Nõudlus sõidukite järele püsib kõrge, elektriautod aitavad hinnakasvu leevendada

Ehkki Euroopas on hetkel ärevad ajad, läheb rohepööre Soodla sõnul edasi, seda enam, et keskkonnanõuete tingimustes muudatusi ei ole ega tõenäoliselt ka tule.Foto: Shutterstock

Elektriautosid ostetakse Euroopas aina rohkem, mistõttu jõuab massturule aina rohkem populaarsete autotootjate täiselektrilisi sõiduautosid. Mida tõotab lähitulevik autoturul ning kas elektriautod maksavad varsti sama palju kui diisel- ja bensiinimootoriga sõiduautod, räägib Luminor Liisingu juht Andrus Soodla.

Elektriautode trend jätkub ka tulevikus

Ehkki Euroopas on hetkel ärevad ajad, läheb rohepööre Soodla sõnul edasi, seda enam, et keskkonnanõuete tingimustes muudatusi ei ole ega tõenäoliselt ka tule. “Normatiivid endiselt kehtivad ja ka autotootjad peavad neid rangelt järgima,” ütles ta.

Samuti on Euroopas juba olemas eeskujusid riikide osas, kus elektriautod on elanike poolt väga hästi vastu võetud – heaks näiteks on Norra, aga ka Saksamaa, kus esimest korda müüdi möödunud aasta lõpus bensiini- ja diiselautosid vähem kui 50% kogumüügist. “Üle poole moodustasid elektri- ja hübriidautod,” lisas ta.

See trend, mis elektriautode suhtes varasemalt alguse sai, jätkub Soodla sõnul ka lähitulevikus. “Turule on tulemas väga lai valik uusi elektriautosid ja täishübriide, mis on loomulikult väga hea uudis. Kui elektriautod oli alguses vaid nišitoode, on nüüd kätte jõudmas aeg, kus massturule jõuab väga palju väga häid elektriautosid,” ütles ta.

Üheks viimaseks heaks näiteks on täiselektriline Renault Megane E-Tech. “Kuid tegelikult on pea kõik brändid tänaseks jõudnud nii kaugele, et järjest enam tullakse välja autodega, mis sobivad laiemale kasutajaskonnale – see megatrend jätkub kindlasti, seda enam, et konkurents läheb ju ka suuremaks,” lisas Soodla.

Hinnad liiguvad samale tasemele

Ent kui huvitatud on inimesed elektriautodest? Seda, milliseks kujuneb nõudluse pool, on eraldi küsimus. “Kui aga vaadata praeguseid numbreid, siis märtsikuus müüdi Eestis veidi rohkem kui 4500 sõiduautot, millest üle poole olid imporditud ehk kasutatud autod. See tähendab, et autoturg on hetkel väga aktiivne,” kirjeldas ta.

Ühtlasi on imporditud autod Soodla sõnul järjest uuemad, väiksema läbisõiduga ning väga heas seisukorras, mistõttu on sellele olukorrale reageerinud ka liisinguturg. “Kui varasemalt tehti hinnastamise osas vahet uuel (kuni 12 kuud vanal) ja kasutatud autol, siis tänastes oludes polnud varasem süsteem meie jaoks enam põhjendatud. Tänu sellele saavad nüüd kuni 5 aastat vanad sõiduautod meie poolt samasuguse käsitluse ja riskihinnangu,” ütles Luminor Liisingu juht. 

Kuivõrd nõudlus uute autode järele on suur, kuid elektritehnoloogia tuleb massturule aina lähemale, terendab Soodla sõnul juba aeg, kus elektriauto kõrge hind ei ole enam ostmisel takistuseks. “Võib prognoosida, et bensiini- või diiselmootoriga sõiduautode hinnad liiguvad samale tasemele elektriautodega,” ütles Soodla lõpetuseks.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.