LHV blogi

Bikeep – maailmakuulus nutikate rattaparklate tootja

Foto: Bikeep.

Nii nagu paljud head äriideed, sai ka nutikaid rattaparklaid ehitav Bikeep alguse elulisele probleemile lahenduse otsimisest. Tänaseks pakutakse nutikat ja turvalist parkimisvõimalust ratturitele üle kogu maailma.

Oli aasta 2012, kui ühel Bikeepi asutajatest varastati ülikooliõpingute ajal jalgratas ära.

Kurb lugu, ent keegi ei tahtnud või ei osanud olukorrale reageerida – ülikooli ei huvitanud, politsei ei tegutsenud ning noormeestele näis, et sama mure kimbutab tuhandeid rattureid üle maailma. Leiti auk, mis on turul katmata ning pandi aju tööle.

Tänane Bikeepi tegevjuht ja üks asutajaid Kristjan Lind räägib, et lisaks ebameeldivale rattavargusele oli ka usk jätkusuutlikusse transporti see, mis pani meeskonna tegutsema.

„Juba 2012. aastal oli alust uskuda, et tuleviku linnades on üha rohkem rõhku jalgratastel ja jätkusuutlikul transpordil.

Ideega alustasime konkreetsemalt Summer of Startup võistluse raames, aga tõelise tuule saime tiibadesse „Ajujahi“ konkursilt,“ ütleb ta, lisades, et just „Ajujaht“ tõi neile ka esimesed kliendid.

Meeskonna algseks ideeks oli teha rattaparkla, kus parkimiseks saab kasutada ID-kaarti. „Kuna Eestis on väga innovaatilised ID-kaardid, oli esialgu mõte neid kasutada.

Saime aga kiiresti aru, et maailmas on selline ID-kaart ainult 1,3 miljonil inimesel ja läksime üle mobiilirakendusele,“ selgitab Lind.

Esimesed aastad kulgesid suuresti tootearenduse kallal vaeva nähes, edasi viis unistus kasvada oma valdkonnas maailma juhtivaks ettevõtteks. „Soov olla oma ettevõttega teerajajaks on olnud algusest peale põhjus, miks me seda ettevõtet veame.

Ei kujutaks ettegi, et see ambitsioonikus meist ära kaoks,“ kirjeldab tänaseks oma seadmeid 13 riiki paigaldanud Bikeepi tegevjuht.

Bikeepi peamiseks tooteks on tänaseni kolmeastmelise kaitsega mugavad rattaparklad, mille tugev metallist hoob lukustab ratta, alarm pakub lisakaitset varga eest ja signaal kohalikule turvafirmale ning osades parklates ka videovalve tagavad rattaomanikule täieliku kindlustunde.

Rattaid pargitakse tänaseni, kuid äriidee on kasvanud oluliselt laiemaks

„Oleme positsioneerinud end micro-mobility võimaldajana. Näeme, et viis, kuidas inimesed tuleviku linnas liiguvad, saab olema tänasest teistsugune – inimesed liiguvad uute vahenditega ning seetõttu vajavad ka linnad uut infrastruktuuri ja lahendusi, seda me pakumegi.

Praegu on meie teenusevalikusse lisandunud näiteks elektrirataste ja tõukerataste laadimine ning peagi on tulemas ka tõukerataste rent,“ räägib Lind, kelle ettevõte avas just käesoleva nädala alguses Tartus Eesti esimesed tasuta tõuke- ja jalgrataste laadimisparklad.

Nagu varasemalt mainitud, ei ole Bikeep Eestiga piirdunud. Eriliseks õnnestumiseks peab Kristjan Lind parkla avamist San Francisco metroosüsteemis, mis aitas Bikeepil mitmete teiste klientide vaatevälja tõusta.

„Nad on tootega nii rahul, et laiendavad ja paigaldavad parklaid aina juurde. San Franciscos ei ole enam üllatus, kui jalgrattur teab, mis on Bikeep ja kuidas seda kasutada. Lisaks soovivad just linnad paigaldada oma linnavalitsuse hoonete juurde meie rattaparklaid. Hetkel on olemas parklad näiteks Tallinna, Reykjaviki ja Washington DC linnahoonete juures ning kaalumisel on mitmed veel,“ ütleb ta.

Suurt rõõmu valmistab ettevõttele see, et nende toode on lahenduseks nii universaalsele probleemile. „Samad mured on nii Eestis, Costa Rical, Uus-Meremaal, San Franciscos kui Reykjavikis. Saavutuseks loemegi seda, et suudame sama tootega nii erinevates paikades sama muret lahendada.“

Kristjani sõnul on nad õppinud seda, et kui peaks miski ebaõnnestuma, siis seda ei tohiks mingil juhul kliendi ees kinni mätsida. „Isegi kui mõne oma kliendile lubatud asjaga ebaõnnestud, tasub alati seda talle ausalt rääkida, miks sa ebaõnnestusid ja leida koos lahendus,“ ei soovita ta tagasilööke peita.

„Vahel võib kliendile olla isegi positiivsem, kui ilmnevad probleemid, aga klient näeb, et meeskond tegutseb ja lahendab need ära. Klient mõtleb, et need on need mehed, kes halvas või raskes olukorras hätta ei jäta, vastutavad ja ei kao ära,“ lisab Lind.

Oluliseks abimeheks kiiresti kasvavale Bikeepile oli ka LHV mikrolaen

„Kuna meie ettevõtmine on suhteliselt tootmismahukas, siis on ka rahavoogude manageerimine veidi väljakutsuvam.

Tootmises on kuldreegel, et mida rohkem korraga sama toodet toota, seda odavam see on. Suurema koguse ette tootmine võib olla aga rahavoogude manageerimise seisukohast keeruline.

LHV mikrolaen aitas meil just üht sellist perioodi rahastada, kus tootmistegevuste eest oli juba vaja tasuda, aga toodete müügist käive veel meieni ei olnud jõudnud. Kindlasti tänuväärt teenus ja võimaldas meil keskenduda müügile ning uue käibe tekitamisele,“ kiidab Lind.

Mikrolaenu kohta leiad täpsemat informatsiooni lhv.ee/mikrolaen.

LHV blogi, kus räägitakse majandusest ja investeerimisest panga pilgu läbi.

Märksõnad: , ,
Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Üleskutse

Aita meil podcaste teha ja saa kingituseks Geeniuse kraami

Toetan Autotundi Toetan Restarti Kuulan saateid

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.