Tutvustame sel korral LHV blogis mõningaid Eesti populaarsemaid sotsiaalmeediakangelasi, kes on kogunud suurt tähelepanu ja suutnud muuta sotsiaalmeedia enda jaoks sissetulekuallikaks.
Tommy Cash
Instagram: 311 000 järgijat
YouTube 185 000 tellijat
Kõige populaarsem eestlane sotsiaalmeedias on muusik-räppar-kunstnik ehk Tomas Tammemets.
Ta Instagrami lehte jälgib üle 311 000 inimese. YouTube’is jälgib teda üle 185 000 tellija.
Tommy Cashi 2016. aastal avaldatud “Winaloto” videot on YouTube’is vaadatud pea kuus miljonit korda. Tema uusim singel “Little Molly” on aga kahe kuuga saanud juba rohkem kui kolm miljonit vaatamist.
Tommy Cash esindab erinevat tüüpi inimesi ja näitab, et kõigil inimestel on supervõimed. Tommy enda supervõimeks on loomingulisus ja inspireerimine. Cashi eesmärk on aidata inimestel unustada oma igapäevaprobleemid ja panna neid mõtlema teisiti. Ta astub vastu negatiivsetele eelarvamustele ning on kaasatuse, seksuaalse vabaduse ja positiivse kehapildi poolt.
https://www.instagram.com/p/Bn1Mml1FJ6r/?taken-by=tommycashworld
Tommy kujutab oma fotodel ja videotes kõike seda, mida ta ise varem näinud ei ole. Ta mõtleb välja, mida ta näha tahaks, ja siis teeb seda. Oma muusika kohta ütleb Tommy, et see tähistab kõike ja mitte miskit samal ajal. Igaüks leiab endale sealt midagi. Tommy hakkas tegema muusikat, ehitades seda iseendaks olemise ümber – tehes neid asju, mida ta teeb. Talle meeldib kunst üldiselt, ja muusika oli tema jaoks järgmine loogiline samm. Muusikaga tegeledes saab ta ühendada kõik oma huvid ja oskused.
Victoria Villig
Instagram: 35 900 järgijat
YouTube 33 366 tellijat
Esimene kokkupuude sotsiaalmeediaga oli Victorial kümneselt, kui isa (Taxify asutaja Martin Villig) tegi talle esimese konto, milleks oli blogi. Tänaseks on sotsiaalmeedia Victoria jaoks väga tähtsal kohal.
Ta armastab filmindust ja fotograafiat ning sotsiaalmeedia on koht, kus ta saab oma kirge ja loomingut jagada suure jälgijaskonnaga. “Hetkel on see andnud mulle võimaluse teenida taskuraha. Tulevikus saan seda kõike loodetavasti teha täiskohaga,” lisab ta.
https://www.instagram.com/p/BohOSWsnwxo/?taken-by=vvillig
Sotsiaalmeedia ei too küll igakuist kindlat sissetulekut, aga talle makstakse brändidega koostöö eest.
Pool aastat tagasi viis Victoria läbi turu-uuringu oma persoonibrändi Victoria Villigu kohta, millele vastas üle 5500 inimese. Selle järgi on tema sihtrühm 11–15-aastased neiud Tallinnast.
Tänaval talle siiski kuigi tihti ligi ei tulda. “Seda juhtub tegelikult palju vähem, kui arvatakse. Sellegipoolest tunneb ta end väikest viisi eeskujuna. “Minus ongi asju, mida tasub eeskujuks võtta. Näiteks karskus, tervislikud eluviisid, ettevõtlikkus, positiivsus ja töökus,” loetleb ta.
Jälgijaskonna kasvatamiseks on tal kolm põhimõtet: toota originaalset sisu, teha seda regulaarselt ja teha seda alati hea tujuga. „Muidu ei naudi seda ei mina ega mu jälgijad,” lisab ta. Samuti suunab ta oma vaatajaid ühelt sotsiaalmeediaplatvormilt teistele platvormidele, et need kõik kasvaks.
Victoria peamine eesmärk on jagada teistega oma loomingut ning arendada end filminduse ja fotograafia vallas. Kaudsem eesmärk on valmistuda ülikooliks. Victorial on suur soov minna välismaale filmindust õppima. Selleks on tal aga vaja piisavalt kogemust ja videoid, mida ette näidata.
