Töötukassa

Piisab vaid arvutioskusest- Töötukassa e-karjääriteenustega ei kaota klient kvaliteedis, kuid võidab paindlikkuses

Tõenäoliselt ei üllata enam kedagi, et vaid loetud aastatega on kogu meie elu kenasti internetti kolinud. Harjumuspäraste asjade või teenuste kasutamiseks tuleb vaid diivanile istuda ning mugavalt sülearvutis toimetama hakata.

On muidugi asju, mis nõuavad silmast silma kohtumist ning personaalselt lähenemist, nagu näiteks karjääriteenused – aga sellegi on töötukassa viinud  virtuaalsele tasemele. Kuidas see toimib?

Kuidas e-karjääriteenustes osaleda saab?

Just nagu teenuse nimi vihjab, võimaldab e-karjääriteenus inimesel kodust lahkumata saada karjäärialast infot ja nõustamist. Ei pea muretsema transpordi, riietuse ega muude mugavusnüansside pärast. Igaüks valib ise, kus ta nõustamise ajal viibib, säästes seeläbi oma aega ja ressurssi. Oluline on vaid digiseadme ning internetiühenduse olemasolu. 

Kindlasti peab nutitelefonil või arvutil olema mikrofon, soovitatavalt võiks olla ka veebikaamera. Kõige tähtsam on aga, et karjäärispetsialistiga suheldes tunneks inimene end mugavalt ja turvaliselt.

Töötukassa e-karjääriteenused on kättesaadavad nii eesti, vene kui ka inglise keeles, e-kirja ja telefoni teel ning Skype’i ja Microsoft Teamsi kaudu. Kanali valib inimene ise, samuti selle, kas ta suhtleb karjäärispetsialistiga personaalselt või osaleb hoopis e-töötubades.

E-töötubades antakse praktilisi harjutusi ja peetakse arutelusid. Need kestavad keskeltläbi 90 minutit ning seal tuleb aktiivselt kaasa lüüa: e-töötoas saab analüüsida oma tugevusi ja oskusi, teadmisi õppimisvõimalustest, muutuvast töömaailmast ning infot, mida silmas pidada kandideerimisvestlusel. 

Samuti jagatakse praktilisi näpunäiteid, kuidas internetist kiirelt usaldusväärset infot leida ning kuidas koostada kooli või tööle kandideerimise dokumente. E-töötubade lisandväärtus on grupiliikmed – nende lood ning kogemused. 

Personaalseks suhtlemiseks tuleb esmalt broneerida aeg. Seda saab teha kas e-töötukassas või töötukassa kodulehel asuva vormi kaudu. E-töötubade kohta leiab informatsiooni nii sotsiaalmeediast kui ka veebilehe minukarjäär.ee sündmuste rubriigist.

E-karjääriteenustel osalemiseks on üldjuhul vaja vaid toimivat e-posti aadressi, kuhu saadetakse Microsoft Teamsi keskkonna link. Osalemiseks ei ole vaja programmi alla laadida ega luua kontot. 

Teenus ei küsi vanust ega valdkonda

Karjääriteenuste suurim väärtus peitub võimaluses teha haridus- ja tööalaseid valikuid teadlikult ning läbimõeldult. Teenus pakub kõiksugu kasulikku informatsiooni ja näiteks ka võimalust  harjutada töövestluseks. Eriti suurt abi saavad sealt õpilased, kes pole veel kindlad, milline tee edasi õppimiseks valida. Kas minna kutsekooli või kõrgkooli? Või on olemas hoopis mõni muu variant? Kõigist neis küsimustes saab karjääriteenustest kindlasti abi.

E-karjääriteenust ei tasu peljata ka vanematel inimestel, sest haridus- ja tööalased valikud saadavad meid läbi kogu elu. Olgu ajendiks või põhjuseks töökohavahetus, tööalaste oskuste arendamine, täiendkoolituste valimine või ettevõtlusega alustamine. 

Kõige selle juures tulebki karjäärispetsialist igakülgselt appi, ka virtuaalselt. Karjäärispetsialist pakub ka individuaalset ja personaalset tuge iseenda ja oma võimaluste analüüsimisel, tööalaste või hariduslike otsuste vastuvõtmisel ja karjääriplaani koostamisel.

Spetsialistiga ühenduse võtmiseks tuleb saata kas e-kiri või teha üks telefonikõne. Kõik vajalikud kontaktid on kirjas veebilehel minukarjäär.ee.

Grupiteenuste populaarsus kasvab

Töötukassa on kõigilt individuaalset karjääriteenust kasutanud klientidelt küsinud tagasisidet ning seda on tulnud rohkelt. Kevadise eriolukorra ajal tõusis rahulolu tase märgatavalt ning inimesed said karjäärispetsialistidega suhtlemisest suurt abi. 

Kõige enam toodi välja, et inimesi kuulati, julgustati ning neile pakuti võimalusi, mida nad varem ei suutnuks ettegi kujutada. E-karjääriteenuste kasutusmugavus sai samuti palju kiidusõnu, mis tõestab veel kord, et inimesed tunnevad end ka videokõne ajal mugavalt ja turvaliselt.

Lisaks tekkis suur huvi ja vajadus grupiteenuste vastu. Nii tuligi töötukassa eelmisel kevadel esmakordselt välja Teamsi vahendusel toimivate e-grupiteenustega. Karjäärispetsialistid õppisid kiiresti uusi oskusi juurde ning kohandasid töötubade sisulist korraldust selliselt, et neid saaks läbi viia ka virtuaalselt.

E-karjääriteenuste populaarsuse tõusu taga on kindlasti ka pandeemiast tingitud eriolukord. 2020. aastal kasutati e-karjääriteenuseid ligikaudu 7000 korral ning viidi läbi 867 e-grupiteenust. Need on väga suured arvud.

Töötukassa e-karjääriteenused on oma vajalikkust tõestanud ning need on edaspidigi inimestele piirideta kättesaadavad. Peaasi et arvuti kasutamise oskus olemas on. 

Tutvu Töötukassa pakutavate võimalustega siin!

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.