Kliendi lugu: Barking – tõkkepuu avajast sai parkimisplatvorm

Barking on ettevõte, mis sai alguse ühest lihtsast ideest ja tegevust alustati juba siis, kui polnud veel mobiiliäppigi. Nüüd on tegemist parkimisplatvormiga, mis ühendab paljusid teenusepakkujaid ning millega saab ka autopesulasse. Veeb ja äpp tulid küll natuke hiljem, kuid aitasid kiiresti maailma laieneda.

Ettevõte sai alguse 2015 aastal, kui firma loojad märkasid Estonia Rahvusooperi kõrval suurt 80-kohalist parklat, mis oli keset argipäeva peaaegu tühi. Lihtne arvutus näitas, et kui parkla oleks olnud avatud kõigile ning hind oleks poole soodsam, kui lihtsalt linnatänaval parkimine, teeniks teater kuni 30 000 eurot lisatulu kuus.

Kontrollerid parklatesse.

Kuna see tundus jahmatavalt suur summa, siis helistasid Barkingu asutajad teatri direktorile Aivar Mäele ja rääkisid oma ideest: paigaldada tõkkepuusse 3G kontroller, mis võimaldab tõkkepuud mobiilirakendusest (mida veel polnud) avada ning müüa parkimiskohti tunnipõhiselt välja aegadel, mil teatri inimesed neid parasjagu ei kasuta. Direktor lubas seda proovida ja nii sündiski Barking.

Algne äriidee kasvas kiiresti valdkonnast suuremaks

Esimese hooga planeerisid Barkingu tegijad kasvada samasuguseid ainult Estonia Rahvusooperi sarnaseid suletud parklaid liidestades ning parkimiskohti soodsalt parkijatele müües. Selgus, et Eesti suuremates linnades on selliseid parklaid üsna palju, ent kaugemale vaadates on suurlinnades linnasüdamed ehitatud pigem kõrgustesse ning pargitakse parkimismajades või maa-alustes parklates.

Hetkeks, mil jõudis kohale arusaamine, et kiiret globaalset kasvu olemasoleva mudeliga ei saavuta, oli “Barking” äppi juba alla laetud üle 30 tuhande korra. Tuli teha ajurünnak ja mõelda, kuidas edasi areneda. Sõelale jäi kaks potentsiaalset ideed, millest võiks asja saada:

  1. Liidestada Barking äppi ka autopesulad. Kasutusloogika ja kliendigrupp oli väga sarnane;
  2. Liidestada Barking äppi teisedki parkimisoperaatorid nagu Europark ja Ühisteenused.

Mõlemad ideed osutusid peale testimist edukaks ning tänaseks ongi Barkingust saanud pigem platvorm, mis vahendab autokeskseid teenuseid. Barkinguga saab nüüd parkida kõikides Eesti kommertsparklates ning kasutada 80% Eesti autopesulates (Olerex, Jazz jne).

Korralik esindatus veebis on elementaarne

Barkingu jaok son tegijate sõnul veeb küll peamiselt toetava ja informatiivse iseloomuga, kuid siiski väga vajalik. Läbi veebi on inimestel võimalik saada infot teenuste hindade ning asukohtade kohta.  Sellele vaatamata jõuavad paljud kliendid ise otse äpi allalaadimiseni ja kaupmeeste poole tuleb Barkingul tavaliselt ise otse pöörduda, lihtsalt veebist kontakte oodata pole nii tulemuslik. Korralik esindatus veebis on siiski Barkingu asutajate jaoks nii elementaarne, et selle olemasolu pole kunagi küsimuseks olnud.

Kui front-end ehk avalikkusele nähtav veeb on pigem info jagamise ülesannetes, siis selle taga peitub parklate ja pesulate omanikele veebipõhine halduskeskkond, kust nad näevad täit ülevaadet oma teenuste kasutamisest. Omanikud saavad seal seadistada teenuse saadavust ning rakendada turunduskampaaniaid.

Autopesu oli pandeemia ajal populaarne

Kui paljud teised pidid hakkama eriolukorra ajal oma ärimudeleid ümber hindama ja uusi lahendusi välja mõtlema, siis Barking oli pigem passiivne igasuguste ümberkorralduste tegemise osas. Vaatamata kriitilisele ajale pesti autosid pandeemia ajal üllatuslikult pigem rohkem ja võis näha selget käibekasvu.

Tõsi, parkimiste arv kesklinnas langes, sest inimesed liikusid vähem, kuid Barkingu kaudu tavalisest soodsamat parkimist siiski kasutati, nii et langus oli mõnevõrra väiksem. Suur parklate ja pesulate kattuvus üle Eesti aitas raskeid aegu siluda.

Milline on olnud seni suurim edulugu?

Üks vahva nii-öelda edulugu oli näiteks Soome ühe suurima ettevõtte Nestega, meenutab Barkingu turundusjuht Sten Kütt: “Märkasin nende digitaalsete maksete eest vastutajat LinkedIn-is ja uurisin, kas võiks talle Barkingu teenust demoda. Ta kirjutas kohe vastu, et on tegelikult just laeval teel Tallinna. Pakkusin, et võtan ta sadamast peale ning sõidutan Neste Eesti kontorisse, millega ta oli nõus. Korjasin ta siis peale ja teel kontorisse pesime Barking äpiga auto puhtaks ühes meie kliendi pesulas. Sellele sõidule järgnes paari päeva jooksul kutse Neste peakontorisse ning täna on Soomes Neste pesulates kasutusel Barkingu tarkvara.”

Õppetund televisioonis

Sten Kütt meenutab ka üht õppetundi Barkingu algusaastatest, mil ETV reporter Jüri Muttika nõustus Barkingust Ringvaate saates loo tegema: “See oli superhea lugu ja tol õhtul laeti äppi alla üle 3000 korra. Ebaõnnestumine seisnes aga selles, et iga äpis registreerimisega saadame kinnituseks SMS-i, mis maksab paar senti. Olime oma SMS-teenusepakkujaga teinud kokkuleppe, et kanname ettemaksu 50 eurot ja kui see summa väheneb alla 20 euro, võetakse krediitkaardilt raha juurde. Allalaadimisi oli nii palju, et see SMS-raha sai otsa ammu enne, kui süsteem jõudis meilt juurde küsida ja suur osa nendest kolmest tuhandest kasutajast ei saanudki äpis registreerida.”

Sildid ja inimesed – peamised soovitajad

Kõige paremate kanalitena uute klientide leidmisel toimivad Barkingu jaoks praegu inimeselt inimesele soovitused ja sildid parklates või pesulates. Lisaks sellised kanalid nagu Facebook, Google´i otsingu SEO ja SEM jt kanalid.

Järk-järgult on pidevalt uuendatud ja parendatud Barkingu äpi kasutusmugavust, mis on nüüd saavutanud taseme, kus inimestel on seda äärmiselt lihtne kohe, ilma toetava juhendmaterjalita kasutama hakata. 

Veebimajutuse teenus kodulehe majutamisel on olnud barkingu tegijate sõnul märkamatu, mis on infrastruktuuri pakkujale ilmselt suurim kompliment.

Veebimajutuse klient – Barking

Majutusteenus: Veebimajutus.ee Standard pakett
E-poe platvorm: WordPress
Kodulehe aadress: www.barking.ee

Artikkel ilmus algselt veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudiskiri toob Sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused. Telli siit!