Luminori blogi

Reisi rahatargalt: mida teha, kui pangakaart läks puhkuse ajal kaduma?

Kui klient on hädas, on väga palju võimalusi, kuidas pank saab aidata.Foto: Shutterstock

Asjade kadumist tuleb suvepuhkuse ajal ikka ette ning sageli võib lisaks hajameelsusele olla põhjuseks ka varguse ohvriks langemine. Mida teha, kui rahakott ühes pangakaardiga läks kaduma, räägib Luminori kaartide üksuse juht Grigori Ilkevits.

Pangakaarte kaob iga päev

Maksekaardi kadumised ja vargused on Ilkevitsi sõnul igapäevapanganduse paratamatu osa. “Kuu jooksul on selliseid juhtumeid sadades, seega on kaardi kadumine või kehtivuse kadumine üpris tavaline,” kinnitas Ilkevits.

Ent mida teha, kui kaart on ootamatult kaduma läinud? “Juhul kui klient on hädas, on väga palju võimalusi, kuidas pank saab aidata. Ent kõige tähtsam on esimese asjana kadumisest panka teavitada – seejärel saame juba edasi toimetada ja vastavalt vajadusele tegutseda,” rõhutas ta.

See on eelkõige vajalik selleks, et kaardiga ei toimuks ootamatuid tehinguid, mida uus omanik praktiseerima on hakanud. “Meie ülesanne on klienti aidata ning tagada esimesel võimalusel tavapärase olukorra normaliseerumine,” sõnas Ilkevits.

Mida teha ajal, kui uus kaart pole veel käes?

Üldjuhul saadab pank kliendile uue kaardi posti teel. Senikaua, kuniks uus kaart pole veel omanikuni jõudnud, on näiteks võimalik kasutada rahalisi vahendeid, mis kliendil tegelikult kontol olemas olid.

“Meie peamine partner on Visa, kellel on eraldi teenus, et pangakaardi kadumise korral antaks välja ka sularaha, seda ükskõik millises maailmanurgas. Küll aga tuleb siin arvestada teenustasuga,” ütles ta.

Ent pank saab aidata ka olukorras, kus reisil läheb midagi viltu seoses ööbimiskoha broneerimistasu või teenuse eest maksmisega.

“On ikka juhtumeid, kus tasu mõne teenuse eest võetakse kogemata topelt ning sellega saab kliendi maksete limiit otsa. Ka siin saab panga poole pöörduda ja paluda kiirkorras limiitide suurendamist, seda enam, kui me näeme kontol topeltbroneeringut.”

Ära anna pangakaarti teenindaja kätte

Mitte kunagi ei tohiks Ilkevitsi sõnul anda pangakaarti kelneri või teenindaja kätte, mis on aga paljudes riikides tavapärane praktika, kuna makseterminal asub kaugemal.

“Loomulikult vaadatakse mõnes piirkonnas, näiteks Ameerika Ühendriikides sellele viltu, kuna ei saada aru, miks klient ei luba kelneril pangakaarti endaga kaasa viia. Tegelikult on reegel väga lihtne: kuna sina oled selle kaardi valdaja, ei tohi mitte kellelgi olla ligipääsu sinu andmetele. Pangakaardiga tuleb seega maksta ise: kelner või ettekandja ei tohi seal mängus olla,” rõhutas ta.

“Kui makseterminal asub mujal ja kelner ei saa seda sinuni tuua, tuleb tõusta püsti ja minna kelneriga kaasa. Vastasel juhul võivad kaasneda sellega väga suured probleemid: on olnud palju juhtumeid, kus kelner on maksekaardil olevaid andmeid kopeerinud, varastanud ja hiljem pahatahtlikult kasutanud,” tõi ta näite.

Maksemeetodeid tuleb järjest juurde

Õnneks on tänapäeval olemas ka nutikamaid võimalusi, kuidas end varguste eest kaitsta: järjest rohkem inimesi armastab tehinguid teha Apple Pay või Google Pay rakendust kasutades, asetades pangakaardi asemel makseterminali vastu hoopis nutitelefoni või -kella.

Kui aga pangakaart läks kaduma, ent nutikad maksemeetodid on aktiveeritud, saab koostöös pangaga mõelda välja sobiliku lahenduse, kuidas klient reisil endiselt teenuste eest tasuda saaks.

“Üheskoos kliendiga mõtleme välja sobivaima lahenduse, kuidas reis ikkagi muretult lõpule viia,” kinnitas Ilkevits.

Kindlasti võiks aga reisil olla igaks juhuks kaasas ka krediitkaart. “Krediitkaart võimaldab maksta palju rohkemates kohtades: näiteks soovivad mõningad majutuskohad või autorendifirmad just krediitkaarti. See on kindlasti üks lisavõimalus, kuidas maksta, kui deebetkaart pole variant,” märkis ta.

Krediitkaarti asendab hästi ka Luminor Black maksekaart. “See kaart toimib nagu krediitkaart: teatud kohtades saab muretult maksta ka siis, kui operaatoril on parasjagu probleeme või sihtkohas puudub korralik levi,” näitlikustas Ilkevitš.

Seega tuleks reisile minnes läbi kaaluda kõik võimalused. “Soovitan kindlasti võtta kaasa nii deebet- kui krediitkaart, varuda teatud koguses sularaha ning kasutada võimalusel Apple Pay või Google Pay maksemeetodit,” ütles Luminori kaartide üksuse juht lõpetuseks.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.