Nutika ostleja säästublogi

Juunis rikastavad toidulauda just need kümme parimat puu-ja juurvilja

Kui viljade kasulikest omadustest lugedes tekkis isu kohe ka ise tervist turgutada ja toidulauda rikkamaks muuta, külasta Barbora e-poodi ja saadki varsti maiustama asuda.Shutterstock

Kohe on saabumas esimene tõeline suvekuu ning värske puu-, juur- ja köögivilja valik laieneb iga nädalaga. Millised viljad just juunis valmivad ning milline on nende toiteväärtus, seda loe lähemalt Barbora e-toidupoe listist.

Juunikuu parimad viljad: 

1. Mais 

Sisaldab: B-grupi, C-, E- ja D-vitamiine. Mineraalidest on esindatud kaltsium, kaalium, magneesium, tsink, raud.
Kasutegur: madala kalorisisaldusega, parandab ainevahetust, on valgurikas, vähendab kolesterooli taset. 

2. Kollane melon 

Sisaldab: A-, C-, E-, B6-vitamiine. Mineraalidest on esindatud kaalium, magneesium, naatrium, kaltsium. 
Kasutegur: tugevdab immuunsüsteemi, parandab seedimist, aitab kaasa serotoniini ehk “õnnehormooni” tootmisele kehas, hea tarbida raseduse ajal. 

3. Virsik ja nektariin 

Sisaldab: A-, B-grupi, C-vitamiine. Mineraalidest on esindatud magneesium, kaalium, kaltsium, tsink ja raud. Lisaks on mõlemad viljad kiudaineterikkad. 
Kasutegur: parendab ainevahetussüsteemi, vähivastaste omadustega, hea tarbida raseduse ajal, toetab närvisüsteemi, tugevdab immuunsust, diabeedivastased omadused.  

4. Suvikõrvits 

Sisaldab: A-, C-, B-grupi, K-vitamiine. Mineraalidest on esindatud magneesium, raud, kaalium. 
Kasutegur: parendab seedimist, alandab veresuhkrut, tugevdab südame tööd, toetab närvisüsteemi talitlust.  

5. Ananass  

Sisaldab: A-, B-grupi, K-, C-vitamiine. Mineraalidest on esindatud mangaan, kaalium, magneesium, raud, tsink. 
Kasutegur: tugevdab immuunsüsteemi, soodustab raua imendumist, parandab seedimist, on põletikuvastase toimega. 

6. Punane redis
 
Sisaldab:  B-grupi, C-, P-, K-vitamiine. Mineraalidest on esindatud kaalium, naatrium, raud. 
Kasutegur: tugevdab immuunsüsteemi, stimuleerib maksa talitlust, põletikuvastase toimega, vähendab kolesteroolitaset kehas. 

 7. Porgand  

Sisaldab: A-, C-, K-, E-vitamiine. Mineraalidest on esindatud kaalium, naatrium, magneesium. Palju kiudaineid.  
Kasutegur: soodustab laste arengut, tugevdab immuunsust, toetab silmade tööd, soodustab ainevahetust, parandab nahka.  

8. Arbuus

Sisaldab: A-, B-grupi, C-vitamiine. Mineraalidest on esindatud kaalium, kaltsium, magneesium, tsink, seleen. 
Kasutegur: toetab närvisüsteemi, toetab südame tööd, põletikuvastase toimega, parandab nahka ja seedimist.  

9. Maasikad  

Sisaldab: A-, C-, B-grupi, E-vitamiine. Mineraalidest on esindatud raud, kaalium. 
Kasutegur: põletikuvastase toimega, tugevdab immuunsüsteemi, kasulik südame- ja aju talitusele, tugevdab silmade tööd, leevendab kõrgvererõhku, soodustab seedimist. 

10. Baklažaan 

Sisaldab: A-, C-, K-vitamiine. Mineraalidest on esindatud kaltsium, raud, magneesium.  
Kasutegur: toetab südame tööd, vähendab kolesteroolitaset kehas, parendab seedimist, vähivastased omadused.  

Kui viljade kasulikest omadustest lugedes tekkis isu kohe ka ise tervist turgutada ja toidulauda rikkamaks muuta, külasta Barbora e-poodi ja saadki varsti maiustama asuda.  

Mida aga värskete viljadega kodus pihta hakata? Siin on üks vahva retsept, mis sobib kuumal suvepäeval kõigile maiustamiseks. 

Imelihtsad maasikajäätise pulgad 

Isetehtud jäätis on lihtsam, kui arvata oskad. Surista maasikad või muud suvemarjad lihtsalt püreeks, lisa limonaadi või roosat vahuveini, kui valmistad jäätist täiskasvanutele. Seejärel pista jäätis vormidega mõneks ajaks sügavkülma. Nii lihtne ja nõnda maitsev ning mõnusalt jahutav kuumal suvepäeval. Samamoodi võib kasutada muidki marju – olgu selleks siis vaarikad, sõstrad või mustikad.

Retsept

Marjad (maasikad, vaarikad, mustikad vms) 400g  
Limonaad või roosa vahuvein 2dl 
Laimimahl maitsestamiseks 
Suhkur soovi korral 

  • Püreesta maasikad blenderis või purustajas. 
  • Hapumate marjade puhul lisa veidi suhkrut. 
  • Sega püree limonaadi või vahuveiniga ja lisa veidi laimimahla. 
  • Kalla saadud segu jäätisevormidesse ja torka sisse jäätisepulk. 
  • Tõsta sügavkülmikusse 4 kuni 6 tunniks, kuni jäätis on külmunud. 
  • Välja võttes kasta vorm korraks kuuma vee sisse ja torka siis suurema noaga jäätis vormist lahti.
Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.