Selveri blogi

See pole lihtne töö: Mida Selveri kassapidaja oskama ja teadma peab?

Foto: Scanpix/Sakala/Elmo Riig.

Kassapidajatega on toidupoes kokku puutunud praktiliselt igaüks, ent ometi ei tea paljud inimesed isegi seda, mida tema vastas olev inimene oma ekraanilt näeb ja mida see töö endast peale kauba läbi piiksutamine üldse kujutab.

Mida kassapidaja oma ekraanilt näeb?

Selveri kliendid ootavad kauplust külastades iseenesest mõistetavalt kiiret ja sujuvat teenindust. Tänapäeva kassaprogrammid on küll nutikad ja kiired, kuid samuti on neis korraga palju infot, millest kassapidaja pidevalt lähtuma peab. Kassapidaja kiiruse tagab programmiga töötamise vilumus ja teadmine, millise nupu all midagi asub. Samuti poes müüdava kauba tundmine, eriti mis puudutab näiteks puuvilju.

Kassapidajale vaatab pidevalt vastu kassa väli ehk tühi valge ruut, kuhu hakkavad ridamisi sisse skaneeritud tooted ilmuma. Väikeses kirjas ilmub tehingu juurde ka püsikliendi registreerimine. Samuti on kassapidaja vaateväljas numbri-, kaalu- ja koodinupud ning maksetehingu valiku nupud.

Reaalsed tegevused on ekraanile kuvatud kõige lihtsamal moel: toote kood, nimi ja hind. Täna ei saa kassapidaja kassas ise hindu muuta, kaupade laoseisu kontrollida ega klientidega seotud infot näha. Vaid tehingu lõpus saab kassapidaja kliendi boonussaldot näha.

Kassapidaja amet ei ole sugugi nii lihtne kui pealtnäha paista võib

Tööpäeva alustades ja lõpetades ei pea Selveri kassapidajad kassarahasid lugema, kuid see ei tähenda, et raha käsitlemise oskust vaja pole. Suuremates kauplustes võib üks kassapidaja teha päevas 400 kuni 500 kassatehingut ning eksimuste korral vastutab kassapidaja.

Kassaprogramm annab töötajale erinevatest tähelepanu nõudvatest olukordadest märku, olgu see siis märkega ekraanil või signaaliga. Kassapidaja peab seega suutma jooksvalt kaupade sisestamisel (piiksutamisel) tähele panna ka ekraani märguandeid või veateateid, olgu selleks siis alkoholimüügi kellaajaline või vanuseline piirang, teade vigasest koodist või probleemid kliendikaardiga.

Kuigi ühelt poolt võib kassapidaja amet tunduda rutiinse liinitööna, on iga tehingu taga tegelikult inimene, klient, kes ootab viisakat suhtlust, tervitust ja naeratust. Iga inimene on erinev ja sellest tulenevalt ka iga protsess. Kes annab kliendikaardi tehingu lõpus või avastab selle olemasolu kui tehing on lõpetatud, kes soovib seda ise tehingu keskel registreerida. Erinevad makseviisid, erinevad keeled – teenindaja peab kõigi jaoks olemas olema.

Kõige olulisem asi, mis kassapidaja ameti juures inimestel meelest kipub minema

Klientidega suhtlemine on üks kassapidaja ameti olulisimaid osi, mis tähendab omakorda ka seda, et kahjuks on just kassapidaja sageli esimene, kes kliendi pahameelest kuulda saab.

Vahel kipuvad kliendid aga unustama poes käies ühe väga lihtsa asja: kassas istub samuti inimene kõigi oma tugevuste ja nõrkustega. Inimene, kellel on samuti head ja halvad päevad.

Märksõnad: , ,

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.