Kõik me näeme ja tunneme omal nahal, et maailm on Covid-19 viiruse tõttu varasemast pisut erinev. Meie harjumused, vajadused ja eelkõige võimalused on märgatavalt muutunud. Pea igaüht puudutav näide sellest on, et e-poodlemine on saanud meie igapäevaseks normaalsuseks.
Uurisime järele, missugused on inimeste ostlemisharjumused ning soovid e-toidupoodides kodust toidutagavara täiendades.
Barbora turundusjuht Argo Kubja tõdeb, et ostlejad on muutunud palju teadlikumaks: “Inimesed ei varu enam tohutul hulgal kaupa koju, näiteks kilode viisi kuivaineid või kolme kuu jagu vetsupaberit. Nad ostavad pigem vähem ning planeerivad oma oste hoolsamini. Ilmselt planeeritakse selle võrra rohkem ka oma igapäevaseid tegevusi.”
Ta nendib et ostude sagedus on jällegi tõusnud, korvi sisu valitakse lihtsalt teadlikumalt ja sellest ka tihedam ostlemine. Pandeemia alguses oli inimeste hulgas peataolekut hulga rohkem näha. Kubja toob hullumeelsena näiva näite, kus ühe kliendi ostukorvi sisu kaalus 300 kg, võib siis vaid ette kujutada, mida kõike see sisaldas.
Milline on valik?
Selle nimel, et välja selgitada milliseid tooteid ja mis koguses kliendid osta soovivad, teeb Barbora meeskond regulaarselt iga päev tööd. Analüüsitakse, mis kaupa täpselt ja kui palju on ostetud.
“Eks me tegelikult proovime aimata ka, et millised kaubad võiksid ootuspärased olla. Hästi tore on seegi, et palju positiivset tagasisidet jõuab meieni läbi klienditeeninduse ja sotsiaalmeedia kanalite kaudu. Inimesed avaldavad oma soove, et müügil võiks olla see või too toode,” ütleb Kubja ja lisab, et juhinduda püütaksegi sellest, mida nähakse ja kuuldakse.
Klientide ostueelistustest rääkides, on selgelt näha, et tahetakse nii värsket kui kodumaist kaupa ning sellega püütakse arvestada. Lisaks on arvestatav osa klilente, kes hindab kaupade soodsust, millel samuti püütakse fookust hoida.
Üks mis on aga kindel, klientide soovid kasvavad pidevalt ning ootused kaupade laiale sortimendile on kõrged. Kubja ütleb, et selle nimel tehakse igapäevaselt pingutusi ning püütakse lisaks leida ka neid nn uudistooteid või üllatust pakkuvaid kaupu, mida kliendid võib-olla ise poleks osanudki soovida.
“Meie eristumegi konkurentidest oma kiire tarne ja laia kaubavaliku poolest. Kui mitmed moodsaks saanud e-toidukullerid toovad koju vaid esmast toidukaupa, à la mul on vaja piima, et pannkooke teha, siis Barbora e-poes ei jää valik füüsilisele toidupoele eriti millegi poolest alla,” kinnitab Kubja.
Kas kaup on ikka värske?
Müüdi, et e-poest tellides saad kõige lühema säilivusajaga toote või näiteks riknema kippuvad puu- ja juurviljad, lükkab Kubja kohe ümber.
“See pole kindlasti nii! Kauba komplekteerijad on koolitatud jälgima, et ükskõik mis toote klient on valinud, peab toote säilivusaeg olema kõige pikem ehk siis valima võimalikult värske kauba,” kinnitab ta.
Kas minu tellitud marki toode ikka jõuab mulle koju?
Mis saab aga sel juhul, kui oled tellinud oma lemmiktoote ning poes selgub, et seda siiski kotti panna ei saa, sest see on parasjagu otsas? Asendustega on Kubja sõnul kuldreegel see, et kaup peab olema samaväärne. Kliendist püütakse aru saada, miks ta on just selle margi valinud ja lähtuvalt sellest ka asendus leida.
“Selliselt toimides polegi ju päeva lõpuks vahet, kas kotis on ühe või teise brändi pastatoode, kui need on samas hinnaklassis, siis neid me kliendile pakumegi,” selgitab Kubja. Ta lisab, et ka Barbora klenditeenindusel on siinkohal suur roll, sest teatud asenduste puhul helistatakse klientidele ning küsitakse üle, kas selline asendus sobib. Kliendi kuulamist ja kliendiga rääkimist peetakse väga oluliseks.
Kokkuvõtteks ütleb Kubja, et klientide ootused e-poodidele kasvavad ja valdkond on kiires muutumises. Barboras tehakse aga iga päev pingutusi ja nähakse vaeva, et neid ootusi täita ning varsti on e-toidupood uus normaalsus, sest e-poest võib leida absoluutselt kõike seda, mida vaid mõelda on võimalik.