Luminori blogi

Kinnisvara kliendipäevad: oma silm on kuningas

Foto: Shutterstock

Kodu valimine on üks elu olulisemaid otsuseid ja seepärast on hea, kui kliendid saavad enne valiku langetamist erinevaid variante oma silmaga lähemalt näha ning küsida ära kõikvõimalikud küsimused.

Kinnisvaraobjektidega tutvumiseks korraldatakse spetsiaalseid kliendipäevi, kus on kohal konsultant, kes on ühenduslüliks arendaja ja huvilise vahel. Luminori kliendikogemuse juht Kristjan Jasinski ja Domus Kinnisvara turundusjuht Kadi Truuleht räägivad täpsemalt, mis on kliendipäevade eesmärk ja mida seal teha ning näha saab.

Milline näeb välja üks kliendipäev?

Kui varem korraldati Eestis vähem kliendipäevi kui näiteks Lätis, kus need toimuvad iga paari nädala tagant, siis nüüd on trend ka Eestis tõusuteel. Tegelikult ei ole eestlaste huvi kliendipäevade vastu väike — meil lihtsalt müüakse palju selliseid objekte, mis ei ole müümise hetkeks veel päris valmis, aga ehitusobjektile betoonseinte vahele inimesi jalutama lubada ei saa.

Kliendipäeval on kõigil uue kodu otsijatel võimalus huviobjekt oma silmaga üle vaadata ning saada hulganisti väärt informatsiooni ja nõu nii objekti enda kui ka vastutustundliku laenamise põhimõtete kohta ja seda kas füüsiliselt kohapeal olles või virtuaalse tuuri kaudu.

Kliendipäeva vorm on väga mitmekülgne. Valmis objektidel saab kohapeal ringi uudistada, ehitusjärgus objektide puhul aga osaleda virtuaaltuuridel või tutvuda show-ruumis 3-D mudelite, planeeringu ja materjalivalikuga.

Põnevamates või ajaloolistes majades korraldatakse huvilistele ekskursioone, mitte ainult objekti müügidetailide tutvustamiseks, vaid ka hoone arhitektuuri ja ajalooga tutvumiseks.

Kindlasti tasub pilk peale heita ka ümbrusele — selgita välja, kus asub lähim kauplus, bussipeatus, park või kool, ning jaluta veidi ringi, et saada aimu, kas tunned end piirkonnas koduselt. Alles pooleli olevate objektide puhul pakutaksegi huvilistele sageli võimalust niisama piirkonnas ringi jalutada ja head nõu kuulata.

Kust saab infot kliendipäevade toimumise kohta?

Kliendipäevi viiakse sel aastal viiruse leviku tõttu läbi pisut teisiti. Riski vähendamiseks on mindud seda teed, et pigem tehakse kliendipäevi rohkem, et korraga ei satuks kokku liiga palju huvilisi. Seepärast on suurenenud ka registreerimisega kliendipäevade osakaal, et korraldajad teaksid paremini tulijatega arvestada. 

Infot kliendipäevade kohta saab päris mitmest kanalist. Näiteks on Domuse kodulehel eraldi kliendipäevade plokk ja Facebooki lehel märgitud üritused ja teadaanded. Infot saab ka uusarenduste kodulehtedelt ja kinnisvaraportaalidest.

Kõik küsimused saavad vastuse

Kliendipäeval on kohal konsultant, kes teab objekti kohta põhimõtteliselt kõike, ta jagab soovitusi, räägib ehitusdetailidest ja -graafikust ning tutvustab siseviimistluspakette. Ta on konsultant selle sõna parimas tähenduses, sest tema on ühenduslüli kliendi ja arendaja vahel. Konsultant teab, millised on arendaja võimalused, ning kuulanud ära klientide soovid, oskab ta leida kuldse kesktee ehk parima lahenduse kõigile.

Näiteks, kui tunned, et korter üldjoontes väga meeldib, aga köögimööbli värv pole see päris õige, saab konsultandiga kohe arutada, millised on võimalused teha siseviimistluses muudatusi.

Konsultandilt saab küsida kommunaalkulude, planeeringu ja hinna kohta (äkki on tingimisruumi?). Aeg-ajalt tehakse kliendipäevadel osalejatele eripakkumisi ja korraldatakse loosimisi — näiteks loositakse korteri broneerijate vahel välja üllatuspakke või kingitakse ostjale robottolmuimeja või muud kodutehnikat. Samuti võidakse teha sooduspakkumisi köögile, panipaigale ja parkimiskohale.

Panga esindajaga saab kohapeal teha kiire esmase laenunõustamise, et selgitada välja maksimaalne laenusumma ning tutvuda tingimustega. Kõige rohkem uuritaksegi selle kohta, mida üldse laenu saamiseks tegema peab. Pank võib omalt poolt eripakkumisena välja käia näiteks laenu sõlmimise lepingutasuta. 

Peamine on küsida kliendipäeval ära kõik, mis enne panka laenunõustamisele pöördumist vähegi hingel on. Kuna kliendipäeval toimub nõustamine vabas vormis ja mitte-ametlikult, saadki kohapeal selle protsessi läbi proovida, et end päris nõustamisel juba kindlamalt tunda.

Käisid kliendipäeval — mis edasi?

Kliendipäeva konsultant võtab pärast üritust kõigi osalejatega ühendust, et küsida tagasisidet. Objekti müümine ei ole tegelikult ainus või isegi peamine eesmärk — arendaja saab kliendipäevadelt väga olulist infot ja tagasisidet klientide eelistuste ning ootuste kohta.

Kui klient tunneb, et kõik vastas ootustele, ning leiti endale sobilik kodu, siis saab astuda järgmise sammu. Kõigepealt tuleb ühendust võtta omanikuga ja objekt broneerida. Selleks hetkeks võiks huviline olla selgitanud välja oma täpse laenuvõimekuse, et ei tekiks olukorda, kus klient on broneerimistasu maksnud, aga pangas öeldakse, et ühel või teisel põhjusel ta laenu ikkagi ei saa. Pärast broneerimist võib liikuda edasi laenulepingu sõlmimise ja ostutehinguni ning soetada endale oma unistuste kodu.

Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.