Selveri blogi

Tutvu ametikohaga: mida teeb üks kaupluse juhataja tegelikult?

Selveri töötajate struktuur sarnaneb mitmetele teistele jaekettidele, alustades klienditeenindajatest ja saalitöötajatest kuni kaupluse juhataja ja keskastmejuhtideni välja ning sealt edasi juba valdkondade juhtideni.

Juhataja vastutab absoluutselt kõige eest

Kõige rohkem puutuvad kliendid mõistagi kokku klienditeenindajate ja saalitöötajatega, kuid igapäevaselt kaupluses käies on tarbijate jaoks tegelikult väga oluline ka kaupluse juhataja töö. Selveri juhatuse liikme Kristi Lompi sõnul vastutab kaupluse juhataja oma kaupluses kõige eest.

“Ta vastutab selle eest, et kaubad oleksid riiulitel, väljapanekud atraktiivsed, et kaupluse müügitulemused oleksid head ja eesmärgid täidetud, et personal oleks koolitatud ja motiveeritud,” loetles ta. Kui eelnimetatud asjad on korras, on Lompi sõnul ka klient rahul ning tuleb Selverisse tagasi. Tänu klientidele on jällegi müügitulemused täidetud. “Niisiis on kõik omavahel seotud,” lisas ta.

Lisaks kõigele eelmainitule peab kaupluse juhataja vastutama veel selle eest, et toidu- ja tuleohutus oleks tagatud, et müügil olevad puu- ja köögiviljad oleksid kvaliteetsed ning et vaatamata kampaaniate vahetusele hinnad riiulitel alati õiged püsiksid. “Jah, nende teemadega seotud tegevusi viivad ellu meeskonna liikmed, aga lõppvastutus on siiski juhil,” sõnas Lomp.

Ükski töö ei saa üksi tehtud

Seetõttu peavad juhatajal silmad sõna otseses mõttes kõikjal olema. Õnneks on Selveris juhatajale abiks erinevad ametkonnad, kliendid ja meeskonna liikmed. “Erinevate ametkondade esindajad teevad meie kauplustes regulaarseid kontrolle ja me võtame neid kui koostööpartnereid, kes aitavad meil puudustega tegeleda. Klientide tagasiside on juhatajatele hindamatuks tööriistaks – oleme tänu külastajatele võtnud sortimenti mitmeid tooteid, kliendid on märganud kauba hulgas rikutuid tooteid ja nii edasi,” selgitas ta.

Lompi sõnul ongi juhataja töö keeruline, kuid sobib hästi neile, kellele ei meeldi rutiin, kes on tulemustele orienteeritud ning kes võtavad võimatuna näivat ülesannet kui väljakutset ja võimalust tõestada, et kõik on võimalik. “Kindlasti ei ole meie juhatajad need inimesed, kes ainult käsklusi jagavad,” rääkis ta. “Pigem on nad eestvedajad ja eeskujuks kõikidele teistele töötajatele. Nad panevad alati käe ise kõigele külge. Nii pole üldse harv juhus, kui meie kaupluse juhataja infoletis või kassas teenindab, kaupu tellib või hoopis põrandapesumasinaga põrandat peseb.”

Jõulude, suurte kampaaniate ajal või kui gripi tõttu pooled töötajad töövõimetuslehel on, võib juhtuda, et kaupluse juhataja oma kabinetti ei jõuagi. “Õnneks on talle toeks tema meeskond,” ütles ta. “Juhi ja alluvate vahel on pigem sünergia kui jäik ülemuse-alluva suhe. Omatöötajapäeval oli see hästi näha, kuidas meeskonnad oma juhataja ümber kogunesid ning kõik ülesanded koos läbi tegid.”

Juhatajaks võib saada igaüks

Suurem osa juhataja tööst ongi inimeste juhtimine, kuna ilma tragide ja motiveeritud töökaaslasteta ei saavuta ühtegi eesmärki. Selveri kaupluste juhatajad on Lompi sõnul väga teadlikud, et hea aitab enam kui hirm ning seetõttu kiidetakse oma inimesi tubli töö eest ning kuulatakse, mida meeskonna liikmetel öelda on.

Tema sõnul ei tähenda hea läbisaamine siiski seda, et juhataja ei julge oma inimestele arendavat tagasisidet anda. “Ka ebameeldivatest asjadest peab rääkima ning töötajale selgitama, miks nii või naasugune käitumine Selveri põhiväärtustega kokku ei lähe. Mõnikord tuleb juhil võtta vastu ka raskeid otsuseid ning lõpetada koostöö selliste töötajatega, kellega on tekkinud väärtuskonflikt,” selgitas ta.

Selveris on mitmed kaupluse juhatajad alustanud ametiredeli kõige esimeselt pulgalt. “Hea näide on juhataja, kes alustas meie juures üldse hooajatöö abilisena,” ütles Lomp ja lisas, et kaupluse juhatajaks pürgijal peab olema ambitsiooni ja julgust vastutada. “Kindlasti ootame inimeselt oskust eesmärke seada ning neid ka täita. Vähem tähtsad pole ka suhtlemisoskused. Oluline on olla paindlik ja õppimisvõimeline – ajad muutuvad ning need, kes suudavad muutuvas maailmas hakkama saada, on tulemuslikumad.”

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.