsetes programmidest rääkides märkis Orglaan, et alustavale fimale soovitaks ta näiteks Smart Accountsi või Meriti Aktivat. Neil programmidel on asjalik klienditugi, need on kiiresti õpitavad, need ning need arenevad ja pakuvad palju automatiseerimise ja liidestamise võimalusi.