Selveri blogi

Pikad kassajärjekorrad ja restoranis käimine: kuidas poes võimalikult kiirelt käidud saab?

Foto: Jürg Samel.

Kellelegi meist ei meeldi järjekorras oodata. Tahes-tahtmata tuleb selliseid hetki elus siiski ette – näiteks õhtuse tipptunni ajal toidupoe järjekorras.

Selver saab sarnaselt teistele jaekettidele klientidelt sagedast tagasisidet ning just järjekordades ootamine on üks levinuimaid asju, mis inimestele poeskäimise juures ei meeldi. Kuid poes on võimalik käia ka ilma järjekorras ootamata ja tegelikult isegi jalga kodust välja tõstmata.

Toidupoes käimine versus restoranis söömine?

Selveri juhataja Kristi Lombi sõnul on tagasiside ettevõte jaoks ülimalt oluline ning kõikide kaupluse teenuste eesmärgiks on alati klientide elu võimalikult lihtsaks ja mugavaks teha. Just seepärast on Selveri kauplustes olemas SelveEkspress ehk puldiga iseteeninduskassad. “SelveEkspress sobib kõigile, kel on kiire ning kes ei taha poes kulutada aega asjade korvi, seejärel kassalindile ja pärast veel kotti ladumisele. Puldikasutaja võib kaubariiulist toote otse oma isiklikku kotti tõsta. Enne poest väljumist jääb üle vaid skaneeritud toodete eest tasuda,” rääkis Lomp.

Samas ei ole kõik Selveri kliendid seda meelt. Nimelt on osa inimeste jaoks poes käimise juures olulisel kohal ka inimaspekt. “Paljude klientide jaoks on oluline ka inimesega suhtlemine, näiteks kassapidaja tervitus ja kassas inimesele raha andmine,” sõnas ta. Võrdluseks võib tuua näiteks väljas söömise. Restorani kohale minnes on osa kogemusest see, et sind teenindatakse personaalselt. See oleks toidupoes võrdeline kassapidajaga suhtlemisega. Mõistagi läheb restoranis söömas käies ka kiirtoidukohaga võrreldes rohkem aega, mis on vahel – kuid enamasti siiski väga lühikest aega – ka Selveris kassajärjekordade puhul tõsi.

Teine variant on käia nn kiirtoidukohas ehk kasutada SelveEkspressi, kus iniminteraktsioon on väiksem või praktiliselt kadunud, aga kust saab kauba kiiremini kätte.

Neile, kes ühel või teisel põhjusel ei taha või saa ise füüsiliselt toidupoodi kohale tulla, on Selveris olemas ka kolmas variant. E-Selver on seega eelmist restorani näidet jätkates võrdeline toidukulleriga – klient esitab internetis tellimuse, valib endale sobiva aja kohaletoomiseks ning kaubad tuuakse talle ukse taha kohale. Mõistagi tuleb selle teenuse eest ka veidi juurde maksta, täpselt nagu toidukulleriga pitsat tellideski.

Toidupoe töötaja ei ole lihttööline

Kui minevikus peeti kassapidaja ja saalitöötaja ametit üpris lihtsaks tööks, mis kogemust ega oskusi ei vaja, siis Lompi sõnul on see tänapäeval vähemalt Selveris täiesti muutunud. “Selveri teenindaja ei ole lihttööline. Ta peab oskama palju erinevaid ülesandeid ja ametikohti täita, enam ei ole nii, et on ainult kassapidaja või ainult kaupade väljapanija,” sõnas ta.

Seda, et poeteenindaja amet pole sugugi lihtne, näitab ka tänane tööturg. Jaekaubanduse valdkonnas on palgakasv üks kiiremaid ning Lompi sõnul ei ole enam palk peamiseks faktoriks, mis inimesi heidutab. Pigem vastupidi – Selveri teenindaja võib täna teenida kuni 5,5-eurost ja kõrgemat tunnipalka, mis tähendab kuus ligi 1000-eurost põhipalka ning kuhu lisanduvad veel erinevad boonused.

“Meie eesmärk on inimestele oma töö eest väärilist ja võimalikult head palka maksta,” sõnas ta. “Inimressurss on täna ettevõttes kõige väärtuslikum ning seepärast on oluline, et töötajad oleksid suutelised vajadusel kassas olema, kaupu välja panema või näiteks infoletis kliente teenindama. Sedasi saame töötajatele ka üha kõrgemat tasu maksta.”

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.