“Korrektselt vormistatud arve on kasulik nii arve esitajale, kui ka saajale, hoides ära võimalikke segadusi maksuarvestuses ning deklareerimises. Seetõttu sobib arve koostamisel ütlus, et rohkem ei ole kunagi liiga palju,” sõnab Grow Finance tiimijuht Veiko Nüüd.
Iga infokild on oluline
Seega ei tasu alahinnata arvele märgitava teabe olulisust. “Raamatupidamise algdokumentidele kehtivad kindlad vorminõuded. Käibemaksuseaduses on toodud välja rida nõudeid, millele peab vastama arve, et käibemaksukohususlasel oleks õigus tagasi arvestada sisendkäibemaksu,” põhjendab Nüüd.
Nüüd ütleb, et tuginedes praktikale, peaks korralikult vormistatud arve sisaldama arve järjekorranumbrit ja väljastamise kuupäeva. Peale selle ka müüja nime, aadressi, registreerimise- ja käibemaksuregistri numbrit. Lisaks kauba soetaja või teenuse saaja nime ja aadressi, aga ka tema maksukohuslasena registreerimise numbrit, kui tal on maksukohustus kauba soetamisel või teenuse saamisel.
Selge, üheselt mõistetav nimetus müüdavale kaubale või teenusele
Olulised on ka kauba või teenuse nimetus või kirjeldus ning kauba kogus või teenuse maht. “Välja peab ka tooma kauba või teenuse hinna käibemaksuta ning allahindluse, kui see ei ole hinna sisse arvatud,” nendib Nüüd.
Kirja peab panema ka maksustatava summa käibemaksumäärade kaupa koos kohaldatavate käibemaksumääradega või maksuvaba käibe summa. “Tasumisele kuuluv käibemaksusumma eurodes – v.a seaduses sätestatud juhtudel ning kauba väljastamise või teenuse osutamise kuupäev või kauba või teenuse eest osalise või täieliku makse laekumise kuupäev, kui seda saab määrata kindlaks ja see erineb arve väljastamise kuupäevast,” selgitab Nüüd.
Kontaktandmed on vajalikud ka raamatupidajale
Peale selle on Nüüdi sõnul praktikas kujunenud välja, et arvele lisatakse täpsustavad andmed. “Makseinfo – kas arve on tasutud ettemaksuga, sularahas või tuleb tasuda ülekandega märgitud päevade jooksul. Allahindlusprotsent summast, kui arve tasutakse näidatud lühema makseaja jooksul, mis on kasutusel Euroopas pikkade maksetähtaegade puhul,” põhjendab Nüüd.
Muu oluline teave, mis suhtlemist lihtsustaks; viide e-arve võimalusele, meiliaadress, telefoninumber või Skype, et ostjal või ostja raamatupidajal oleks hõlbus võtta ühendust müüjaga ja miks mitte anda sisse ka uus ostutellimus.