Veebimajutus.ee blogi

Kliendi lugu. Azzza – veebikaubamaja, kust kaht ühesugust toodet ei leia

Eesti isetegijatel leidub palju kena käsitööd, kuid kõik pole valmis seda ise turuleti äärde müüma minema või mõnele kauplusele pakkuma. Käsitöö saab mugavalt müüki panna Azzza e-kaubamajja, kust selle saab osta nagu tavalisest e-poest, ainult et ostja jaoks on kindel, et teist samasugust asja kuskilt mujalt ei leia. Sellest, kuidas pereettevõte alguse sai, mis oli esimene äriidee ja kuidas on ettevõte praeguseks muutunud, räägivad juhataja Kaja Trees ning turundus- ja müügijuht Maili Trees.

Idee tekkis alguses sellest, et kuna väikesed käsitöö ja disaini tegijad on alati väga ägedad ning võtavad ette midagi hoopis teistsugust ja isikupärast, kui masstoodang, siis oleks hea, kui neid saaks lihtsasti ühest kohast üles leida.

“Eriti just kellelegi kingitust otsides olen ma alati tahtnud leida midagi erilist, mida kingisaaja ise poest ei leiaks,” selgitab Kaja Trees, millest nende ettevõtte idee alguse sai. “Samas, kui see hetk on käes, kui kinki vaja, on raske leida sobivat asja pakkuvat meistrit. Kust üldse otsida? Seega tahtsin teha koha, kust leida Eesti väiketegijate käsitööd ja disaini ning neid ka muudmoodi aidata.”

Kõigepealt alustati mobiilirakendusest, kus väiketegijad saaksid oma tellimusi hallata, et hiljem lisada võimalus need tootedühest poest ehk kaubamajast kättesaadavaks teha.

“Alustasin sellega üksi,” meenutab Kaja. Äri toimus põhitöö kõrvalt ning peagi liitus õde Maili, kes oli lapsega kodune ning kellel seetõttu oli rohkem vaba aega.

Kaubamajas 30 meistrit

Esialgu keskenduti tordimeistrite vajadustele, kuid siis selgus, et tortidega on keeruline (paljud ei tahtnudki avalikult müüa ja senisest rohkem teha). Ka rakenduse arendus võttis palju rohkem aega ja raha, kui olid võimalused, seega otsustati pigem suunata oma pingutused keskse poe loomisele.

“Nüüd saab meie poest juba pea 30 meistri kaupa ning see nimekiri kasvab pidevalt,” ütleb Kaja hetkeseisu kohta. “Seega saame pakkuda aina mitmekesisemat valikut aina suurenevale ostjaskonnale.”

E-kaubamaja on E-Kaubandusliidu liige ja tunnustatud Turvalise Ostukoha märgiga.

Milline on olnud seni suurim edulugu?

“Vaieldamatu müügihitt on meil nimelised lutiketid,” toob Maili välja populaarseimad käsitöötooted, mida kõige rohkem tellitakse. “Isiklikult ei tea ma ühtki beebit, kellel poleks olnud mingil hetkel lutiketti. See on vajalik asi ning ideaalne mälestusese beebi kõige nooremast ajast.”

Kõige populaarsemad ongi isikupärased asjad. Nagu ühe meistri nimelise toote juures kirjas – Kõige tähtsam sõna iga inimese jaoks on tema nimi, kõige tähtsamatel inimestel on kõige ilusamad nimed!

Ka selle meistri tooted on e-kaubamajas järjest popimad – nimelised riidepuud.

Maili arvates ongi personaliseerimine maagiline: “nimeline asi on eriti isiklik, armas ja oma. Samuti hakatakse järjest enam ostma meie mütse – ka nende puhul on võimalik meie lehel teha palju valikuid ning saada (eri)tellimusel unikaalne praktiline ese.”

Mütsi puhul on võimalik lisaks värvile valida nii seda, kas on paeltega või ilma, kas üldse või mitu tutti mütsil on, kas kuskil on ka lips, kas sisu on meriinovillane ning juurde saab valida kindad ja sallid, millel on samuti palju valikuvõimalusi. Seega kui oled oma valikud teinud, siis võimalus, et täpselt samasugune müts tänaval vastu tuleb, on väga väike, samas kvaliteet on väga hea ja toode on spetsiaalselt eritellimusena tehtud.

Valik täieneb käsitöökaubamajas pidevalt, sest kes ikka sooviks masinlikult kogu aeg ühte ja sama asja teha. Näiteks lisandusid hiljuti ka praktilised linased kleidid-põlled, pilliroost joogikõrred, laste seljakotid ja helkivad märgid. “Nende kohta minu laps teeb alati armsad silmad ja palub, et me võiks neid endale ka osta,” räägib Maili.

Kuidas leida meistreid?

Häid käsitöömeistreid on Azzza tegijad ise otsinud laatadel käies, Facebookis surfates, sihipäraselt Google’is otsides ning ka tuttavate juhuslikest vihjetest.

