Väärtusta oma aega ja hakka e-poodlema

Märkimisväärne ajaline ja rahaline kokkuhoid tuleneb sellest, et e-poes tehakse vähem impulsiivseid oste ning tellitakse korraga suuremaid koguseid ehk siis "käiakse" poes väga harva.Foto: Shutterstock

Iga päev nagu orav rattas lapsed-kodu-töö-lemmikloomad-ja-jälle-otsast-peale-ringeldes on iga võidetud minut lausa kulla hinda väärt. Kaks pereema Tallinnast ja Tartust räägivad, kuidas nemad on enda jaoks e-poodlemise avastanud ja kinnitavad, et hoiavad tänu sellele nädalas mitmeid tunde ja kümneid eurosid kokku. Tasub proovimist, või mis?

Tartu külje all Nõos elav kahe lapse ema ja kahe koera perenaine Aet on e-poest toitu ostnud sellest ajast peale, kui Tartus see võimalus tekkis.

“Minuga on selline lugu, et kui ma poodi lähen, siis ma lihtsalt pean absoluutselt kõik lettide vahed läbi kõndima ja kogu kauba üle vaatama. Ja see võtab mul vähemalt kaks tundi aega, pluss poodisõit ka veel,” kirjeldab Aet oma põhjalikku poodlemisharjumust.

Tema hinnangul hoiab ta paljalt poes käimise pealt kokku pea kolm tundi oma aega. Ja ega need emotsiooniostudki sellisel juhul tulemata jäänud. Näiteks igasugustel kampaania- ja laadapäevadel kulutas ta enda sõnul vähemalt 50 eurot ekstra igasugu pudi-padi peale, mida just hädasti vajagi polnud.

Liina elab Tallinna kesklinnas koos tütre ja koeraga. Tema alustas e-poodlemist samuti juba aastaid tagasi, kui laps oli väike ja temaga poes käimine hakkas järjest keerulisemaks muutuma. Eriti talviti, kui viirushaiguste perioodil oligi e-pood ainus võimalus, sest lapsega tuli kodus istuda.

“Aastatega on toiduostude korrad järjest vähenenud, praegu tellin “kodupoest” umbes kolm-neli korda kuus ja enamasti suuresti samu kaubamärke. Nii et kõige sagedamini tellin nendest poodidest, kus süsteem pakub mulle juba ette minu varasemates toidukorvides olnud kaupu,” räägib naine.

Teistest toidupoodidest tellib ta kõige rohkem kord kuus või isegi harvem neid asju, mida oma lemmikpoest lihtsalt ei saa või kui talle mõni oluline kaup on väga soodsas pakkumises.

Põhjalik planeerimine säästab kümneid eurosid

Aet tellib pere söögikraami kord nädalas koju. “Tavaliselt tellin teisipäeviti ja kõigepealt vaatan üle kõik sooduspakkumises olevad asjad. Eelistan oma lemmiktooteid, kuid võrdlen hindu ja võtan soodsama.” Kvaliteedi poolest ta allahindlust ei tee. Menüü planeerimisel saab pereema inspiratsiooni just nendest soodsatest pakkumistest. Osava kalkuleerimise tulemusena maksab Aedu pere nädalane toidukorv umbes 70 eurot. 

Liina ütleb, et mõnikord tegeleb ta toidukorvi komplekteerimisega mitu päeva. Siis, kui ostunimekiri on pikem või tahab tasuta transpordiks piisava summa kokku saada. Tema hinnangul jääb nende väikese pere nädalase toidukorvi hind kindlasti alla 100 euro. “Seal sees on siis ka kodumajapidamise esmatarbekaubad, mida tavalisest toidupoest juurde ostan ning samuti need tooted, mida e-poest saanud pole või lihtsalt lisaks vajan,” räägib Liina. Tema jaoks ongi e-poodide ainus miinus see, et iga kord ei õnnestu 100% kogu tellitud kaupa kätte saada, samas üldjuhul suudetakse see samaväärsega asendada ja elu läheb edasi.

Aetki satub vahetevahel tavapoodi:  “Eks minagi jooksen mõnikord poest läbi, kui näiteks piim otsa saab või tekib mingi ekspromt soov,” nendib ta. Küll on temagi veendunud, et pere kulutused toidule kahanesid tänu e-poele mitu korda. 

Kokkuvõttes kinnitavad mõlemad pereemad kui ühest suust, et ajaline ja rahaline kokkuhoid on märkimisväärne. Tuleneb see sellest, et e-poes tehakse vähem impulsiivseid oste ning tellitakse korraga suuremaid koguseid ehk siis “käiakse” poes väga harva. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.