Millised on populaarseimad Selveri tooted läbi aastate?

Foto: Hendrik Osula.

Kui keegi küsiks sinult, millist toodet toidupoest kõige enam ostetakse, siis mida sa esimese hooga vastaksid? Kas esimese asjana tuleks pähe lause “poodi piima ja saia järele” või turgataks pähe hoopis mõni muu toode?

Selveri müügimahtude järgi koostatud top 100 nimistu annab selge ülevaate sellest, milliseid tooteid eestlased enim ostavad ja kuidas trendid viimase kuue aasta jooksul muutunud on.

Millised on kõige enam müüdud tooted?

Võrreldes 2019. ja 2014. aasta Selveri müügitabeli top 100 tooteid tõi ettevõtte äriarvestuse juht Kristjan Anderson kohe välja, et kilekotti ja kilepiima ei ole aastate jooksul suutnud troonilt ükski teine toode kõigutada. Vastavalt esimese ja teise koha toodete müügimahud on küll võrreldes viie aasta taguse ajaga vähenenud, ent ületavad siiski julgelt teisi edetabeli tooteid.

“Kõrgeim uustulnuk tabelis on paberkott, mis on kerkinud kolmandale kohale,” sõnas Anderson. Veel 2014. aastal ei mahtunud paberist ostukott isegi saja enimmüüdavama toote sekka, mis näitab, et inimestele on üha enam hakanud korda minema see, millega nad oma kaupu koju viivad.

Kuigi 2,5% kilepiim on nii 2014. kui ka möödunud aastal müügitabelis kindlalt teisel kohal, siis viie aastaga on siiski näha, kuidas eestlased on üha enam hakanud eelistama ka pure pakendis piima. Selle arvelt on 2019. aastal juba kilepiima müügimaht vähenema hakanud.

Lemmiktoodetest naljalt lahti ei öelda

Andersoni sõnul on viimaste aastate jooksul kliendid hakanud üha enam piimatooteid eelistama, millest annavad lisaks kilepiima populaarsusele märku veel hapukoore (+60% kasv), kohvikoore (+70%), kohukeste ja kohupiima tõus müügimahtude edetabelis võrreldes 2014. aastaga. “Kuue aasta vaates on aga kõvasti positsiooni kaotanud keefir, mille leiame neljanda kümne piirilt,” lisas ta.

Viie aastaga pole siiski esiviisikus suuri muutusi toimunud, sest endiselt leiab sealt lisaks piimale ja poekottidele banaani ja arbuusi, mis on selgelt klientide eelistatuimad puuviljad. “Banaani müügimahud on viie aastaga kasvanud ca 20%,” sõnas Anderson ja tõi veel puu- ja köögiviljade osas välja mandariini ja tomati kui kaks eelistatud müügiartiklit. Huvitaval kombel asetsevad mandariinid toodete nimekirjas mõlemal aastal just 14. Positsioonil – sedasi pole oma positsiooni hoidnud praktiliselt üksi teine toode.

Kuidas läheb õllel ja karastusjookidel?

Rääkides ajatutest populaarsetest toodetest ei saa kuidagi mainimata jätta lotopileteid, mis nii 2014. kui ka 2019. aastal top 10 toodete hulka mahtusid. “Aegumatu toode Rukkipala on jätkuvalt tugeval positsioonil ja kerkinud Selveri klientide eelistuses top 20-sse,” sõnas Anderson. Koos leivaga on populaarsust kogunud ka erinevad võitooted, mille müügimahud on 100 populaarseimat toodet vaadates kohati kahekordistunud.

Populaarsust on viie-kuue aastaga kaotanud ka suur 2-liitrine Coca-Cola, mille on asendanud pooleliitrises pudelis karastusjook.

Ilma suuremate üllatusteta leiab saja enimmüüdava toote seast ka õlut, mis on ainuke alkohoolne toode kogu nimekirjas. Erinevaid õllesid leiab tabelist lausa kuus tükki, kusjuures müügimahtude järgi võib öelda, et eestlane eelistab eeskätt ikkagi heledat linnasejooki. Kanget alkoholi enimmüüdud kaupade seast ei leia.

Veidi huvitaval kombel leiab Selveri top 100 toote seast tööstuskaupade valdkonnast vaid eelnevalt nimetatud poekotid.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.