Veebimajutus.ee blogi

HUUMi lugu: saunakerist on tõesti võimalik müüa ka Internetis

Saunakeriste bränd HUUM on ebatavalise looga. Nimelt sündis bränd enne, kui saunakerised turule jõudsid. Ja turule jõudsid need esialgu ilma põhjaliku veebileheta. Nüüd aga on just keerulistel aegadel aidanud uusi kliente leida nii e-äri kui ka uued tooted, näiteks saunakeris korterisse.

HUUMi loo puhul tuleb alustada kaugemast minevikust, sest ettevõte on juba tegutsenud ligi 15 aastat. Kui 2005. aastal asutati saunapood.ee, siis kerise arendamise idee tekkis alles paar aastat hiljem. 2007. aastal hakati arendama disain-kerist, mille juures olid abiks Eesti Kunstiakadeemia tudengid.

Lisaks viidi läbi siis läbi ka nimekonkurss, mille tulemusena valiti kaubamärgiks HUUM. Järgmisena ulatasid juba abikäe Helene Vetik ja Karl Saluveer agentuurist Hmmm Creative, kes vormisidki HUUMi kaubamärgile logo ning lõid ka esimesed müügimaterjalid (voldikud, visiitkaardid jms). HUUMi bränd oli valmis juba enne, kui saunakeristega turule mindi. Tugev visuaalne identiteet ja omanäoline disain aitasid lõpuks HUUMil edukalt saunaturule siseneda ning uue tulijana kohe konkurentidest eristuda.

Algne äriidee täitis tühimiku elektriliste võrk-keriste turul

HUUMi asutaja Siim Nellis alustas 19-aastaselt saunapood.ee-ga, kuid nägi siis turul täitmata tühimikku elektriliste võrkkeristega.

Selline oli esialgne tulemus mitmeaastase iseseisva tootearendusega:

Siis algas ka koostöö Kunstiakadeemiaga, mille tulemusena valmisid juba kaks esimest disain-kerise prototüüpi. Järgmisena tegi Siim Nellis pooleteise aasta jooksul koostööd nelja erineva metalliettevõttega.

Kui valmis järgmise põlvkonna elektrikeris DROP, järgnes kohe ka uus väljakutse – oli aru saada, et elektrikerisele oleks vaja korralikku juhtsüsteemi. Sellega oleks võimalik veel paremini konkurentidest eristuda.

Elektrikeris DROP.

Suurim edulugu – juhtimispuldiga DROP

Juhtimispuldi UKU ja elektrikerise DROP loomine kirjutavadki kokku ettevõtte seni suurima eduloo.

DROP on auhinnatud ja ainulaadne kerise-disain. Kerise DROP orgaaniline ja minimalistlik välimus teeb sellest sauna kõige silmapaistvama osa. Lisaks võtab DROP väga vähe ruumi ja mahutab suurel hulgal kive, mis hoiavad sauna kaua kuumana.

2015. aastal võitis see disainitud elektrikeris olulise rahvusvahelise disainiauhinna “Red Dot: Product Design 2015”. Nii tunnustati Eesti disaini kõrget kvaliteeti maailma suurimal ja tuntuimal konkursil (auhinnaga Red Dot tunnustatakse silmapaistvat tööstusdisaini ja tõstetakse esile kontseptsiooni välja töötanud disainimeeskonda).

UKU on aga selle elektrikerise juhtpult, mis pakub samuti unikaalset ja innovaatilist lahendust oma sauna juhtimiseks. UKU juhtpuldiga on sauna kütmine lihtne ja mugav, meeldiva ja turvalise saunakogemuse pakkumiseks on UKU varustatud veel ka mitmete lisadega. Pulti saab kasutada näiteks erinevate tootjate elektrikeristega.

Praegu pakutakse kolme erinevat UKUt:

  • UKU Local. See juhtpult on hea valik, kui soovid enda sauna kütta kohapeal ja ainult puldist;
  • UKU GSM. Juhtpult võimaldab kasutada mobiilirakendust ka siis, kui saunas puudub WiFi-ühendus või selle üles seadmine pole otstarbekas. See on sobiv lahendus näiteks maakodudesse, mis ei ole aastaringselt kasutuses;
  • UKU Wi-Fi. See juhtpult vajab mobiilirakendusega ühendumiseks WiFi võrku ning sobib kodusaunadesse või muudesse saunadesse, mis on juba WiFi levialas.

UKU Wi-Fi ja UKU GSM aitavad sauna kütta nii puldist kui ka HUUMi mobiilirakendusest. Äpist saab sauna mugavalt kütte panna juba siis, kui sa pole veel koju jõudnud. Ükskõik, kas oled pikka tööpäeva lõpetamas või plaanid jooksma minna – piisab ainult paarist vajutusest mobiiliekraanil, et koju saabudes ootakski juba ees kuum saun.

