Maksekeskus: omnichannel-kaubandus on muutumas aina olulisemaks

Kui 2019. aastal oli Maksekeskuse käive 2,73 miljonit eurot, siis 2021. aastal jõudis see 6,09 miljoni euroni.Foto: Shutterstock

E-poodidele makselahendusi pakkuva Maksekeskuse käive rohkem kui kahekordistus paari viimase aastaga ning ettevõte näeb, et aina olulisemaks on muutumas kauba ja teenuste pakkumine nii tava- kui e-poes. 

Maksekeskuse müügi- ja turundusjuhi Kuldar Kullasepa sõnul on viimaseid aastaid iseloomustav koroonakriis seganud kaarte igas sektoris ja e-kaubanduses tähendas see enneolematut kasvu. „Kui tavaolukorras kasvas sektor aastatagusega võrreldes 25-30%, siis koroonakriisis võis näha mitmekordseid kasve,“ ütles Kullasepp.

Samas pole kuhugi kadunud ka füüsiliselt kauba ja teenuste pakkumine ja seetõttu areneb praegu kiiresti omnichannel-kaubandus. „Üks ei välista teist ning kauba ja teenuste pakkumine nii tavapoes kui e-poes ehk omnichannel-kaubandus on muutumas üha olulisemaks. Selle juures on oluline, et kuna tarbijad on samad, siis peavad mõlemad ettevõtte kanalid rääkima sama keelt ja pakkuma ühesugust kogemust,“ rääkis Kullasepp koroonajärgsetest arengutest.

Kasvu iseloomustamiseks tõi Kullasepp välja, et kui 2019. aastal oli Maksekeskuse käive 2,73 miljonit eurot, siis 2021. aastal jõudis see 6,09 miljoni euroni. „E-kaubanduse maht tervikuna tegi eriti just esimese koroonakriisi lainel mõne kuuga hüppe, milleks tavaolukorras oleks kulunud paar aastat,“ nentis Kullasepp, lisades, et Maksekeskuse kodulehel on iganädalaselt uuenev e-kaubanduse indeks, mis näitab turu üldist dünaamikat ja seal on näha ka koroonaaja mõjud. 

Kui enne koroonapandeemiat oli e-poodides käimine pigem nooremate inimeste pärusmaa, siis koroonakriisi ajal õppisid Kullasepa sõnul e-ostlema sisuliselt kõik elanikkonna grupid ehk teave e-kaubanduse võimalustest ja eelistest jõudis praktiliselt igaüheni. „Ettevõtlikud inimesed sõltumata vanusest soovivad neid võimalusi kasutada. Tehniliselt ei ole e-äri rajamine sugugi keerulisem kui tavapoe või teenindusasutuse loomine. Loomulikult on vaja teadmisi, kuid vastavaid koolitusi ja materjale on ka tasuta saadaval küllaga,“ lausus Kullasepp.

Luminor viis tänavu juulis lõpule tehingu, millega omandas 99% Baltikumi juhtiva e-poodide makselahenduse pakkuja Maksekeskus ASi aktsiatest.  Maksekeskus pakub e-poodidele ning nende klientidele turvalisi ning mugavaid makselahendusi ja teisi e-kaubandusega seotud teenuseid nii Eestis, Lätis, Leedus kui ka Soomes. Ettevõte on viimastel aastatel kiiresti kasvanud ja selle teenuseid kasutab Baltikumis enam kui 3100 aktiivset kaupmeest.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.