Selveri blogi

Kuidas suures jaeketis töötajate puhkuseid planeeritakse ja mille järgi palgatõusu arvestatakse?

Foto: Scanpix/PM/Margus Ansu.

Puhkuste planeerimine võib isegi väikses ettevõttes olla paras peavalu. Samas peavad graafikute organiseerimisega hakkama saama ka sadade või isegi tuhandete töötajatega ettevõtted, nagu näiteks Selver. Samuti on suure kollektiiviga ettevõtetes olulisel kohal palgaküsimus, täpsemalt, palgatõus.

Puhkused panna paika aasta alguses ja iga töötaja peab puhata saama

Selveri äriarvestuse juht Kristjan Anderson selgitas, millistest põhimõtetest nii puhkuseid kui palgatõuse planeerides lähtutakse ja kuidas see ühes Eesti suurimas jaeketis kõik toimima saadud on. “Selveris töötab umbes 2600 inimest, nii et arvepidamist jagub,” ütles ta. Välja teenitud ja ära kasutatud puhkuste arvestamine on Andersoni sõnul usaldatud arvutite hoolde, et kogu süsteem võimalikult kindel oleks.

“Puhkuste välja andmine põhineb ettevõttesisesel korral, mis mõistagi võtab arvesse seadusandja poolt seatud nõudeid. Lisapuhkuseid on Selveris ette nähtud alla 3-aastase lapse vanemale või vähemale kolme alla 12-aastase lapse vanemale. Töötajatel, kes Selveri heaks on vähemalt viis aastat töötanud, on võimalus saada lisapuhkuse päevi,” selgitas ta.

Kõik puhkuste graafikut pannakse paika aasta esimeses kvartalis. Iga töötaja peab saama vähemalt ühe 14-päeva kestva puhkuse ning ülejäänud puhkuse välja võtmine võib toimuda juba nädalate (7 päeva) kaupa. “Üks puhkus peab kindlasti jääma suveperioodi ehk ajavahemikku maist septembrini,” sõnas Anderson.

Tööandja jaoks on oluline, et töötaja puhkab ja oma välja teenitud puhkuse jooksval aastal ära kasutab, kuna muidu võib tekkida läbipõlemine. “Ette on nähtud, et välja teenitud puhkus peab olema välja võetud hiljemalt järgmisel aastal, seega aastate pikkust kogumist Selver heaks ei kiida.”

Tublile töötajale tuleb maksta võimalikult head palka

Töötasu on alati olnud ühiskonnas veidi sensitiivsem teema. Selveris ei kehti põhimõtet, et iga aasta peab kõikide töötajate töötasu teatud protsendi võrra tõusma. “Kui üldse on mingi reegel, siis see, et tublile töötajale tuleb maksta võimalikult head palka,” rääkis Anderson. Seega on põhitöötasu suuresti sõltuv iga töötaja konkreetsest tööpanusest ja oskustest, mitte otseselt tööstaažist või millestki muust.

“See tähendab, et palgatõus jõuab esimesena ja tihedamini just tublidele töötajateni,” lisas ta. Mida enam töötaja panustab ja mida suurem on tema oskuste spekter, seda suurem on ka tema töötasu, kinnitas äriarvestuse juht ja lisas, et sedasi võib juba täna tublima ja vähem tublima teenindaja palgatase vahe olla üle mitmesaja euro, kuigi amet on kahel inimesel sama.

“Kahjuks liigub kaubandussektor jätkuvalt keskmisest brutopalga tasemest allpool, kuid läbi igapäevaste protsesside efektiivsemaks muutmise ja tegusa meeskonna leidmise üritame pidevalt toime tulla väiksema koosseisuga, mis võimaldab olemasolevatele töötajatele kõrgemat töötasu maksta ja seeläbi keskmise brutopalgaga vahet vähendada.”

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.