Need 6 eestlast on suutnud panna sotsiaalmeedia endale raha teenima. Kuidas nad seda tegid?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Tutvustame sel korral LHV blogis mõningaid Eesti populaarsemaid sotsiaalmeediakangelasi, kes on kogunud suurt tähelepanu ja suutnud muuta sotsiaalmeedia enda jaoks sissetulekuallikaks.

Tommy Cash

@tommycashworld

Instagram: 311 000 järgijat

YouTube 185 000 tellijat

Kõige populaarsem eestlane sotsiaalmee­dias on muusik-räppar-kunstnik ehk Tomas Tammemets.

Ta Instagrami lehte jäl­gib üle 311 000 inimese. YouTube’is jälgib teda üle 185 000 tellija.

Tommy Cashi 2016. aastal avaldatud “Winaloto” videot on YouTube’is vaada­tud pea kuus miljonit korda. Tema uusim singel “Little Molly” on aga kahe kuuga saanud juba rohkem kui kolm miljonit vaatamist.

Tommy Cash esindab erinevat tüüpi inimesi ja näitab, et kõigil inimestel on supervõimed. Tommy enda supervõi­meks on loomingulisus ja inspireerimi­ne. Cashi eesmärk on aidata inimestel unustada oma igapäevaprobleemid ja panna neid mõtlema teisiti. Ta astub vas­tu negatiivsetele eelarvamustele ning on kaasatuse, seksuaalse vabaduse ja posi­tiivse kehapildi poolt.

https://www.instagram.com/p/Bn1Mml1FJ6r/?taken-by=tommycashworld

Tommy kujutab oma fotodel ja videotes kõike seda, mida ta ise varem näinud ei ole. Ta mõtleb välja, mida ta näha tahaks, ja siis teeb seda. Oma muusika kohta üt­leb Tommy, et see tähistab kõike ja mitte miskit samal ajal. Igaüks leiab endale sealt midagi. Tommy hakkas tegema muusikat, ehitades seda iseendaks olemi­se ümber – tehes neid asju, mida ta teeb. Talle meeldib kunst üldiselt, ja muusika oli tema jaoks järgmine loogiline samm. Muusikaga tegeledes saab ta ühendada kõik oma huvid ja oskused.

Victoria Villig

@vvillig

Instagram: 35 900 järgijat

YouTube 33 366 tellijat

Esimene kokkupuude sotsiaalmeediaga oli Victorial kümneselt, kui isa (Taxify asutaja Martin Villig) tegi talle esimese konto, milleks oli blogi. Tänaseks on sotsiaalmee­dia Victoria jaoks väga tähtsal kohal.

Ta armastab filmindust ja fotograafiat ning sotsiaalmeedia on koht, kus ta saab oma kirge ja loomingut jagada suure jäl­gijaskonnaga. “Hetkel on see andnud mulle võimaluse teenida taskuraha. Tule­vikus saan seda kõike loodetavasti teha täiskohaga,” lisab ta.

https://www.instagram.com/p/BohOSWsnwxo/?taken-by=vvillig

Sotsiaalmeedia ei too küll igakuist kindlat sissetulekut, aga talle makstakse brändidega koostöö eest.

Pool aastat tagasi viis Victoria läbi turu-uuringu oma persoonibrändi Victoria Villigu kohta, millele vastas üle 5500 inimese. Selle järgi on tema siht­rühm 11–15-aastased neiud Tallinnast.

Tänaval talle siiski kuigi tihti ligi ei tul­da. “Seda juhtub tegelikult palju vähem, kui arvatakse. Sellegipoolest tunneb ta end väikest viisi eeskujuna. “Minus ongi asju, mida tasub eeskujuks võtta. Näiteks karskus, tervislikud eluviisid, ettevõtlik­kus, positiivsus ja töökus,” loetleb ta.

Jälgijaskonna kasvatamiseks on tal kolm põhimõtet: toota originaalset sisu, teha seda regulaarselt ja teha seda alati hea tujuga. „Muidu ei naudi seda ei mina ega mu jälgijad,” lisab ta. Samuti suunab ta oma vaatajaid ühelt sotsiaalmeedia­platvormilt teistele platvormidele, et need kõik kasvaks.

Victoria peamine eesmärk on jagada teistega oma loomingut ning arendada end filminduse ja fotograafia vallas. Kaudsem eesmärk on valmistuda ülikoo­liks. Victorial on suur soov minna välis­maale filmindust õppima. Selleks on tal aga vaja piisavalt kogemust ja videoid, mida ette näidata.