Kus ja kellena näeb Victoria ennast kümne aasta pärast? „Oh, see on raske küsimus! Arvan, et kümne aasta pärast olen välismaal lõpetanud ülikooli režii alal ja teinud ühe täispika filmi, mis on jõudnud ka kinoekraanidele,” sõnab ta. „Usun, et olen loonud oma ettevõtte, mis pakub nii filmi- kui ka koolitusteenuseid.” Juba praegu õpetab ta teisi looma YouTube’i kanalit ning tänaseks on ta oma lugu rääkinud juba rohkem kui 2500 inimesele üle Eesti.
Hensugusta
Instagram: 24 000 järgijat
YouTube 33 600 tellijat
Hensugusta esimene kokkupuude sotsiaalmeediaga oli Orkuti kaudu. “Puhaku ta rahus,” lisab ta. Järgmisena avastas ta, nagu iga teine nooruk 2005. aastal, rate.ee ja MSN-i.
Hensugusta jaoks on sotsiaalmeedia väga tähtis, sest ta üritab sellest teha oma sissetulekuallikat. “Eks igaühe unistus on muuta hobi oma tööks,” lisab ta. Peale positiivse emotsionaalse tulu saab Hensugusta sotsiaalmeedias figureerides tulu erinevate koostööprojektide kaudu ja AdSense’i reklaamide pealt.
Enam ta oma elu ilma sotsiaalmeediata ette ei kujutaks. „See kõlab täpselt nagu kahjulik sõltuvussuhe,” räägib ta. Sotsiaalmeedias tegutsedes on tal ainult üks eesmärk: tuua stereotüüpilise ilma üle vinguva eestlase näole naeratus või vähemalt muiegi.
https://www.instagram.com/p/BnERkZhh3U_/?taken-by=hensugusta
Oma jälgijaskonna kohta teab ta nii palju, kui näitab statistika. Need on peamiselt noorukid, kes tulevad talle vahel ka koduukse või heki taha passima, ja täiskasvanud, kes kukuvad õhtuti baaris teda embama. Sihtgruppi kui sellist pole ta enda jaoks välja mõelnud. „Tuleb aina tihedamini ette, et ära tuntakse, kuna Eesti on väike – väljend, mida kuuleb päevas vähemalt korra. Väga lahe on päriselus näha, et tegu ei olegi Venemaa botide (robotid), vaid päris inimestega, kes vaatavad mu videoid,” sõnab Hensugusta.
Eeskujuna ta ennast absoluutselt ei näe ja pole kunagi tahtnud seda ka olla. „Olen jäänud iseendaks, ütlemata isegi, et inimesed jälgiksid mind või telliksid mu kanalit, sest olen seda meelt, et kui mulle isiklikult keegi meeldib, siis ma hakkan teda jälgima niikuinii,” räägib ta.
Pikalt ta plaane ei tee. “Ma olen kas natuke hooletu ellusuhtumisega või on see generatsiooni viga, aga ma keeldun oma elus mõtlemast üle kuu aja ette. Palju põnevam on, kui kindlustunne ja raamid puuduvad,” ütleb Hensugusta. Lisaks sotsiaalmeediale tegeleb ta kalapüügi, rahvatantsu ja akvaristikaga ning õpingutega Tartu Ülikoolis.
Alisa Tsitseronova
Instagram: 112 000 järgijat
YouTube: 6 049 tellijat
Tallinnast pärit Alisa on aktiivne tantsija, kes on löönud laineid ka USA telekanali NBC tantsusaates “World of Dance”, kus ta esines koos oma elukaaslase Joseph Tsoshiga. Ühte tema esinemist seal saates on vaadatud YouTube’s ligi miljon korda
Alisa esimesed sammud sotsiaalmeedias jäävad ajajärku, kui populaarsed keskkonnad olid one.ee ja myspace.com. “Isikliku konto tegemine ja see, et tükikesi oma elust sai jagada sõprade ja maailmaga, tekitas elevust,” räägib ta.
