LHV blogi

Apple Pay LHV-s: kuidas maailma ühe suurima firmaga asju aetakse?

Foto: LHV.

Apple Pay’d ehk võimalust teha oma iPhone’ist või Apple Watchist viipekaart, ootasid LHV kliendid juba ammu ning märtsist alates ongi see võimalus olemas.

Kliendi soov on seadus

LHV kaarditoodete tootejuht Ingvar Kassuk märgib, et kuna LHV klientide hulgas on pea pooled iOS-i kasutajaid, kes ka mujal maailmas toimuvaga kursis on, teadsid kliendid juba üsna ammu pangalt uurida, kus on Apple Pay ning miks seda veel Eestis kasutada ei saa.

“Kuuldused Apple Pay Eestisse laienemisest hakkasid ringlema juba 2018. aasta lõpus ning viimaks, 2019. aasta juunis, tuli ka uudis, et Apple Pay laieneb tõepoolest Eestisse. Ootasime seega üsna pikalt,” ütleb Kassuk. Ta lisab, et kuna kliendi soov on täitmiseks, asuti LHV-s kohe ka selle teenuse pakkumiseks tegutsema.

Apple’il ranged reeglid

Kassuk ei nimeta Apple Pay klientideni toomist ülemäära keeruliseks protsessiks, kuid möönab, et kuna see oli LHV pangale esimene omalaadne pangakaardi digitaliseerimise projekt, siis oli, mida õppida. Seda näitab kasvõi fakt, et teenus jõudis klientideni loodetust hiljem – mõned asjad osutusid lihtsalt arvatust keerulisemaks.

“LHV-le kui pangale Apple’il nõudeid ei olnud. Küll aga oli väga palju ettekirjutusi näiteks selle osas, missugune lõpplahendus välja peab nägema. Oluliseks peetakse ka töökindlust – süsteemide töös ei tohi esineda ühtegi viga. Koos Mastercardi esindajatega pidime tööle saama ka süsteemi, mille abiga muudetakse kliendi füüsiline pangakaart digitaalseks,” toob Kassuk välja.

“Kahtlemata oleme kliendtidele ääretult tänulikud kannatlikkuse eest,” sõnab Kassuk veel.

Tagasiside on rõõmustav

Apple Pay teenust on võimalik olnud kasutada veel väga lühikest aega, kuid LHV-sse on jõudnud juba klientide rahulolu väljendavad sõnumid.

“Meie klientidel on kombeks alati teada anda, kui nad millegagi rahul ei ole või vastupidi – rahul on,” räägib Kassuk. Tema sõnul saab senise tagasiside põhjal tõdeda, et Apple Pay meeldib klientidele väga. Ning kui enamasti kaasneb teenuste turule lubamisega ikka ka kriitikat ja väike ports probleeme, siis Apple Pay puhul on süsteem seni laitmatult töötanud ning teenust kasutatakse hoolega,” ütleb Kassuk.

Planeeritakse uusi arendusi

Kassuk avaldab, et LHV-s planeeritakse Apple Pay suunal juba mõningaid uusi lahendusi. Ning väga ootatakse ka uudiseid Androidi suunal.

“Näeme, et suur huvi on ka Google Pay vastu ja seetõttu ootame väga selle Eestisse tulekut, kuna hetkel ei ole teada, millal see Eesti jaoks avatakse,” räägib Kassuk. See tähendab, et igal juhul tasub klientidel silmad-kõrvad lahti hoida.

Ning seda mitte ainult Apple Pay, vaid üleüldiselt mobiilsete maksete osas. Me vaatame ka muid võimalusi Androidi jaoks. Lisaks küsivad kliendid ka teiste kantavate seadmetega maksmise võimaluse kohta. Plaanis on valmis arendada ka näiteks Garmin Pay ja Fitbit pay,“ lisas ta.

Mida toob mobiilsete maksete tulevik?

“Eesti on tehnoloogiavallas üldiselt kiire arenguga, kuid näiteks mobiilmakseid just ülearu palju ei kasutata. Kui kas või poodides ringi vaadata, on väga paljudel käes plastkaardid,” tõdeb Kassuk, et sel rindel oleme tegelikult tegemas alles esimesi samme. Kuid nagu viipemaksete kasutamisegagi, jõuame usutavasti ka mobiilmaksetega peatselt muule maailmale järele.

Kassuk soovitab, et kel iPhone olemas, kuid Apple Pay veel proovimata, võiks teenuse katsetamise kindlasti ette võtta. “Mobiilseid makseid võiks aina enam kasutada seetõttu, et see on mugav. Ning mis samuti oluline – vastutustundlik, sest plastik ei ole loodussõbralikkust arvestades just parim lahendus,” toob ta välja.

Täpseid juhiseid, kuidas Apple Pay’d kasutada, saab lugeda LHV kodulehelt.

Märksõnad: , ,

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.

Populaarsed lood mujal Geeniuses