Nutika ostleja säästublogi

Miks kasutatakse e-poest tellitud kauba pakkimiseks väikeseid kilekotte?

Osa klientidest eelistab igasuguse plastikpakendi kaotamist, kuid tuleks meeles pidada seda, et teenusepakkujad peavad seaduseid järgima, mis kohustavad neid kilekotte kasutama.Foto: Barbora

Ilmselt on meis kõigis hämmingut tekitanud tõsiasi, et koju tellitud toidu- ja esmatarbekaup on arvukal hulgal paber- ja kilekottidesse pakitud. Kui aga detailidesse laskuda, siis selgub, et tegelikult ei pääse e-kaubanduses kilekottidest üle ega ümber. Küll võib kindel olla selles, et e-poodnikud on kõik lõpuni läbi mõelnud, ning kile ja paberit kasutatakse vaid niipalju, kui minimaalselt vaja ning seda selleks, et toit nõuetekohaselt hoituna ja puhtana tellijani jõuaks.

Barboras on toidu- ja muude kaupade pakendamiseks välja töötatud väga täpsed reeglid. Iga toidukorvi komplekteerija saab põhjaliku koolituse, kuidas täpsemalt erinevaid toidu ja esmatarbekaupu klientide ostukottidesse pakendada tuleb ja tohib. Barbora turundusjuht Argo Kubja sõnutsi peab pakend tagama kauba säilimise kogu transpordi kestel. “See peab kaitsma kaupa mehaaniliste vigastuste, määrdumise ja toiduainete lekkimise vastu,” selgitab ta.

Suured alla, kerged peale

Toiduainete pakendamisel tuleb arvesse võtta päris mitut asjaolu. Alustuseks tingib pakendite hulga tellimuse kogukaal, sest kotte ei tohi üle koormata. Kellele meeldiks sangpomme kanda, rääkimata katkistest kotipõhjadest või sangadest. Sageli on tellimused suured ja nende kaal ulatub vahel isegi sadade kilodeni. Sellisel juhul ongi paratamatu, et paberkotte saab kümneid, sest ühe raske ja kuhjas täis koti asemel on mõistlikum mitut kasutada.

Samuti on oluline kauba paigutus kotis, raskemad ja suuremad tooted tuleb vormi hoidmiseks allapoole asetada, kergemad ja hapramad seevastu peale. “Melonit või kartulikotti ei panda kunagi õrnemate asjade otsa. Mitte keegi ei soovi saada lössis saia või katkisi mune ning sellepärast järgivadki meie komplekteerijad samu reegleid, mida inimene, kes poes käib ja kaupa pakib,” toob Kubja näite. 

Teine väga oluline asjaolu on see, et kaubad ei tohi lekkida ja kokku puutuda. “Näiteks paneme kõik piimapakid kahekaupa kilekotti. Samamoodi lähevad koos kilekotti jogurti või muud vedelama piimatoote plastkaaneta topsid, sest seal on oma lekkeoht, mis võib muu kauba rikkuda. Ka kodukeemia tuleb alati rangelt toidukaubast erali panna,” selgitab Kubja, miks on teinekord arvukate kilekottide kasutamine hädavajalik siis, kui ostukorvis on keemiatoodete osakaal suur.

Hügieen on tähtis

Selleks, et vältida salmonelloosi nakatumist, pannakse toores ja küpsetatud liha ja ka kala alati kindlasti eraldi väikestesse kilekottidesse. Niisamuti toimitakse ka toodetega, mis sügavkülmast võetakse.

Kubja ütleb, et seevastu puu- ja köögiviljad pannakse eraldi kilekotti vaid siis, kui klient on neid mitu tükki tellinud: “Üks kurk või paprika saab lihtsalt kleebise peale, ka banaane me kilekotti ei paki.” Erimõõdus toodete puhul, mis tavalisse kasti ei mahu (nt triikimislaud, kuivatusrest vms), kiletatakse ja kuller annab need sellisena ka kliendile üle.

Kubja kinnitab, et Barboras on kogu kauba teekond poeriiulilt kuni tellijale koju kätte sammhaaval ja põhjalikult läbi mõeldud ning pakendeid kasutatakse mõistlikult, vajadusest lähtuvalt. Erinevate pakendite kasutamine on aga e-kaubanduses paraku kauba huvides vältimatu. Kubja mõistab, et osa klientidest eelistavad igasuguse plastikpakendi kaotamist. Siinkohal tuleks aga meeles pidada seda, et teenusepakkujad peavad seaduseid järgima, mis kohustavad neid kilekotte kasutama.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.