Mobiilirakendusest saab veel seadistada kütmise algus- ja lõpuaega, valida temperatuuri ja vaadata jooksvalt sauna hetketemperatuuri.

Parim õppetund ebaõnnestumisest – alusta õigest otsast

Näitena ebaõnnestumisest võivad HUUMi inimesed tuua selle, et kui alustad sealt, kust tundub tavaliselt õige, aga siis võib hoopis selguda, et tegelikult alustasid valest otsast.

Näiteks kui soovid toodet ja elektroonikat arendada ning esile tuua ka disaini, siis tuleb alustada risti vastupidiselt erinevast otsast.

Siis tuleb alustada sellest, mis defineerib suurema osa toote väärtuspakkumisest ning kõik muu tuleb juba selle ümber ehitada.

Veebileht valmis kohe kuuekeelsena

Selleks, et maailma minna, peab ka koduleht olema paljudes erinevates keeltes. HUUM oligi teel rahvusvahelisele turule ja nende veebileht valmis 2013. aasta lõpus kohe kuuekeelsena.

Ametlikult algas seal toodete müük 2014. aasta jaanuaris, seega eeldus olla veebis nähtav oli juba olemas. Kõik elektroonilised meediad, sealhulgas ka koduleht on HUUM-i andmekandjatest alati enim olulised olnud.

Internet on olnud väga oluline kanal HUUMi toodete levikul läbi aegade ja veeb aitab igapäevaselt kaasa uute partnerite leidmisel. Kodulehel on eraldi välja toodud vorm edasimüüjatele, mille kaudu saab ettevõttega lihtsalt ühendust võtta ning sealtkaudu ongi kõige lihtsam näiteks uueks keriste edasimüüjaks hakata.

Kliendid leiavad aga ettevõtte kõigepealt selle silmapaistvate toodete järgi. Nimi HUUM on Internetis üsna unikaalne ja aitab otsingutes kenasti välja tulla. Disain on samuti palju kaasa aidanud, et bränd oleks meeldejääv.

Peamiselt jälgib HUUM külastajaid Google Analyticsi vahendusel, mis on väga mitmekülgne tööriist hoidmaks silma peal, mis kodulehel toimub. Google Analytics annab vastuseid väga paljudele küsimustele, mis aitab mõõta tegevusi ja suunata külastaja kodulehel vajalikku kohta, aga nendest andmetest selgub ka firma tegelik sihtgrupp.

Esmane kodulehekülg oli firma algusaegadel vaid lihtne üheleheline veeb (n-ö onepager), millel edasi kerides kogu vajaliku esialgse info kätte sai. Mida aeg edasi, seda enam laienes toodete valik, mistõttu sai „ruum otsa“ ning tuli liikuda paindlikuma arhitektuuri poole. Tänaseks on välja kujunenud juba üsna nutikas ja põhjalik mitmekeelne koduleht.

Kiire kirjavahetus Veebimajutusega

Veebimajutus.ee-lt on ettevõte saanud vajadusel kiirelt abi ning ükski küsimus pole seni jäänud vastuseta. Hea kogemus oli HUUMil prantsuskeelse kodulehe loomisega, kus lahkelt ulatati oma abikäsi. Kirjavahetus oli väga kiire ja tõhus.

Mis saab edasi kriitilistel aegadel ja kaugemas tulevikus?

Eriolukorra aegadel ja muutunud äritingimustes leidis HUUM veel ühe lünga, mida turul täita – korteritesse mõeldud keriste näol. Turule sai tulla uute toodetega – elektrikeristega CLIFF ja STEEL.

Need kompaktsed ja erakordselt väikeste ohutuskaugustega elektrikerised on ideaalsed lahendused väiksemate saunade jaoks just väga väikestes kodusaunades.

Töötajate tervise kaitsmiseks läks firma kevadel üle hajutatud töökorraldusele ning igapäevaselt kasutati ka kodukontori võimalust. Osaliselt tuleb seda rakendada ka praegu, kuna olukord Eestis on taas kriitiline.

Tulevikus plaanib HUUM turundusmaterjale luua veel rohkemates keeltes, laiendades ka tänaseks juba seitsmes keeles kodulehte. USA jaoks tuli teha eraldi veeb, sest seal on erinev mõõtühikute süsteem. Mida aeg edasi, seda rohkem on näha vajadusi, mis turul juurde tekib. Sihiks on ettevõttel aga olla saunamaailmas innovaatoriteks ning tuua turule valdkonnas seninägematuid uudistooteid ja -teenuseid.

Veebimajutuse klient – HUUM

Majutusteenus: Veebimajutus.ee Pluss pakett
E-poe platvorm: WordPress
Kodulehe aadress: www.huum.ee

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Oled sa GEENIUS, RIKAS või PRO? Vali sobiv tellimus siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.