Kuidas käib kodukontorisse kolinud töötajale vahendite maksustamine?

Ülemaailmse pandeemia tõttu pidid firmad möödunud aastal oma tegevusi suurel määral ümber korraldama. Suurimate trendide seast võib kindlasti esile tuua kaugtöö ja kodukontorite hüppelise kasvu pea kõikides ettevõtetes, kus see võimalik oli.

Kuidas on aga lood kodukontori kulude maksustamisega, kui töötajatele on vaja kaugtöö jaoks uusi töövahendeid soetada?

Kuidas käib kodukontorisse kolinud töötajale vahendite maksustamine?

Kodukontori mõiste hõlmab nii kaugtööd, tööandja nõusolekul kodunt töötamist, tööandja asukohas töötamist kui ka füüsilisest isikust ettevõtjana kodus töötamist. Kaugtöö tähendab, et tööandja ja töötaja on leppinud kokku, et töötaja teeb tööd väljaspool tavalist töö tegemise kohta, näiteks töötaja elukohas.

Kui tööandja suunab töötaja kaugtööle, tuleb sageli muretseda töötajale ka kodukontorist töötamiseks vajalikud töövahendid. Siin on variant transportida vajalikud töövahendid (nt kuvar, laud, tool jms) kontorist töötaja koju või soetada töötajale uued vahendid.

Töötajale kodukontoris töötamiseks vajaliku vara soetamisel saab tööandja maksuvabalt hüvitada kuludokumentide alusel ainult need kulud, mis on otseselt seotud tööga ehk mida kasutatakse töö tegemise eesmärkidel.

Kui töösuhte lõpetamisel või tagasi kontorisse kolimisel otsustatakse, et vara jääb töötaja kätte, siis tuleb vara erisoodustusena maksustada turuhinna alusel. Maksukohustust ei teki, kui töötaja hüvitab vara tööandjale.

Kodust töötades võivad suureneda ka töötaja kommunaalteenuste kulud nagu internet ja elekter. Selliste kulude hüvitamiseks peavad tööandja ja töötaja jõudma kokkuleppele ning hüvitatavate kulude proportsioon peab olema tööandja poolt põhjendatud. 

See tähendab, et eelnevalt peavad töötaja ja tööandja leppima kokku, kui suur osa kodu kommunaalkuludest on seotud kodukontoriga. Samuti on oluline tähele panna, et maksuvabalt on võimalik hüvitada ainult kulud, mis on seotud tööga.

Ehk siis internetiteenuse kulusid on võimalik hüvitada maksuvabalt vastavalt töö jaoks kasutamise osakaalule, kuid kommunaalarve ühistu või raamatupidaja kulud maksuvabalt töötajale hüvitamisele ei kuulu.

Erilist tähelepanu tasub pöörata äriühingule, mille kontor asub juhatuse liikme või töötaja kodus. Nii sellel kui ka füüsilisest isikust ettevõtja kodus töötamise tuleb puhul arvestada, et isiklikus tarbimises olev vara tuleb eristada ettevõtluses kasutatavast varast.

Kodukontori kulude maksustamisest saad lähemalt lugeda siit.

Hea tööriist kulutuste jälgimiseks on kasutada Standard Booksi Kulutuste moodulit, mis muudab ettevõttesisese kuluarvestuse ja -aruandluse pidamise kiireks ja lihtsaks. Lisaks on võimalik pidada arvet eraldi iga töötaja kohta, vaadata majanduskulude aruandeid ning käsitleda ettemakse ja tagasimakseid.

Lae alla endale programmi demo ning tutvu ka teiste Standard Booksi võimalustega lähemalt siit. 

Äriasjade haldamiseks on mõistlik kasutada majandustarkvara. Vaata, kuidas ettevõtted on Standard Booksi äritarkvara enda kasuks tööle pannud ning tutvu võimalustega lähemalt SIIT.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudiskiri toob Sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused. Telli siit!