Barking – ükssarviku ambitsiooniga Eesti idufirma

Barking on üks kõrgema lennuga Eesti idufirmasid, mille sünnilugu jääb aastasse 2015. Lennuloaks sai toona Estonia teatri peadirektori Aivar Mäe vastus „Poisid, võime ju proovida!“.

Tänaseks üle 50 000 kasutajaga tasuta mobiilirakendus Barking on väärt abimees nii autojuhile kui maaomanikule.

Parkimisteenust vahendava rakendusena alustanud Barkingu valikusse on lisandunud ka pesulad – kokku pargitakse ja pestakse Barkingu abil sõidukeid 450 asukohas Eestis, Soomes, Leedus, Poolas ja Saksamaal. Võidavad nii autojuhid kui maaomanikud.

Ettevõtte asutaja ja tegevjuhi Kustas Kõivu sõnul sai idee alguse pooltühjana seisnud Estonia teatri parklast. „2015. aastal märkasime Estonia teatri tõkkepuuga parklat, kus oli keset tööpäeva umbes 80 tühja parkimiskohta. Tänaval parkimine maksis 5 eurot tund ning kohti oli puudu,“ kirjeldab Kõiv märgatud kasutamata potentsiaali.

„Helistasime Estonia peadirektorile Aivar Mäele ning pakkusime, et nende parkimiskohtadega võiks teenida kuni 30 000 eurot kuus. Tema vastus oli, et poisid, sel juhul võime proovida,“ meenutab Kõiv.

Mobiiliäpi esimese prototüübi valmimiseni läks nädal, nõusse saadi veel kümme maaomanikku oma parkimiskohti välja rentima ning teenus käivitati 2015. aasta mais.

Kümne teenusega liidetud maaomanikuga ei olnud Barkingu eesmärgid kindlasti mitte täidetud. „Ambitsioon on olnud algusest peale globaalne ja kasvada ükssarvikuks. Samas nägime toona oma tulevikku ainult parkimisvaldkonnas, tänaseks aga aitame autojuhte ka teiste teenustega nagu autopesu ning peagi ka tankimine,“ selgitab Kõiv.

Viie aastaga on teinud ettevõte märkimisväärse arengu. „Üle 80 000 Barkingu allalaadimise ja 450 punkti kaardil, kus meie teenust tarbida, aitasid mullu esimest korda Barkingu kaudu ostetud kauba väärtuse viia üle miljoni euro.

Lisaks lõpetasime just eduka investeerimiskampaania Funderbeam platvormil, mille eesmärk on lisada aktiivselt uusi kaupmehi sihtturgudel ning muuta liitumine kaupmeestele veelgi soodsamaks ja mugavamaks,“ räägib Kõiv, kes seni suuremateks õnnestumisteks peab just kliente.

„Mida suurem ja nimekam klient, seda suurem õnnestumine meie jaoks. Estonia esimese kliendina oli meie jaoks ehe tõestus, sest oli kindlasti oluliselt lihtsam uuele maaomanikule teenust müüa, kui sai viidata juba meiega liitunud Estonia teatrile,“ selgitab ta, lisades, et suuremad kliendid ja tehingud tõestavad ka meeskonnale ning uutele potentsiaalsetele klientidele, et teenus loob lisandväärtust.

Ühtegi suurt ebaõnnestumist Kõivul kohe ei meenugi. „Nii-öelda ebaõnnestumised on tihti raskesti märgatavad. Ei tunne, et oleks olnud hetki, kus pilvelõhkuja liftis on vaja minuti jooksul oma idee investorile maha müüa, aga kukud täielikult läbi,“ naerab Kõiv.

Lisaks hiljuti Funderbeami kaudu kaasatud investeeringutele on Barkingu kasvule kaasa aidanud ka LHV mikrolaen. „LHV mikrolaenu abil tootsime kontrollereid, mis on vajalikud kaupmehe tõkkepuusse või pesulasse Barkingu teenuse käivitamiseks.

Neid on mõistlik toota suuremas koguses, et tükihind tuleks madalam,“ selgitab ta. Ka hiljuti Funderbeamist kaasatud rahaga plaanitakse toota ligi 200 kontrollerit, mille abil liita Barkinguga järgmised 200 kaupmeest.

Mikrolaen on ettevõtete jaoks vaieldamatult lihtsaim ja kiireim viis väikeses summas laenu võtta. Kõige tavapärasemalt võetakse laenu väikeinvesteeringute tarvis. Võetud laenude keskmine laenuperiood on neli aastat ja keskmine summa 15 000 eurot.

Mikrolaenu kohta leiad täpsemat informatsiooni lhv.ee/mikrolaen.

LHV blogi, kus räägitakse majandusest ja investeerimisest panga pilgu läbi.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.