Kus ja kellena näeb Victoria ennast kümne aasta pärast? „Oh, see on raske küsimus! Arvan, et kümne aasta pärast olen välismaal lõpetanud ülikooli režii alal ja teinud ühe täispika filmi, mis on jõudnud ka kinoekraanidele,” sõnab ta. „Usun, et olen loonud oma ettevõtte, mis pakub nii filmi- kui ka koolitusteenu­seid.” Juba praegu õpetab ta teisi looma YouTube’i kanalit ning tänaseks on ta oma lugu rääkinud juba rohkem kui 2500 inimesele üle Eesti.

Hensugusta

@hensugusta

Instagram: 24 000 järgijat

YouTube 33 600 tellijat

Hensugusta esimene kokkupuude sotsiaalmeediaga oli Orkuti kaudu. “Puhaku ta rahus,” lisab ta. Järgmisena avastas ta, nagu iga teine nooruk 2005. aastal, rate.ee ja MSN-i.

Hensugusta jaoks on sotsiaalmeedia väga tähtis, sest ta üritab sellest teha oma sissetulekuallikat. “Eks igaühe unistus on muuta hobi oma tööks,” lisab ta. Peale positiivse emotsionaalse tulu saab Hensu­gusta sotsiaalmeedias figureerides tulu erinevate koostööprojektide kaudu ja AdSense’i reklaamide pealt.

Enam ta oma elu ilma sotsiaalmeedia­ta ette ei kujutaks. „See kõlab täpselt nagu kahjulik sõltuvussuhe,” räägib ta. Sotsiaalmeedias tegutsedes on tal ainult üks eesmärk: tuua stereotüüpilise ilma üle vinguva eestlase näole naeratus või vähemalt muiegi.

https://www.instagram.com/p/BnERkZhh3U_/?taken-by=hensugusta

Oma jälgijaskonna kohta teab ta nii palju, kui näitab statistika. Need on pea­miselt noorukid, kes tulevad talle vahel ka koduukse või heki taha passima, ja täiskasvanud, kes kukuvad õhtuti baaris teda embama. Sihtgruppi kui sellist pole ta enda jaoks välja mõelnud. „Tuleb aina tihedamini ette, et ära tuntakse, kuna Eesti on väike – väljend, mida kuuleb päevas vähemalt korra. Väga lahe on päriselus näha, et tegu ei olegi Venemaa bo­tide (robotid), vaid päris inimestega, kes vaatavad mu videoid,” sõnab Hensugusta.

Eeskujuna ta ennast absoluutselt ei näe ja pole kunagi tahtnud seda ka olla. „Olen jäänud iseendaks, ütlemata isegi, et ini­mesed jälgiksid mind või telliksid mu ka­nalit, sest olen seda meelt, et kui mulle isiklikult keegi meeldib, siis ma hakkan teda jälgima niikuinii,” räägib ta.

Pikalt ta plaane ei tee. “Ma olen kas na­tuke hooletu ellusuhtumisega või on see generatsiooni viga, aga ma keeldun oma elus mõtlemast üle kuu aja ette. Palju põ­nevam on, kui kindlustunne ja raamid puuduvad,” ütleb Hensugusta. Lisaks sot­siaalmeediale tegeleb ta kalapüügi, rah­vatantsu ja akvaristikaga ning õpingute­ga Tartu Ülikoolis.

Alisa Tsitseronova

@alisatsitseronova

Instagram: 112 000 järgijat

YouTube: 6 049 tellijat

Tallinnast pärit Alisa on aktiivne tantsija, kes on löönud laineid ka USA telekanali NBC tantsusaates “World of Dance”, kus ta esines koos oma elukaasla­se Joseph Tsoshiga. Ühte tema esinemist seal saates on vaadatud YouTube’s ligi miljon korda

Alisa esimesed sammud sotsiaalmee­dias jäävad ajajärku, kui populaarsed keskkonnad olid one.ee ja myspace.com. “Isikliku konto tegemine ja see, et tükike­si oma elust sai jagada sõprade ja maail­maga, tekitas elevust,” räägib ta.

