Selveri blogi

Müstiline ladu: Kui palju toidupoe tagaruumides tegelikult kaupa hoitakse?

Fotod: Raul Mee.

Mistahes kauplust külastades võib klient end leida olukorrast, kus just temale vajalik toode on parajasti riiulilt otsa saanud.

Vahet pole, kas tegu on toidu- või kingapoega, üldiselt pöördutakse sel juhul ikkagi klienditeenindaja poole, et uurida, ehk leidub laoruumis veel sobivat kaupa. Olenevalt poest võib inimene laoruumist tõesti oma kauba kätte saada, kuid sageli on kõik tooted juba riiulitele välja pandud.

Kui palju kaupluse tagaruumides kaupa hoitakse?

Selveri logistikajuhi Hannes Falteni sõnul on talt üpris tihti küsitud, kui suured Selveri kaupluste tagaruumid on ja kuidas kogu kaupluse sortiment sinna ikkagi ära mahub. “Kaupluse tagaruumid ei ole kohe kindlasti nii suured kui müügisaal ja laoseisud sõltuvad toodete käibekiirusest ning sellest, kui pikalt tooted säilivad,” sõnas ta.

Erinevalt levinud arvamusest, nagu peidaksid jaekauplused tagaruumides lademetes kaupu, on hoopis müügisaal tegelikult kaupluse suurim “ladu”. “Kui kaup hommikul kauplusesse jõuab, viiakse tooted kohe müügiriiulile või siis alusega müügikohale,” rääkis Falten.

Tegelik kogus kaupa, mida tõesti lao tagaruumides hoitakse, piirdub maksimaalselt ühe päeva varuga – ja sedagi ainult jahedatel ja värsketel toodetel.

Fotod: Raul Mee.

Mis siis juhtub, kui kaup otsa peaks saama?

Kuna lõviosa kaubast hoitakse müügisaalis, võib tõesti tulla ette olukordi, kus kaup on riiulilt sõna otseses mõttes otsa saanud.

“Kui see juhtub õhtul kell 20, pole üldjuhul seis kõige halvem,” sõnas Falten ja lisas: “Oleme oma varude juhtimisel lähtunud loogikast, et pigem pits puudu kui ämber üle. Kui kaupa ülearu tellida, eriti värskeid tooteid, kaasnevad sellega mahakandmised ja säilivusaja ületused.”

Kauba ehk toiduainete äraviskamine ei ole aga teatavasti kellelegi meeltmööda tegevus, mistõttu ei saa Selveri puhul rääkida “müstilisest laoruumist”, kus nädala jagu varusid kliente ootavad, vaid pigem hoopis “müstilisest” varude juhtimisest, mis tagab värske kauba olemasolu ja võimalikult väiksel määral ülejääkide äraviskamist.

“Selver tarnib nädalas kuus korda kauplustesse kaupa, kusjuures leidub ka tooteid, mida tuuakse värskuse tagamiseks müügimajja isegi kaks korda päevas,” ütles logistikajuht.

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.

Populaarsed lood mujal Geeniuses