Nutika ostleja säästublogi

Barboras töötamine paneb silmad särama

Barboras täiustati personali töötingimusi, kõikidesse komplekteerimiskeskustesse loodi uued kaasaegsed puhkealad koos nende juurde kuuluvate, tasuta kasutamiseks mõeldud massaažitoolidega.Foto: Barbora

Kuigi koroonakriis on mõnevõrra üldist nõudlust tööjõu järele kahandanud, siis mõnes sektoris on trend vastupidine. Barbora on viimasel aastal tempokalt kasvanud, e-poodlemine on märkimisväärselt populaarsemaks saanud ja seetõttu vajatakse üha uusi ja uusi töökäsi juurde. Kuidas neid inimesi aga leida?

Barbora personalijuht Regina Jerofenko ütleb, et Barbora puhul võib täheldada üldist tööjõuturul levivat trendi, st et head töötajat on keeruline leida. Teatavasti ei valitse ainult spetsialistide või juhtide põud, ka oskus – ning lihtööliste leidmine ning nende ettevõttes hoidmine pole lihtne.

Viimased on just need ametikohad, mis vajavad Barboras tihti täitmist, sest ettevõte ning e-poe teenuse kasv on pidevas tõusutrendis. “Barbora puhul võib seega kinnitada, et sobiva tööjõu kaasamine ettevõttesse on personalijuhtimises igapäevane väljakutse. Selle nimel teeme pingutusi mitte üksnes eesmärgiga kõnetada huvipakkuvat sihtrühma tööturul, vaid pikemas perspektiivis ka selleks, et hinnata kuivõrd hästi tööandja brändingus kõlavad põhimõtted ühtivad töökeskkonnaga laiemalt,” selgitab personalijuht.

Tema sõnutsi paneb praegu tööturul toimuv palgaralli ettevõtjad keerulisse seisu, inimeste ootused palganumbri suurusele on sageli utoopilised. Teisalt ootavad töötajad, et tööaeg oleks paindlik. “Enam pole nii, et tööandja ütleb, millal töötama peab. Praegu peame võimaldama töötajatele paindlikku graafikut,” selgitab Regina ja lisab, et teisiti inimesi ettevõttes ei hoia.

Head inimest tuleb hoida

Ettevõtte suurimaks väärtuseks on kõik erinevatel aegadel liitunud töötajad. Seepärast luuakse Barboras igapäevane töökeskkond selliselt, et see vastaks enamiku ootustele. Pidevalt täiendatakse ka töötajatele pakutavaid võimalusi nende soove ning vajadusi silmas pidades.

Personalijuht toob välja viimase aja eduka projekti: “Täiustasime meie ettevõtte alustalaks olevatele töötajatele ehk komplekteerimiskeskuste personali töötingimusi. Lõime kõikidesse komplekteerimiskeskustesse uued kaasaegsed puhkealad koos nende juurde kuuluvate, tasuta kasutamiseks mõeldud massaažitoolidega,” räägib ta. Need võeti töötajate poolt soojalt vastu ning Barboras kavatsetakse muudatuste elluviimisel sama trendi jätkata.

Selgeks on see, et panustada tuleb võrdselt nii tööandja brändingusse kui töökeskkonda ja – tingimustesse. See köidab kandideerijate huvi ettevõtte vastu mõjusamalt ning peaks tegelikult tulevikus uutel töötajate leidmist veelgi lihtsustama.

Covid-19 muutis palju

Ilmselt nagu e-kaubanduses üldiselt, tundis ka Barbora äärmiselt tugevalt COVID-19 viirusega kaasnevat mõju. Sellest perioodist on ettevõttel kaasa võtta mitmeid õppetunde ning seda just positiivses võtmes. 

“Peab nentima, et personalitöö osas oli see mõju igapäevaselt ilmselt kõige rohkem tuntav, sest ettevõttel kasvas praktiliselt ööpäevaga tööjõu vajadus sellises mahus, mida keegi meist ei osanud endale ette kujutada, et üldse võimalik on,” meenutab Regina viimast aastat. 

Täna on isegi pisut koomiline tagasi mõelda perioodile, mil ettevõttes olid ühel hetkel värbamistegevustesse kaasatud praktiliselt kõik ametikohad, sõltumata nende tavapärastest tööülesannetest. Regina sõnutsi oli ajakulu kõikide kandidaatide läbitöötamiseks hoomamatu, kuid kõik pingutasid sel hetkel ühise eesmärgi nimel, mis liitis tiimina veelgi rohkem.

Personalijuht tunnistab, et tal on hea meel selle üle, et Barbora suutis ühiskondlikus plaanis palju ära teha: “Me aitasime raskel hetkel neid, kes olid pandeemia tõttu töö kaotanud – kõigi näod olid sellel hetkel ju meie või valdkonnas tegutsevate ettevõtete poole pööratud.”

Tööturu keerulist olukorda silmas pidades on iga kandidaat, kes avaldab soovi Barborasse tööle asuda, kõrgelt hinnatud. Personalijuht ütleb, et mingeid rangeid nõudmisi uutele töötajatele ei ole: “Küll aga soovime näha, et potentsiaalse töötaja silmad säraksid ning tema olemusest peegelduks huvi teha tööd e-kaubanduse sektoris. Seega kokkuvõtvalt ütlen, et isikuomadused on meie ettevõttes sageli olulisemadki kui kogemus üksinda.” Tema sõnul ollakse valmis hakkajale inimesele väljaõpet alati kahe käega pakkuma!

Tulevik paistab Barbora vaates helge, sest võrreldes muu maailmaga, on Eestis e-kaubanduse vallas arenguruumi veel küll. See mugavus, mida Barbora oma teenusega täna klientidele pakub, pole võrreldav nende arengutega, mida oleme traditsioonilises kaubanduses tavapäraselt harjunud nägema.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.