Mis on Selveri pagaritoodete kvaliteedi saladus?

Foto: Shutterstock

Maitsvad pitsad, suus sulavad pirukad, õhulised saiakesed ja kringlid, mille keerdude vahele on poetatud parasjagu rosinaid, kreemi või martsipani… Kõike seda pakuvad Selveri pagariletid. Mis on suurepäraste ampsude saladus, avaldab Selveri pagaritoodete kategooriajuht Aimar Kann.

Kohapeal tehtud ja värske

Selveri Köök valmistab pagarilettidele pitsade ja osaliselt kringlite ning stritslite täidiseid, kuid pagariletis müüdavad pagaritooted (väikesaiad, pirukad, stritslid, kringlid, suupisted, pitsad jms) valmivad igas pagariletis kohapeal, sooja südamega tööd tegevate pagarite ja kondiitrite käe all.

“Köögiga käib meil tihe koostöö ning kui tekib mõni hea idee ja soov uut toodet valmistada, siis esmalt uurime täidise valmimise võimalust ikka oma köögist,” ütleb Kann, kelle kinnitusel küpsetatakse pagarilettide jaoks uued tooted iga päev.

“Müüme ainult värskeid ja samal päeval küpsetatud tooteid. Erandiks on vaid kringlid ja stritslid, mille realiseerimisaeg on pisut pikem – neid saab müüa kaks päeva.”

Kindel ja ühtlane kvaliteet

Kann avaldab, et pagaritoodete tainast kohapeal siiski ei tehta. See ostetakse sisse sügavkülmutatult ja kindlal põhjusel – Selveri jaoks on oluline tagada kõikides küpsetuspunktides ühtlane kvaliteet ning lisaks oleks igas pagaripunktis eraldi väikeste kogustena taina valmistamine ka liiga aja- ja tööjõukulukas.

“Aastaid tagasi arendas Selveri hea koostööpartner Eesti Sai meie soovist lähtuvalt meile välja kringli- ja stritslitaina toorikud. Oma kvaliteedilt ja maitseomadustelt ei jää see sügavkülmutatud tainas alla värskelt kergitatud ja samal päeval valmistatule.

Lisaks aitab sügavkülmutatud tainatoorik tagada piisava laovaru ka ettenägematuteks suuremateks tellimusteks,” põhjendab Kann seda, miks saiatainast Selverites kohapeal ei tehta.

Uusi tooteideid tuleb ka klientidelt

Pagaritoodete tootearenduse, retseptide koostamise, toiteväärtuse määramise ja tootekirjeldustega tegeleb Selveris pagarilettide küpsetusjuht.

Ta mõtleb välja uue toote, otsib sobiva tooraine, testib, teeb esmased küpsetused ja seejärel, kui toode on heaks kiidetud, alustab retsepti koostamist.

“Klientidelt saame toodete kohta tagasisidet, vahel ka ettepanekuid, mida võiks valikusse lisada. Uusi ideid pakuvad välja ka oma töötajad, lisaks jälgime muidugi toitumistrende ja seda kõike arvestades tulevad ka uued tooted,” tutvustab Kann tootearenduse protsessi.

Ta avaldab ka, et enne lõplikult sortimenti arvamist läbivad kõik tooted degusteerimise ja müügianalüüsi – toimub aus ja läbipaistev valik. Loomulikult on seejuures väga olulised toote maitse, lõhn ning väljanägemine.

Aga päris mööda ei saa vaadata ka toote hinnast – see peab olema mõistlik ja taskukohane, sest head toodet ei ole mõtet ainult vitriini seisma panna.

Ajaga tuleb kaasas käia

Uusi tooteid tuuakse Selveri pagarilettidele lähtuvalt hooajast, personali võimekusest ja loomulikult ka nõudlusest või soovist mõne uue maitse järele.

Põhjalikult vaadatakse sortiment üle kindlasti kord aastas, aga uusi tooteid lisandub ka jooksvalt.

Muidugi püütakse Selveris ajaga kaasas käia ja veganitele on valikus näiteks mustikatäidisega croissant, mille tagasiside ja ka müüginumbrid on üsna head. Uutest toodetest ostetakse meelsasti ka moonipõimikut. Ja nõutud on ka Selveri pagarite valmistatud suupisted.

Läbi aegade on aga populaarsena püsinud muidugi viineri- ja lihapirukas ning juusturull. Magusatest saiakestest on armastatumad kaneelirull, kreemisai, kohupiimapirukas ja -tasku. Ning paari aasta eest lisandusid nö top-toodete seltskonda ka sõrnikud kohupiimaga.

Pätsiliste etteotsa kuuluvad tume ciabatta ja pikk juustusai.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.