Siiski leiavad meistrid aina enam ka ise tee e-kaubamaja juurde. Isetegijad kirjutavad Facebook Messengeri, e-posti aadressile info@azzza.ee või täidavad kodulehel meistriks registreerimise vormi. Siis sõlmitakse juba leping ja saabki kaubad e-poodi lisada. Kodulehe tuntuse kasvades pakub aina enam meistreid ise oma koostööd müügiks.

Suurim õppetund tuli laatadelt

Kas müüa e-poes või proovida ka laatadel? Kaja meenutab, et ise laadaleti taha minek oli neile senine suurim õppetund: “Saime selle läbi aru, kui keeruline on meistril laatadel kaupa müües kasumit teenida. Mõistsime, kui palju mugavam ja riskivabam on tegelikult müük e-kanalite kaudu. Näiteks meie e-poes toodete müükipanek ei maksa meistrile midagi – komisjonitasu tuleb maksta ainult reaalse müügi korral ja turunduse teeme meie.”

Laadal tuleb maksta kohatasu, maksab ka telk ja laud, müüja aeg, kaup võib kahjustada saada, kehva ilma puhul ei pruugi kliente õieti ollagi jne. “Seetõttu otsustasime vähemalt esialgu ise enam mitte laatadele minna, vaid tutvustame meistritele ainult oma e-poodi,” selgitab Kaja.

Eriolukord näitas veel üht laatade nõrkust – päris paljud üritused jäid ära ning pole selge, millal need saavad taas toimuma hakata. Meistrid, kes ainult sellele müügikanalile lootsid, on praegu üsna hädas. E-pood aga oli lahti kogu aeg.

E-poega on lihtsam kui laadal

Azzza alustas kodulehega kohe päris alguses. Azzza.ee veebileht on olnud peamine müügikanal ja ametlik esindus, kuigi ettevõtte leiab ka Facebookist ja Instagramist sama nimega.

“Füüsilist kontorit meil polegi, mõlemad töötame oma kodust ja seega on veelgi tähtsam, et koduleht selgitaks, mida meilt saab ja kes me oleme,” lisab Kaja. “Veebimajutus.ee on olnud usaldusväärne, paindlik ja mugav koht meie kodulehe hoidmiseks.”

Kuidas veebi ja e-poe tegemine sujus?

Veebi ja e-poe tegemisel olid abiks Altex Expertsi spetsialistid, kes firmat endiselt toetavad nii veebilehe muudatustega kui turunduses. Siiski tehakse nüüd aina enam ka ise asju, et kuluefektiivsemaks saada.

“Meie jaoks kulus e-poe valmistegemisele ootamatult palju aega,” meenutab Kaja, “selgusid aina uued nüansid, mida oli tarvis lisaks läbi mõelda. Nende teostamine ja pidevalt uueneva kodulehe toimimas hoidmine vajab aga ootamatult palju tegelemist. Kogu selle teekonna jooksul saime aru, et me enne tegelikult ei teadnud, kuidas e-poed toimivad.”

Selles protsessis on e-poe tegijad aga päris palju oma kogemustest õppinud ning meistrite ja ostjate kasvav huvi näitab, et ilmselt ollakse õigel teel.

Eriolukord ettevõtet palju ei mõjutanud, sest nagu öeldud, olid e-kanalid kogu aeg lahti ja kaupu sai tellida ka kodus olles.

“Pidime muutma meie kaupade tarneaegasid natuke pikemaks seoses pakiautomaatide täituvusega ning edastasime oma meistritele E-Kaubandusliidu poolt välja töötatud soovitused pakkide turvaliseks käsitlemiseks,” räägib Kaja, mida siiski teistmoodi tuli sel kevadel korraldada. “Samas müüsime endiselt sama kaupa ja ka kogused ei muutunud märkimisväärselt.”

Küll on eriolukord aga mõjutanud paljude meistrite tegevust, kes oma kaupa ka tavapoodides pakuvad või seda teha plaanisid. Neil oli olemas varuks e-kaubamaja, kust nende kaupa kogu aeg osteti.

Kaja sõnul on käsitöökaupade pakkumine olnud pidevalt üsna aktiivne ja ta ei tea, kas eriolukord kuidagi käsitöö tegemist on mõjutanud: “Küll olen aga juhtunud nägema üksikuid lugusid, kui mõned inimesed, kes ei saanud eriolukorra ajal oma tavapärast tööd jätkata, on võtnud ette mõne oma ammuse unistuse teostamise käsitööna.”

Tulevikus on Azzza tegijatel mõttes laieneda ka lähivälismaale – müüa sinna meistrite kaupa, aga ka sealseid kohalikke isetegijaid sarnaselt toetada. “Usume, et nii Eesti kui ka muude riikide inimesed hindavad reaktsioonina globaliseerumisele ja keskkonnaprobleemidele just kohapealset ning sooja südamega valmistatut,” arvab Kaja.

Veebimajutuse klient – Azzza

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Üleskutse

Aita meil podcaste teha ja saa kingituseks Geeniuse kraami

Toetan Autotundi Toetan Restarti Kuulan saateid

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.