Kuidas firma andmetest selge graafiline ülevaade luua?

Erinevad äritarkvarad on täis funktsioone ja võimalusi, mis aitavad ettevõtte tegevust paremini kaardistada ja efektiivsemaks muuta. Tarkvara õigesti kasutades on võimalik olemasolevate andmete põhjal teha firma finanstandmetest järeldusi ja neist õppida.

Õnneks on API abil võimalik tekitada selgeid ja arusaadavaid graafikuid, et nii endale, teistele töötajatele ja eelkõige juhtkonnale selgemini toimuvast ülevaade anda. 

Ei ole “harju keskmist ettevõtet” ehk milliseid andmeid API abil kuvada võiks?

See, millist informatsiooni mõni firma enda protsesside parendamiseks kasutab ja kuidas ta seda esitleb, on täpselt sama lai ja kirju kui valik ettevõtteid, mis maailmas tegutsevad. Erinevate ettevõtete tegevused, vajadused ja lahendused on individuaalsed. Hea äritarkvara peab ja suudab nendega kohanduda. 

On muidugi andmeid, mis on iga ettevõtte jaoks olulised – näiteks käive. Firma kulude ja tulude kohta ülevaate tekitamisega ei jää ükski raamatupidaja hätta. Kuid kui kasutusel on mõni raamatupidamistarkvara, näiteks Standard Books, siis võib asja ka sammu võrra kaugemale viia. 

Juhatus võib tahta näha, millised müügiartiklid kõige enam müüvad ja millised kõige vähem.

Raamatupidaja saab tarkvaras toote klasside kaupa käibe välja tuua, API abil andmed graafiliselt kuvada ning ülemustel ongi pilt selge – sellesse tootesse investeerime rohkem, selle võtame müügilt.  Kuid käibe kuvamine on vaid kõige lihtsam näide erinevate andmete kombineerimisest ja nende graafiliselt kuvamisest.

Näiteks võib müügiga tegelev ettevõtja tahta graafiliselt jälgida iga müügitehingu täitmise aega. Hea tarkvara abil saab ta välja võtta müügitellimuste esitamise aja, kõrvutada selle toodete väljasaatmise ajaga ning näha, kas protsessi oleks võimalik kiirendada.

Tegelikult on Standard Booksi võimalused oskusliku kasutaja käes piiratud vaid tema enda kujutlusvõimega. Äkki huvitab ettevõtjat, mitmel kliendil on 8-kohaline telefoninumber või millisel nädalapäeval tellitakse tavapärasest rohkem kaupa?

Kuidas API enda jaoks tööle panna?

Arusaadavalt ei pea Standard Booksis kokku pandud andmed ja nende graafilised lahendused olema üldse raamatupidamisega seotud. Eelmises sektsioonis toodud mõtteid võib rakendada nii logistika, klienditeeninduse kui ka turunduskampaaniate kontekstis. 

Kuid millest üldse alustada ehk kuidas API abil andmed graafiliselt välja tuua, et neist mugav ülevaade tekiks?

Standard Booksi kasutajad saavad ka laia valiku erinevaid õppematerjale, mis katavad ära praktiliselt kõik teemad ja küsimused, mis tarkvara kasutades tekkida võivad. Esimese asjana tuleks tarkvaras API võimekus aktiveerida – mille kohta on juhend – ning seepeale on kõik tarkvaras sisalduvad registrid üle API liidese loetavad.

Seda, kuidas iga klient API enda jaoks tööle paneb ja millist programmi ta selleks kasutab, on juba ettevõtja enda valik. Ühendust võib võtta ka Excellenti konsultantidega, kes oskavad soovitada levinumaid tarkvarasid, mis API-t loevad. Kui firma projektijuht on näiteks tõeline Exceli guru, siis Excelit on võimalik otse Standard Booksist API-t lugema panna küll. 

Tihti valivad kliendid välja partneri, kes on spetsialiseerunud andmete visualiseerimisele ja suudab peale kliendi vajaduste kaardistamist juba personaalseid lahendusi pakkuda. 

Näiteks OÜ Silikaat Grupi – 33 ettevõttest koosnev katusfirma, kujutage vaid neid andmeid ette – leidis endale partneri SoftAccountsi näol, kes koostab Standard Booksis kokku pandud andmete põhjal täpselt selliseid graafikuid ja visuaale, nagu juhatusel vaja on.

Vaata lähemalt, kuidas Silikaat Grupp on enda jaoks API tööle pannud siit.

Äriasjade haldamiseks on mõistlik kasutada majandustarkvara. Vaata, kuidas ettevõtted on Standard Booksi äritarkvara enda kasuks tööle pannud ning tutvu võimalustega lähemalt SIIT.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.