Raamatupidaja selgitab: mida peab tegema, kui klient arvet õigeks ajaks ära ei maksa?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Kui mõni arve on tähtaja ületanud, siis võiks Grow Finance raamatupidaja Anna-Liisa Orglaane sõnul selle kohta kliendile saata meeldetuletuse või arve uuesti esitada, kui arvete liikumine ja tasumine ei ole automatiseeritud.

Väiksemate firmade puhul toimub tasumata arvete kontroll sageli siis kui juhil või raamatupidajal selleks aega on. Seega kindla süsteemi paika panemisest võib olla palju abi, näiteks alati peavad 25. kuupäevaks või iga nädala teisipäevaks olema meeldetuletused välja saadetud.

Meeldetuletusi võiks enne võlgnevuse avalikustamist teha vähemalt kolm. Kui ka avalikustamine tulemust ei too, siis tuleks leida partner, kes tegeleks sissenõudmisega.

Kuidas võlgnevust meelde tuletada?

Orglaan tõi välja, et võimalusel võiks olla üks meeldetuletustest ka telefonikõne, sest tasumata arve taga on ju ka kliendisuhe ja e-mailid võivad sattuda rämpsposti kausta. Olenevalt tegevusvaldkonnast või kliendist võiks uurida ka võimalusi kliendile tasumine võimalikult mugavaks teha.

Eraisikute puhul on suur abi e-arvete panka saatmisest või e-mailiga saadetavale arvele kohe tasumise lingi kaasa panemisest. Äriklientide puhul on abi selgetest kokkulepetest, tasutud teenuste eest kohe krediitkaardilt raha maha võtmisest ja e-arvete saatmisest PDFide asemel.

Ka ettevõttesiseselt peaks olema ühene arusaamine ,kuidas võlgnevuses kliendiga jätkatakse ning kas ja kui palju kaupa veel väljastatakse ja kui pikalt võlgnevuses kliendile teenuseid osutatakse.

Uuri Grow Finance tegevuse kohta rohkem siit.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.