Tänaseks on sotsiaalmeediast saanud Alisa jaoks midagi palju tähtsamat, mida ta kasutab enda kui artisti promomiseks. “Ma võin elada ka ilma sotsiaalmeediata, aga see oleks palju keerulisem,” ütleb ta ja lisab, et samas ei tohi langeda sotsiaalmeediast liigselt sõltuvusse ja tuleb leida viisid selle parimaks kasutamiseks.
https://www.instagram.com/p/BoZJ_scl1cm/?taken-by=alisatsitseronova
“Minu eesmärk on promoda oma kunsti ja inspireerida teisi inimesi oma eluga,” räägib Alisa. Ta usub, et suurem osa tema jälgijaid on seotud üht- või teistviisi tantsuga või siis on nende teed ristunud tema enda või tema sõpradega. Või on need lihtsalt inimesed, kes leiavad, et Alisa elu on huvitav jälgida
“Mulle meeldib mõelda, et ma olen paljudele eeskujuks. Ma saan palju sõnumeid inimestelt, kes ütlevad, et nad saavad minult inspiratsiooni hakata tantsima või pöörduda uuesti tantsu juurde tagasi või saada hoopis paremaks tantsijaks. Mõned ütlevad, et ma annan neile motivatsiooni muuta oma toitumisharjumusi tervislikumaks. See kõik teeb mind õnnelikuks ja annab minu tegutsemisele sotsiaalmeedias eesmärgi,” räägib Alisa.
Midagi erilist ta jälgijate kasvatamiseks ei tee. Ta on lihtsalt tema ise, ja on tore, kui see inimestele meeldib. Mõned nipid tal siiski on: ta ei postita kunagi hilisõhtul või varahommikul ja püüab olla postitamises aktiivne.
Alisa ei tunne, et on nii kuulus, et teda peaks tänaval ära tundma. Vahel siiski tullakse ligi ja küsitakse, kas tema ongi Alisa. “See paneb mind alati naeratama,” sõnab ta.
Kümne aasta pärast loodab ta olla jätkuvalt õnnelik naine, kes elab ilusat elu oma pere ja sõprade keskel. Ja kui tema karjääriredelil peaks toimuma muudatus, siis loodab ta, et naudib seda samavõrra kui praegu tantsimist. Ainus, mille vastu tal veel on juba ammusest ajast suur kirg, on kokkamine. Loodetavasti kasvab sellest kirest ühel päeval välja midagi suuremat.
Juhani Särglep ja Katri Palm
Instagram: 99 400 järgijat
Instagram: 73 500 järgijat
Instagram: 49 100 järgijat
YouTube: 11 752 tellijat
Juhani esimene kokkupuude sotsiaalmeediaga oli aastaid tagasi, kui tema onu, kes tegutses aktiivselt rate.ee keskkonnas, tutvustas talle seda. Seejärel avastas Juhani YouTube’i, kus ta esialgu niisama videoid vaatas. Mingi hetk hakkas ta aga neid ise üles laadima, aimamata, milliseks see platvorm võib tulevikus kasvada.
Tänaseks on Juhani koos oma kihlatu Katri Palmiga loonud sotsiaalmeediast sissetulekuallika. “Kõik, mis ma postitan, on seotud minu tööülesannete täitmisega või promotsiooniprojektidega,” räägib Juhani.
https://www.instagram.com/p/BoeXaPhHZqS/?taken-by=juhanisarglep
Tulu oli ka üks peamisi põhjuseid, miks nad sotsiaalmeedias nii aktiivseks muutusid. Tõuke andis koostöö hotelliketiga Four Seasons, kellele tehti üle maailma erinevates hotellides promovideoid. Aga kuna kohalikke näitlejaid oli raske leida, astusid Juhani ja Katri ise kaamera ette.
Juhani arvates kasvatas see ka nende jälgijaskonda Eestis läinud sügisel ja talvel, kui siin olid kehvad ilmad, aga nemad postitasid pilte kauni loodusega päikeselistest paikadest. Samuti leiab ta, et inimestele meeldib nende julgus jätta igapäevatöö ja minna selle asemel maailma avastama ning proovida niimoodi elus läbi lüüa.
Videote juurde jõudis Juhani läbi ekstreemspordi. „Ma olen välja kasvanud rulakultuurist. Üks hetk aga mõistsin, et ma ise ei saa rulaga nii palju sõita, sest trikid muutusid päris keeruliseks ja enda vigastamise oht suureks. Kuna rulatamise juurde käib filmimine, siis see jäi järjest rohkem minu kanda, kuni lõpuks olingi mina see, kes kogu aeg filmis,” räägib ta.
* Artikkel ilmus LHV ajakirjas Investeeri 3/2018