Selveri blogi

Kes otsustab selle üle, milliseid uusi tooteid toidupoodi müügile võtta?

Foto: Scanpix/Sakala/Elmo Riig.

Kuidas uued tooted kauplusesse jõuavad? See on jaekettide jaoks üks väga oluline, kuid samas ka väga põhjalik ja keeruline küsimus, millele iga bränd tõenäoliselt omamoodi läheneb.

“Kõige olulisemaks on see, kas antud toode on kliendile oluline ja millist lisaväärtust ta tervikuna ettevõttele annab,” sõnas Katrin Riisalu, Selveri ostudirektor. Kui toode on oluline, siis jälgitakse tema sõnul juba olemasolevaid tooteid ning analüüsitakse, kas valitud kategooriat on uue tootega vaja täiendada.

“Otsuse langetamise kriteeriumiteks on kindlasti ka toote välimus, maitse ja hind. Oluline on muidugi ka koostis ning hinna ja kvaliteedi suhe ning päritolu,” lisas ta.

Valiku tegemine ei ole sugugi kerge ülesanne

Enamasti uutel toodetel testperioodi pole, kuid Riisalu sõnul on siiski aeg-ajalt vaja välja selgitada kuidas kliendid uue toote vastu võtavad. “Uudistoote saab võtta lühikesse kampaaniasse ja seejärel jälgida, kuidas kliendid käituvad,” sõnas ta. Kui toode tuleb aga otse sortimenti ja kolme kuu jooksul selle vastu huvi ei näidata, siis jäetakse see kaubavalikust üldjuhul välja. Seega on uute toodete üle otsustamise juures vaja kaaluda väga palju erinevaid aspekte, millest olulisim on mõistagi müüdavus.

Uute toodete valikul on lõppotsus ostujuhi teha, kes peab sealjuures kõiki eelnimetatud ja ka nimetamata põhjendusi ja võimalusi arvesse võtma. “Otsused sünnivad sageli ka sortimendi koosolekutel, kus on erinevaid inimesi, kes igapäevaselt klientidega kokku puutuvad ja oskavad toote vajadust lähtuvalt nõudlusest hinnata,” selgitas ta.

Kui toode on juba välja valitud, teeb ostujuht tootele sobiva müügihinna ja toode sisestatakse Selveri andmebaasi. Lisaks on muidugi vaja tootest pildid teha ja ära mõõta, sest riiuli asukoha uuele tootele määrab ära väljapanekute osakonnas töötav inimene. “Igale tootele arvestatakse juurde ka see, kui palju seda toodet riiulisse mahub. See protsess võib kokku võtta kuni üks kuu,” sõnas Riisalu.

Märksõnad: , ,

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.