Tänaseks on sotsiaalmeediast saanud Alisa jaoks midagi palju tähtsamat, mida ta kasutab enda kui artisti promomiseks. “Ma võin elada ka ilma sotsiaalmeediata, aga see oleks palju keerulisem,” ütleb ta ja lisab, et samas ei tohi langeda sotsiaal­meediast liigselt sõltuvusse ja tuleb leida viisid selle parimaks kasutamiseks.

https://www.instagram.com/p/BoZJ_scl1cm/?taken-by=alisatsitseronova

“Minu eesmärk on promoda oma kuns­ti ja inspireerida teisi inimesi oma eluga,” räägib Alisa. Ta usub, et suurem osa tema jälgijaid on seotud üht- või teistviisi tant­suga või siis on nende teed ristunud tema enda või tema sõpradega. Või on need lihtsalt inimesed, kes leiavad, et Alisa elu on huvitav jälgida

“Mulle meeldib mõelda, et ma olen pal­judele eeskujuks. Ma saan palju sõnu­meid inimestelt, kes ütlevad, et nad saa­vad minult inspiratsiooni hakata tantsima või pöörduda uuesti tantsu juur­de tagasi või saada hoopis paremaks tant­sijaks. Mõned ütlevad, et ma annan neile motivatsiooni muuta oma toitumisharju­musi tervislikumaks. See kõik teeb mind õnnelikuks ja annab minu tegutsemisele sotsiaalmeedias eesmärgi,” räägib Alisa.

Midagi erilist ta jälgijate kasvatami­seks ei tee. Ta on lihtsalt tema ise, ja on tore, kui see inimestele meeldib. Mõned nipid tal siiski on: ta ei postita kunagi hi­lisõhtul või varahommikul ja püüab olla postitamises aktiivne.

Alisa ei tunne, et on nii kuulus, et teda peaks tänaval ära tundma. Vahel siiski tullakse ligi ja küsitakse, kas tema ongi Alisa. “See paneb mind alati naeratama,” sõnab ta.

Kümne aasta pärast loodab ta olla jätku­valt õnnelik naine, kes elab ilusat elu oma pere ja sõprade keskel. Ja kui tema karjää­riredelil peaks toimuma muudatus, siis loodab ta, et naudib seda samavõrra kui praegu tantsimist. Ainus, mille vastu tal veel on juba ammusest ajast suur kirg, on kokkamine. Loodetavasti kasvab sellest kirest ühel päeval välja midagi suuremat.

Juhani Särglep ja Katri Palm

@foureyestwosouls

Instagram: 99 400 järgijat

@katrikats

Instagram: 73 500 järgijat

@juhanisarglep

Instagram: 49 100 järgijat

YouTube: 11 752 tellijat

Juhani esimene kokkupuude sotsiaal­meediaga oli aastaid tagasi, kui tema onu, kes tegutses aktiivselt rate.ee keskkon­nas, tutvustas talle seda. Seejärel avastas Juhani YouTube’i, kus ta esialgu niisama videoid vaatas. Mingi hetk hakkas ta aga neid ise üles laadima, aimamata, milli­seks see platvorm võib tulevikus kasvada.

Tänaseks on Juhani koos oma kihlatu Katri Palmiga loonud sotsiaalmeediast sissetulekuallika. “Kõik, mis ma postitan, on seotud minu tööülesannete täitmisega või promotsiooniprojektidega,” räägib Ju­hani.

https://www.instagram.com/p/BoeXaPhHZqS/?taken-by=juhanisarglep

Tulu oli ka üks peamisi põhjuseid, miks nad sotsiaalmeedias nii aktiivseks muutusid. Tõuke andis koostöö hotellike­tiga Four Seasons, kellele tehti üle maail­ma erinevates hotellides promovideoid. Aga kuna kohalikke näitlejaid oli raske leida, astusid Juhani ja Katri ise kaamera ette.

Juhani arvates kasvatas see ka nende jälgijaskonda Eestis läinud sügisel ja tal­vel, kui siin olid kehvad ilmad, aga ne­mad postitasid pilte kauni loodusega päi­keselistest paikadest. Samuti leiab ta, et inimestele meeldib nende julgus jätta iga­päevatöö ja minna selle asemel maailma avastama ning proovida niimoodi elus läbi lüüa.

Videote juurde jõudis Juhani läbi ekst­reemspordi. „Ma olen välja kasvanud ru­lakultuurist. Üks hetk aga mõistsin, et ma ise ei saa rulaga nii palju sõita, sest trikid muutusid päris keeruliseks ja enda vigastamise oht suureks. Kuna rulatami­se juurde käib filmimine, siis see jäi jär­jest rohkem minu kanda, kuni lõpuks olingi mina see, kes kogu aeg filmis,” rää­gib ta.

* Artikkel ilmus LHV ajakirjas Investeeri 3/2018

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.