Kuidas SelveEkspress Eesti vallutas?

Foto: Hendrik Osula.

Viimase üheksa aastaga on SelveEkspress läbi teinud mitmeid muutusi ja jõudnud kõikjale Eestisse.

Selveri müügiprotsesside juht Marju Mikli tutvustas, kuidas SelveEkspress, mida alguses ei juletud või soovitud kasutada, lõpuks klientide südamed võitis.

Kuidas kliendid SelveEkspressi vastu võtsid?

Esimene SelveEkspress avati 2011. aasta aprillis Tallinnas Kadaka Selveris. Algusaegadel tuli ette, et kliendid kippusid SelveEkspressi pulte endaga koju kaasa võtma, arvates ekslikult, et need on isiklikud.

Toona pidi SelveEkspressi kasutamiseks sõlmima infoletis lepingu, mis tänaseks on asendunud paari nupuvajutusega SelveEkspressi terminalis.

Osa inimesi võttis SelveEkspressi vastu väga kiiresti, ent massidesse see siiski ei läinud.

Tegemist oli uue ja harjumatu asjaga, Baltimaades oli Selver super- ja hüpermarketite sektoris esimene, kes sellise lahenduse kasutusele võttis. Eesmärgiks seati, et SelveEkspressi kaudu võiks tulla 25% käibest. Esimesel ja teisel aastal see siiski veel ei õnnestunud.

Kuidas on SelveEkspressil aastate jooksul läinud?

Kui 2011. aastal oli SelveEkspress vaid Tallinna Kadaka Selveris, siis järgmisel aastal lisandusid pealinnas ka Pirita, Kakumäe ja Järve kauplused ning ühtlasi hakkas kasvama SelveEkspressi tuntus.

2013. aastal jõudis SelveEkspress Tartusse ja Pärnusse. Kolmandal tööaastal saavutati Tallinnas seatud eesmärgid, kiiresti tuli järele ka Pärnu, aga Tartu kliendid osutusid veidi konservatiivsemateks.

Käesoleval aastal jõuab SelveEkspress Võrru ja seega võib öelda, et sellega oln vallutatud kogu Eesti.

Mida on Selver iseteeninduse arengust õppinud?

Nii mõnegi kliendi jaoks takistas SelveEkspressi kasutamist see, et tingimustega nõustumiseks tuli sõlmida leping.

Seetõttu asendati üsna pea kirjalik leping kaupluses terminalis antava nõusolekuga. Pärast terminalis nõusoleku andmist sai teenust Partnerkaardi registreerimisel kohe ka kasutama hakata.

Pidevalt on arendatud ka SelveEkspressi pulti. Alguses ei saanud puldil sisestada näiteks kauba kogust, kuid üsna kiiresti see võimalus lisati. Veel täiendati tarkvara, et puldil oleks näha toote lõpphind selliste kampaaniate ajal, kus allahindlus on välja kuulutatud protsentidena, mitte soodushinnana.

Oluline muutus oli puldiseina lisamine maksealade juurde. Kui varem tuli pult asetada makseterminali küljes olevasse hoidikusse, siis praegu saab puldi panna makseala juures olevasse puldiseina.

Samast kohast saab pulti ka võtta – nii tekkis juurde mugav viis kasutada pulti vahetult enne maksma asumist. Selle võimaluse kasutajaid on üsna palju, mistõttu on SelveEkspressi kasutamine suurenenud.

Väiksemaid muudatusi on SelveEkspressis tehtud pidevalt. Aja jooksul on
muutunud nii tarkvara kui ka puldi ja makseterminali kasutajaliides. Mõningad suuremad muudatused on praegu töös, kuid neid on veel pisut vara avaldada.

Kui palju SelveEkspressi kasutatakse?

Kõigi kaupluste peale kokku moodustasid SelveEkspressis tehtud ostud 2019. aastal 50% kogu käibest, aasta varem oli see näitaja 39%.

Olulise panuse kasvu andsid äsja avatud kauplused, kus 2018. aasta lõpus või 2019. aastal SelveEkspress kasutusele võeti. Samal ajal suurenes SelveEkspressi kasutamine aga kõikjal.

Väga palju kasutatakse SelveEkspressi Tallinna Kadaka, Järve, Arsenali ja Marienthali Selveris. Samuti Peetri, Saku ja Keila kauplustes.

Ühtekokku on 20 kauplust, mille käibest üle 50% tuleb SelveEkspressi kaudu. Üheksal kauplusel on see näitaja alla 30%, aga neilgi tuleb SelveEkspressi kasutajaid aina juurde.

Kas teadsid, et SelveEkspressis on…

  • 348 makseterminali;
  • 4800 ostupulti;
  • 460 000 püsiklienti;
  • 66% kasutajatest on naised, 34% mehed;
  • kõikidest ostude sooritajatest puldi kasutajad 51% mehed, 29% naised;
  • kõige rohkem kasutajaid vanuses 31–40 eluaastat;
  • keskmine puldiga sooritatud ost 20% suurem kassapidajale makstud ostust.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.